تجربه شخصی از لپ تاپ Surface Pro 6: عشق به تکنولوژی یا درگیری با مشکلات روزمره؟

بررسی لپ تاپ لمسی مدل Surface Pro 6: تجربه‌ای خودمانی و واقعی

مقدمه

تجربه شخصی از لپ تاپ Surface Pro 6: عشق به تکنولوژی یا درگیری با مشکلات روزمره؟

اگه شما هم اهل تکنولوژی باشید هر چند وقت یک‌بار یه گجت جدید بخرید و خودتون رو با قابلیت‌ها و امکاناتش سرگرم کنید. برای من یکی از این گجت‌ها Surface Pro 6 بود؛ لپ تاپی که نه فقط یه دستگاه برای کارهای روزمره بلکه یه وسیله سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان به تکنولوژی هم هست. توی این مقاله می‌خوام تجربه شخصی خودم از خرید لپ تاپ دست دوم و استفاده از این لپ تاپ رو با شما به اشتراک بذارم؛ از لحظه‌ای که جعبه رو باز کردم تا مشکلاتی که باهاش دست و پنجه نرم کردم و راه‌حل‌هایی که برای رفعشون پیدا کردم. اگه قصد خرید این مدل رو دارید یا دنبال راهنمایی برای رفع مشکلاتش هستید حتماً تا انتهای مطلب با من همراه باشید.

باز کردن جعبه و اولین تجربه‌ها

وقتی جعبه لپ تاپ Surface Pro 6 رو باز کردم اولین چیزی که به چشمم خورد طراحی شیک و جذاب این لپ‌تاپ بود. جنس بدنه‌ی آلومینیومی و حس خوبی که هنگام در دست گرفتنش منتقل می‌شد اولین نشونه از کیفیت بالای ساخت این دستگاه بود. صفحه‌نمایش 12.3 اینچی لمسی با وضوح بالا و قلم سرفیس هم به شدت جذاب به نظر می‌اومد. اما جذابیت‌های این دستگاه به اینجا ختم نمی‌شه؛ سیستم عامل ویندوز 10 روی این دستگاه خیلی روون و سریع اجرا می‌شد.

لپ تاپ Surface Pro 6

قدرت سخت‌افزاری و عملکرد

لپ تاپ Surface Pro 6 از پردازنده Intel Core i5 و رم 8 گیگابایتی بهره می‌بره که توی کارهای روزمره و حتی پردازش‌های نسبتاً سنگین مثل ویرایش عکس و ویدیو به راحتی از پس کارها برمیاد. البته اگه قصد دارید بازی‌های سنگین رو با این دستگاه اجرا کنید شاید بهتر باشه سراغ گزینه‌های دیگه برید چون گرافیک این دستگاه بیشتر برای کارهای روزمره و گرافیک‌های سبک مناسب هست.

مقایسه مشخصات فنی:

ویژگی‌ها

Surface Pro 6

لپ‌تاپ‌های سنتی

پردازنده

Intel Core i5/i7

تنوع در پردازنده‌ها

صفحه نمایش

12.3 اینچ PixelSense لمسی

معمولاً بالاتر از 14 اینچ

وزن

حدود 770 گرم

معمولاً بالاتر از 1.5 کیلو

نوع حافظه

SSD

SSD یا HDD

مشکلات و چالش‌ها

توی چند هفته اول استفاده از لپ تاپ استوک Surface Pro 6 از عملکرد دستگاه کاملاً راضی بودم. اما به مرور زمان با مشکلاتی روبرو شدم که تجربه کار با این دستگاه رو برای من کمی چالش‌برانگیز کرد.

مشکل اول: قطع و وصل شدن وای‌فای

یکی از اولین مشکلاتی که با لپ تاپ Surface Pro 6 داشتم قطع و وصل شدن مکرر وای‌فای بود. توی هر بار استفاده از دستگاه باید چندین بار به تنظیمات شبکه می‌رفتم و وای‌فای رو دوباره فعال می‌کردم. با جست‌وجوی زیاد توی اینترنت و مشورت با دوستان متوجه شدم مشکل از درایور شبکه وای‌فای هست که به صورت ناقص نصب شده بود.

راه‌حل:

  1. اول باید به Device Manager برید و روی Network Adapters کلیک کنید.
  2. کارت شبکه وای‌فای رو پیدا کنید و گزینه “Uninstall Device” رو انتخاب کنید.
  3. بعد از این ویندوز رو ری‌استارت کنید و بگذارید ویندوز به صورت خودکار درایور رو دوباره نصب کنه.
  4. در صورتی که مشکل حل نشد از سایت رسمی مایکروسافت آخرین نسخه درایور رو دانلود و نصب کنید.

مشکل دوم: باتری و مدیریت انرژی

یکی دیگه از مشکلات Surface Pro 6 این بود که عمر باتریش خیلی سریع‌تر از انتظارم تخلیه می‌شد. با این حال بعد از کمی دستکاری توی تنظیمات مدیریت انرژی ویندوز تونستم از باتری بهینه‌تر استفاده کنم.

راه‌حل:

  1. به بخش Settings برید و روی System کلیک کنید.
  2. توی بخش Power & Sleep گزینه‌هایی مثل Screen و Sleep رو روی زمان‌های کوتاه‌تر تنظیم کنید.
  3. از حالت Battery Saver استفاده کنید که می‌تونه به صورت خودکار مصرف انرژی رو کاهش بده.

لپ تاپ

معایب Surface Pro 6

با همه این مزایا این دستگاه بدون نقص نیست. جدا از مشکلاتی که بالا توضیح دادم یکی دیگه از ایرادهای بزرگ Surface Pro 6 نبود پورت‌های کافی هست.

جدول مقایسه‌ای معایب و مزایا

مزایا

معایب

طراحی زیبا و شیک

تعداد محدود پورت‌ها

صفحه نمایش با کیفیت و لمسی

مشکلات نرم‌افزاری درایور وای‌فای

قابلیت استفاده به عنوان تبلت

قیمت نسبتاً بالا

عمر باتری مناسب (بعد از تنظیمات)

مناسب نبودن برای بازی‌های سنگین

نتیجه‌گیری

در نهایت تجربه استفاده از Surface Pro 6 برای من جذاب بود اما مثل هر دستگاهی مشکلاتی هم داشت. اگر دنبال یه دستگاه دو در یک هستید که هم به عنوان لپ‌تاپ و هم تبلت کارایی داشته باشه Surface Pro 6 می‌تونه انتخاب خوبی باشه. البته باید به محدودیت‌هایش هم توجه کنید مخصوصاً اگر به پورت‌های بیشتر یا عمر باتری خیلی طولانی نیاز دارید.

بخش پرسش و پاسخ

سوال 1: آیا Surface Pro 6 برای بازی‌های سنگین مناسب است؟
خیر این دستگاه برای کارهای روزمره و پردازش‌های نیمه‌سنگین مثل ویرایش عکس و ویدیو مناسب است اما برای بازی‌های سنگین پیشنهاد نمی‌شود.

سوال 2: آیا Surface Pro 6 برای دانشجویان مناسب است؟
بله به خاطر وزن سبک قابل حمل بودن و صفحه نمایش لمسی این دستگاه برای دانشجویان انتخاب خوبی است. به‌ویژه برای کسانی که نیاز به نوشتن دست‌نویس یا طراحی دارند.

سوال 3: چگونه می‌توان مشکلات وای‌فای Surface Pro 6 را برطرف کرد؟
برای رفع مشکلات وای‌فای ابتدا درایور کارت شبکه را در Device Manager حذف و دوباره نصب کنید. در صورت نیاز از سایت مایکروسافت نسخه جدید درایور را دانلود و نصب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تجربه شخصی از لپ تاپ Surface Pro 6: عشق به تکنولوژی یا درگیری با مشکلات روزمره؟" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تجربه شخصی از لپ تاپ Surface Pro 6: عشق به تکنولوژی یا درگیری با مشکلات روزمره؟"، کلیک کنید.

‫3 دیدگاه ها

  1. زهرا
    از طراحی و سبک بودنش خوشم اومد، ولی واقعا قیمتش نسبت به امکاناتش یه خورده زیاده. پورت‌هاشم خیلی محدودن، با اینکه کاربردی و زیباست، ولی اگه نیاز به پورت‌های زیاد دارید، باید فکر کنید.

  2. سینا
    کیفیت بدنه خوبه و خیلی مقاومه. اما حس می‌کنم محل اتصال کیبورد و نمایشگر خیلی نازک و شکننده است. یکی از دوستانم همین قسمت براش شکست، باید مراقب بود.

  3. بعد از 6 ماه استفاده، باتری دستگاه تقریبا دیگه هیچ شارژی نگه نمی‌داره. کسی می‌دونه باتری‌های این لپ‌تاپ‌ها توی ایران راحت پیدا می‌شه یا باید سفارشی بخرم؟