سیل در کمین 1200 روستا در سیستان و بلوچستان

سیل در کمین 1200 روستا در سیستان و بلوچستان

آماده سازی نیروهای کمکی در استان های جنوبی

ساینس بلاگ:

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزییات سیل در استان های جنوبی کشور گفت: در سیل اسفند 1402 حدود 230 میلیون نفر در برخی مناطق سیستان و بلوچستان کشته شدند. . باران آمد. بر اثر این سامانه نزدیک به دو هفته است که از شب گذشته تا بعدازظهر امروز 270 میلی متر باران در زرآباد باریده است. در کمتر از 24 ساعت شاهد این بارش شدید در جنوب سیستان و بلوچستان بودیم. در هرمزگان، در جنوب بوشهر، در جنوب فارس و کرمان بارندگی ها به همین منوال بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون برخی از نقاط استان هرمزگان بر اثر سیل در بوشهر آسیب دیده است و در جنوب کرمان تلاش می شود

ظفری درباره تعداد مفقودان سیل اخیر در استان های جنوبی کشور گفت: سه دختر در استان کرمان مفقود شدند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: امروز تمرکز اصلی ما بر جنوب سیستان و بلوچستان است، شاهد حجم زیادی از بارندگی هستیم که به همین دلیل حجم 170 کیلومتر مکعبی سد کیهیر به طور کامل پر شده است. را گذرانده است. برای اولین بار خشک شد و همکاران برای دفاع در برابر خطرات احتمالی آب رها کردند.

راه حل اضطراری برای مردم روستاهای جنوب کشور

وی خاطرنشان کرد: در مناطق زرآباد سیستان و بلوچستان آب 32 روستا قطع و برق نیز به دلیل قطعی برق قطع شده است.

ظفری گفت: فیبر نوری در شهرستان قصرقند ایران قطع شده و به همین دلیل برخی از خطوط تلفن در این مناطق قطع شده و مشکلاتی وجود دارد و همکاران در تلاش برای رفع آن هستند.
وی همچنین درباره تعداد قربانیان سیل در سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون خسارت جدی به هموطنان ما وارد نشده است.

سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به تخلیه برخی از روستاهای جنوب کشور اشاره کرد و گفت: تعدادی از روستاهای ما در استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان بلوچستان برای امنیت بیشتر تخلیه شده اند. بله، ما زمینه را برای آنها فراهم کرده ایم. با داشتن سرپناه اضطراری و غذای گرم به شرط برقراری امنیت به خانه های خود باز خواهند گشت.

ظفری درباره حضور گروه های جهادی در مناطق سیل زده نیز گفت: گروه های جهادی در مناطق حضور دارند و با کمک رسانی و کمک به مناطق سیل زده به ما کمک می کنند.

وی با بیان اینکه 1200 روستا در جنوب سیستان بلوچستان دچار سیل شده اند، گفت: از این تعداد 300 روستا دچار سیل شده اند.

سازمان مدیریت بحران کشور درباره پایداری وضعیت هشدار در استان های جنوبی کشور توضیح داد: سازمان هواشناسی برآورد کرد تا فردا این سامانه و اخطار قرمز از منطقه حذف شود اما تا زمان آرامش و امداد رسانی، مجری قانون و سازمان های اجرایی در مناطق سیل زده باقی خواهند ماند

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می کنیم اخبار را از کانال های رسمی و اصلی دنبال کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سیل در کمین 1200 روستا در سیستان و بلوچستان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سیل در کمین 1200 روستا در سیستان و بلوچستان"، کلیک کنید.