جریمه نقص فنی در وسایل نقلیه چقدر است؟

جریمه نقص فنی در وسایل نقلیه چقدر است؟

نقص فنی یا نقص موثر در سیستم روشنایی خودروها در شب 300 هزار تومان جریمه خواهد داشت.

به گزارش ساینس بلاگ، بر اساس ابلاغیه محمد مخبر، سرپرست رئیس جمهور، از بیست و سوم زمری ماه سال جاری، میزان جریمه های رانندگی که از سال 1395 تغییر نکرده بود، افزایش یافت و از این تاریخ تخلفات رانندگی جدید خواهد شد. نرخ ها جریمه می شوند هدف آن کاهش تصادفات و تلفات رانندگی و بهبود نظم ترافیکی است.

تخلف یا نقص فنی موثر در سیستم روشنایی در شب، در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، معابر شهرها و مناطق آزاد تجاری صنعتی، سایر شهرها و روستاها جریمه نقدی به مبلغ 300 هزار تومان خواهد داشت.

برای این تخلف در سایر شهرها 200 هزار تومان و در روستاها 150 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

همچنین لازم به ذکر است خرابی سیستم روشنایی خودرو در هنگام رانندگی در شب از جمله حوادثی است که منجر به تخلف و اضافه شدن نمره منفی به گواهینامه رانندگی می شود.

این تخلف در گذشته تنها 75 هزار تومان جریمه می شد.

برای مشاهده آخرین آمار سایر تخلفات رانندگی اینجا را کلیک کنید.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جریمه نقص فنی در وسایل نقلیه چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جریمه نقص فنی در وسایل نقلیه چقدر است؟"، کلیک کنید.