ظرفیت های ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی در حوزه مهدویت به کار گرفته شود
نادی خوراسگانی:
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که ظرفیت های ناشناخته علوم تربیتی و مهارتی باید در حوزه مهدویت به کار گرفته شود.
به گزارش خبرنگار ساینس بلاگ محمدعلی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست دبیران استانی دبیرخانه مهدویت که در دانشگاه آزاد اصفهان تشکیل شد خواستار شناخت و بهره گیری از ظرفیت های موجود در بخش علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد را در حوزه مهدویت شد.
وی اضافه کرد: پایگاه ها و نقاط قوتی اعم از ۸۳۵ مدرسه ۲۸۰ کودکستان و ۱۲۰ دانشکده توسعه فناوری و کارآفرینی در دانشگاه آزاد داریم که می توانند در نقش قرارگاه های دانش آموزی مهدویت یا پایگاه های تربیت مهدوی ظاهر شوند.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تربیت مهدوی یک مبحث مقطعی نیست بلکه یک فرآیند آینده محور است تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه اندیشه آفرین و تمدن ساز باید تولید آثار اجتماعی و بیرونی بیشتری از آثار ظاهری و درونی داشته باشد بنابراین با تأثیرگذاری بر جامعه و زیست بوم خود شایسته است که در جریان مهدویت و تربیت مهدوی نقش محوری داشته باشد.
نادی خوراسگانی با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان کرد: پاسخ امام خمینی(ره) در پاسخ خبرنگار در زمان تبعید در فرانسه که سربازان ما اکنون در گهواره هستند گویای این خط مشی و این الگوست که باید جریان تربیت مهدوی را از دوره شیرخوارگی تعریف کنیم و برای موفقیت در جهانی سازی اندیشه مهدویت و پشتوانه سازی بر روی کودکان نوجوانان و جوانان باید سرمایه گذاری کرد و از این چند قشر غافل نشویم.
وی اشاره کرد: یکی از مهم ترین موضوعات در این خصوص بحث تولید محتوا به فراخور مخاطب و در ارتباط با گروه های سنی و بنا به علایق و گرایش ها مختلف است چراکه در بحث تولید محتوا رسانه فضای مجازی و دنیای ارتباطات کم کاری ماست که دشمن پرتوان ظاهر می شود و در صورت حضور پر قدرت ما مجال و ابتکار عمل را به دست خواهیم گرفت.
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اساس حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه سه محور توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه آزاد گروه آموزشی تربیت ایمانی تأسیس شده که یک محور آن تربیت مهدوی است و البته همفکری و مشارکت دبیران استانی دبیرخانه مهدویت را برای تدوین سرفصل ها و ارائه محتوا های آموزشی و تربیتی نیاز دارد.