نقد و بررسی لنز کانن Canon EF 85mm f/1.2L

لنز Canon EF 85mm f/1.2L

مکانیسم وضوح داخلی لنز Canon EF 85mm f/1.2L یک ویژگی بسیار مفید است. موتور فوکوس بسیار قدرتمند و سریع آن که از نوع حلقه اولتراسونیک است به شما این امکان را می دهد که آن را به بدنه مدل هایی که فقط دارای موتور فوکوس هستند متصل کنید و از عملکرد فوکوس خودکار نیز بهره ببرید.

پایه آن از نوع EF است و با تمام مدل های کانن که شامل این پایه هستند سازگار خواهد بود. در نهایت می توان گفت وزن این لنز کمی سنگین و نزدیک به یک کیلوگرم است.

مشخصات فنی لنز Canon EF 85mm f/1.2L

کمترین دیافراگم در لنز Canon EF 85mm f/1.2L برابر با F/16 است که برای تصاویری که نیاز به شفافیت کل تصویر دارند به آن نیاز خواهید داشت. البته وضوح آن به خوبی رزولوشن به دست آمده در f/2 نیست.

لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM دارای پوشش ویژه SUPER SPECTRA و مواد ضد انعکاس است. پوشش Super Spectra که با علامت اختصاری SSC (Super Spectra Coating) نیز شناخته می‌شود، پوششی است که باعث می‌شود عناصر لنز نور کمتری را منعکس کنند و انعکاس کمتر باعث پایین‌ترین سطح تابش نور در تصویر می‌شود. . تاثیر بعدی که این پوشش خواهد داشت افزایش کنتراست و افزایش وضوح تصویر خواهد بود.

حداکثر بزرگنمایی لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM 0.11x است که کوچک است، اگرچه از Canon EF 12mm Extension Tube II برای بزرگنمایی 0.25x-0.15x و Canon EF 25mm Extension Tube II برای 0.42x استفاده می شود. بزرگنمایی -0.33x باید این مشکل را برطرف کنید. این لنز با آداپتورهای لنز Canon Extender EF سازگار نیست.

فوکوس لنز Canon EF 85mm f/1.2L

نقطه ضعفی که لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM خواهد داشت سرعت وضوح بسیار پایین این لنز است. اگر قصد دارید با لنز 85 میلی متری خود پرتره های جذابی بگیرید، این لنز برای شما مناسب نخواهد بود. زیرا سرعت کم فوکوس در مهم ترین لحظاتی که به ظاهر جذاب سوژه خود می رسید، با وضوح کم شما را آزار می دهد.

با وجود موتور اولتراسونیک، Canon EF 85mm f/1.2L USM هنوز به عنوان یک لنز سریع در نظر گرفته نمی شود و فقط دارای فوکوس خودکار کم نویز است. لنز Canon EF 85mm f/1.2L II USM سرعت فوکوس را 1.6 برابر بیشتر از لنز Canon EF 85mm f/1.2L USM می کند.

اما با این حال، سرعت فوکوس خودکار آن سریع ترین وضوح در بین لنزهای کانن است. این مدل برای عکاسی از ورزش های داخل سالن با f/1.2 و کیفیت تصویر عالی مناسب است.

طراحی بدنه لنز Canon EF 85mm f/1.2L

وزن آن 1025 گرم است که چندان سبک نیست. اما وزن آن آنقدر سنگین نیست که برای حمل دوربین حتی برای عکاسی طولانی مدت فشار زیادی به دست شما وارد نکند.

سوراخ فیلتر برای لنز Canon EF 85mm f/1.2L

قطر سوراخ فیلتر 72 میلی متر و مدل هود مخصوص لنزهای Canon EF 85mm f/1.2L II USM, ES-79II و LP1219 می باشد که یک هود عدسی استوانه ای است که به راحتی به لنز متصل و جدا می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن Canon EF 85mm f/1.2L" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن Canon EF 85mm f/1.2L"، کلیک کنید.