نقد و بررسی لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

امروز در کانن قصد معرفی و بررسی لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM را داریم. پس با ما همراه باشید.

لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM را معرفی می کنیم

دنیای عکاسی دنیای وسیعی است که هرکسی بنا به علایقش می تواند آن را دنبال کند. به عنوان مثال، ممکن است فردی به عکاسی از لحظات ورزشی علاقه داشته باشد یا بخواهد از مناظر زیبای طبیعت شکار کند، ممکن است به عکاسی از طبیعت بی جان و غیره علاقه مند باشد.

یکی از شاخه های عکاسی که با ویژگی های خود طیف وسیعی از افراد را مجذوب خود کرده است عکاسی ماکرو یا در اصطلاح ماکرووگرافی است. در واقع ماکروگرافی نوعی عکاسی است که در آن عکاس می تواند از اجسام کوچک از فاصله بسیار نزدیک عکس بگیرد. شاید نمونه عکس های این شاخه از عکاسی را دیده باشید.

لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM یکی از بهترین و محبوب ترین لنزهای ارائه شده توسط شرکت معتبر کانن است. از لنزهای ماکرو می توان برای عکاسی یا تصویربرداری از اجسام بسیار کوچک استفاده کرد یا می توان از آنها برای نزدیک شدن به سوژه استفاده کرد. با ما همراه باشید تا برخی از ویژگی ها و ویژگی های برجسته این لنز را بررسی و معرفی کنیم.

فاصله کانونی و لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM را می توان در محیط های استودیویی و خارج از منزل استفاده کرد. لنزهای ماکرو معمولاً با فاصله کانونی ثابت طراحی و تولید می شوند. بر این اساس می توان این مدل را لنز تعمیری یا پایه نیز نامید.

برخلاف لنزهایی مانند Canon EF 70-200mm F/4L USM، Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM و Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6L IS II USM که محدوده کانونی را پوشش می دهند. از طول دارند

لنز Canon EF 100 mm F2.8L Macro IS USM تنها در فاصله کانونی 100 میلی متر کار می کند، در نتیجه استفاده از لنزهای کمتر در ساخت این لنز، پراکندگی نور بین لنزها کاهش یافته و کیفیت تصویر نهایی کاهش می یابد. . با این لنز بالاتر است و تصاویر به دست آمده کنتراست و وضوح بیشتری نسبت به لنزهای زوم دارند.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی لنزهای ماکرو مانند Canon EF-S 60mm F/2.8 Macro USM، Canon MP-E 65mm F/2.8 1-5x Macro یا Canon EF 180mm F/3.5L Macro USM استفاده از آنها در عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی است. زیرا حداقل فاصله کانونی که این نوع لنزها از آن بهره می برند می تواند تا حد امکان به محصول مورد نظر نزدیک باشد تا بافت یا جنس محصول را به تصویر بکشد.

دیافراگم لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

یکی از مشکلاتی که اکثر عکاسان ماکرو با آن مواجه هستند لرزش و تار شدن عکس های ماکرو است. به دلیل نزدیک بودن بیش از حد به سوژه یا کوچک بودن اندازه سوژه، کوچکترین حرکت باعث تار شدن بسیار شدید تصاویر می شود.

به همین دلیل، مهندسان و طراحان لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM دارای یک تثبیت کننده قدرتمند و دقیقا مشابه دوربین Canon EF 24-70mm F/4.0L IS USM، Canon EF 70-200mm F/ هستند. لنزهای 4L IS USM و Canon EF 16-35mm F/4L IS USM از آن استفاده کرده اند که در نتیجه می توان اثرات لرزش را تا 4 استاپ سرعت شاتر کاهش داد.

لازم به ذکر است که برای استفاده از پایه EF کانن در این مدل، بهتر است از این لنز در دوربین های فول فریم کانن برای بهترین نتیجه استفاده شود. البته استفاده از این لنز در دوربین های کانن با اندازه سنسور کوچکتر مشکلی ندارد. یکی از بارزترین ویژگی های این لنز دیافراگم آن است. زیرا به لطف دیافراگم بسیار مناسب F/2.8 می توانید حتی در نور کم نیز با جزئیات بالا و نور کافی عکس بگیرید.

سیستم فوکوس لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

مکانیسم فوکوس USM در لنز Canon EF 100 mm f/2.8 Macro USM فوق العاده است و مزیت آن دقت و نویز کم است و به لطف سیستم فوکوس دستی پیوسته داخلی، لنز Canon EF 100 mm Macro IS USM به شما این امکان را می دهد. به هنگام فوکوس خودکار، با چرخاندن حلقه فوکوس دستی لنز، فوکوس لنز را به صورت دستی کنترل و کار کنید. باید بگوییم که برای محدود کردن ناحیه فوکوس، کلیدی روی این لنز تعبیه شده است که می تواند لنز را مجبور به فوکوس تنها بر روی یکی از سه ناحیه مشخص شده کند.

بدنه و پایه لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

در خصوص مشخصات فیزیکی و خارجی لنز Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM باید به استفاده از فلز در ساخت مانت و بدنه دستگاه اشاره کرد. با توجه به استفاده از استاندارد لنزهای سری L در این مدل، کیفیت ساخت بدنه بسیار خوب است. طول این محصول 123 میلی متر و قطر آن 78 میلی متر می باشد.

لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM با دوربین های Canon 90D، Canon 80D، Canon 6D MARK II، Canon 850D، 250D، Canon EOS R، Canon 2000D و Canon 5D MARK IV، Canon M50 ROS6 و Canon سازگار است.

شما کاربران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره در مورد لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM با کارشناسان متخصص ما در تنها نماینده کانن تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM"، کلیک کنید.