جمعیت افغان‌ها در البرز برابر با یک شهرستان است!

جمعیت افغان‌ها در البرز برابر با یک شهرستان است!

ساینس بلاگ:

بیش از سه دهه از حضور مهاجران افغان در کشور می گذرد و اکنون بر اساس اعداد و ارقام حدود هشت میلیون نفر هستند که ده درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

این در حالی است که البرز به دلیل همجواری با پایتخت و وجود شهرک های صنعتی فراوان، همواره یکی از استان هایی بوده که افغان ها برای مهاجرت انتخاب کرده اند. چندی پیش نماینده مردم کرج، فردوس و استشهاد در شورای اسلامی تعداد مهاجران افغانستانی در این استان را بیش از 300 هزار شهروند مجاز و غیر رسمی اعلام کرد. آمارها نشان می دهد که جمعیت شهروندان بیخ گوش در پایتخت به وسعت یک شهر تبدیل شده است و ضرورت تنظیم حضور آنها اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید قرار گرفته است.

بر این اساس، مسئولان این استان در تلاش هستند تا با ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، ارائه هرگونه مدارک خارج از مقررات را ممنوع کرده و با کارکنانی که اتباع خارجی غیرمجاز را به کار می‌گیرند، نسبت به بروزرسانی کارگران اقدام سریع و قاطع کنند. برای تنظیم این شرایط فهرست مجرمان اتباع بیگانه، شناسایی، سازماندهی و واگذاری مشاغل به کودکان کار و متکدیان اتباع بیگانه و غیره.

شناسایی و طرد شهروندان همراه با دستگاه قضایی

حسین فضلی هرکندی سرپرست دادسرای البرز بر لزوم تنظیم حضور شهروندان در این استان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شهروندان به میزان لازم در کل کشور مشترک است اما این به معنای حضور و تردد شهروندان است. شهروندان بدون مقررات غیرقانونی نیست.

وی ادامه داد: این معضل در سال های اخیر مشکلات زیادی را برای مردم این استان به وجود آورده است که باید در سطح ملی و ملی رفع شود.

خوشبختانه تلاش می شود با استفاده از اختیارات قانونی موجود در این استان از بروز این پدیده جلوگیری شود. مقام عالی قضایی این استان با اشاره به آمار غیررسمی بیش از 300 هزار نفر از شهروندان این استان و نگرانی شهروندان در این زمینه افزود: تحلیل آمار پرونده های قضایی نشان می دهد که شهروندان به عنوان دو طرف. هستی هم همینطور. شاکی و شاکی زیاد شده است

جمعیت افغان ها در البرز به اندازه یک شهر است

وی با اشاره به آمار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی این استان گفت: تقریباً 98 درصد از کودکان متکدیان و کارگران تجمع شده در این استان را اتباع خارجی تشکیل می دهند. وضعیت بصری استان نامناسب است و بر سلامت اجتماعی و روانی مردم تأثیر منفی می گذارد.

دیوان عالی استان البرز به همراه دستگاه قضایی و قضایی بر اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری اتباع غیرمجاز تاکید کرد و گفت: به کلیه دادستان های این استان ابلاغ شده است که در راستای دستگیری اتباع غیرمجاز با مسئولان از جمله ژنرال ها همکاری کامل داشته باشند. . قوماندانی امنیه این ولایت و ریاست امنیت ملی.

این مقام مسئول گفت: حضور اتباع به ویژه اتباع غیرمجاز در استان مذکور، عدم رسیدگی به موقع و منظم موجب بروز مشکلاتی در بسیاری از حوزه ها از جمله مسائل قضایی، آموزشی و بهداشتی، آسیب های اجتماعی و بسیاری از موارد مبهم شده است. هزینه ها و تا حدودی در دسترس بودن این عدد ملی، به جمعیت استان البرز معادل جمعیت یک شهر استانی افزود.

اتوبوس اتباع خارجی در راه

«سروس دهقان شری» همچنین بر احداث کمپ نگهداری از اتباع غیرمجاز در این استان تاکید کرد و گفت: در سال های اخیر با اجرای طرح جمع آوری شهروندان، مشاوران املاک و همچنین هدف قرار دادن کارفرمایان غیرمجاز و جمع آوری کودکان کار و… .، منجر به یک هزار و 402 هزار و 874 دستگاه اتوبوس و تا پایان تیرماه امسال 526 دستگاه اتوبوس که اتباع غیرمجاز استان را برای مردودی به مرز اعزام کرده اند وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری 25 هزار و 400 شهروند غیرمجاز از استان البرز اخراج شده اند، افزود: با انتشار اطلاعات طرح ربیع وزارت کشور، 4 هزار و 800 شهروند غیرمجاز و 419 معتاد متجاهر از استان البرز اخراج شده اند اخراج شده اند. آنها را به کشورشان فرستادند.

این مقام مسئول با اشاره به ساماندهی 674 متکدی و کودک کار گفت: 17 شاعر و دعانویس خارجی و 72 خانواده حرفه ای متکدیان متکدی که در استان البرز به مردم خیانت کردند از کشور اخراج شدند. دهقان شیری با اشاره به اجرای 820 گشت مشترک برای شناسایی کارگران مشاغل ممنوعه مواد غذایی، گفت: 2400 کارگر خارجی که در مشاغل مواد غذایی کار می کردند از کشور اخراج شدند و 750 جوان ایرانی جایگزین آنها شدند

کارفرمایان متخلف جریمه خواهند شد

مدیرکل امنیت ملی البرز تاکید کرد: استخدام اتباع بیگانه شامل قوانینی است که مردم باید نسبت به این مسائل بی توجه باشند، کار خواهند کرد. این کارگر ایرانی در صورت تکرار تخلف، به جریمه نقدی 5 برابری دستمزد روزانه و از 91 تا 180 روز حبس محکوم می شود. دهقان شری با اشاره به ضوابط اجاره املاک، افزود: بنگاه های املاک باید قبل از اجاره املاک وضعیت مجوز شهروندان را از اداره کل استعلام کنند و نتیجه ظرف 24 ساعت اعلام می شود. تنظیم اجاره نامه قبل از طرح سوال تخلف محسوب می شود.

جذب منابع مالی خرد ملی خارجی

این مقام مسئول با بیان اینکه البرز رتبه هفتم پذیرش اتباع خارجی را دارد، خاطرنشان کرد: طرحی از سوی سازمان مهاجرتی کشور برای جذب اتباع خارجی با منابع مالی محدود اجرا شده است و اگر اتباع خارجی بخواهند در ایران بمانند باید در ایران اقامت کنند. اعضای خانواده خود را بیمه کنید و 100 میلیون تومان به عنوان سپرده به بانک ملی واریز کنید و این پول در زمان خروج به شهروندان بازگردانده می شود.

دهقان شیری با بیان اینکه سالانه 30 هزار اتباع خارجی با گذرنامه گردشگری وارد استان می شوند، گفت: 99 درصد هموطنان برای کار می آیند و حتی هزینه ای برای سفر ندارند، بنابراین نباید برای آنها گذرنامه گردشگری صادر شود . اشکالی از قاچاق سازمان یافته انسان وجود خواهد داشت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جمعیت افغان‌ها در البرز برابر با یک شهرستان است!" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جمعیت افغان‌ها در البرز برابر با یک شهرستان است!"، کلیک کنید.