هواشناسی ۲۸ مرداد / باران و رعد و برق در ۱۵ استان

هواشناسی ۲۸ مرداد / باران و رعد و برق در ۱۵ استان

ساینس بلاگ:

سازمان هواشناسی کشور امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در برخی مناطق شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، آن در قم و قم باران باریده است. مرکزی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

این وضعیت روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در ساعات بعدازظهر و اواسط صبح در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

از روز سه شنبه تا پنجشنبه بارش در این مناطق شدت می گیرد و محدوده آن استان های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری و خوزستان را در بر می گیرد.

طی 5 روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، مناطق مرکزی و جنوب البرز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار و نامطلوب بودن هوا پیش بینی می شود.

در این هفته کاهش دما در نواحی شمالی کشور و نواحی جنوبی البرز نسبتاً محسوس است و تا اواسط هفته در غرب و جنوب غرب کشور هوا گرم خواهد بود.

دریای خزر امروز و دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا مواج است.

دما در کدام مناطق کشور کاهش یافته است؟

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: طی هفته جاری کاهش دما در نواحی شمالی کشور و نواحی جنوبی البرز نسبتاً محسوس است.

صدیق ضیائان در گفت و گو با ساینس بلاگ افزود: امروز (7 مرداد) در شمال آذربایجان شرقی و برخی از مناطق استان های آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، زنجان، قزوین، البرز تهران. باران های سمنان، قم و مرکزی گاهی اوقات با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه شنبه (9 و 30 مرداد) این وضعیت در برخی مناطق گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و خانه البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان ادامه دارد.

ضیائان افزود: در دو روز آینده نیمه غربی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس هوای گرم و مرطوب، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید در اوایل بعدازظهر و شب اتفاق افتاد روز .

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تا پنجشنبه (30 مرداد تا 10 شهریور) بارندگی در این مناطق افزایش می یابد و گستره آن کهگیلویه و بویار احمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری و خوزستان منطقه را در بر می گیرد.

بر اساس این پیش بینی طی پنج روز آینده وزش باد شدید در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و نواحی جنوبی البرس همراه با گرد و خاک و هوای نامناسب پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: کاهش دما در نواحی شمالی کشور و نواحی جنوبی البرز در هفته جاری نسبتا قابل توجه است و دمای هوا در غرب و جنوب غرب کشور تا اواسط هفته ادامه دارد.

ضیائان افزود: دریای خزر و دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس امروز و فردا سخت خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ مرداد) صاف است ساعاتی وزش باد و غبارآلود و غبارآلود با حداقل 24 و 36 درجه سانتیگراد و روز بعد (30 مرداد) ابری، تا ساعاتی دیگر افزایش وزش باد گاهی وزش باد شدید و حداقل و حداکثر 25 درجه سانتیگراد خواهد بود و 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیایی در پایان گفت: فردا و فردای آن روز شهر کرد با دمای بین 10 تا 9 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 49 تا 48 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استانها خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی ۲۸ مرداد / باران و رعد و برق در ۱۵ استان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی ۲۸ مرداد / باران و رعد و برق در ۱۵ استان"، کلیک کنید.