۲ نفر در سد و زرینه‌رود بوکان غرق شدند

۲ نفر در سد و زرینه‌رود بوکان غرق شدند

ساینس بلاگ:

رسول معروفی توضیح داد: یکی از این دو نفر که مردی 40 ساله است به قصد شنا وارد رودخانه حوالی روستای کانیکوزلی شده بود که گروهی از غواصان برای یافتن جسد وی به محل اعزام شدند.

وی افزود: غواصان گروه ستارا که بسیار ماهر هستند پس از چندین ساعت تلاش توانستند جسد این جوان را در رودخانه پیدا کرده و برای سیر مراحل قانونی به بیمارستان شهید قالی پور بوکان اعزام کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری بوکان گفت: امروز یک مرد 62 ساله دیگر در دریاچه سد شهید کاظمی شهرستان بوکان غرق شد. بدن او

وی افزود: با تلاش غواصان و شناگران متخصص منطقه، جسد این مرد در رودخانه سد پیدا و به مراجع مربوطه تحویل داده شد.

معروفی با اشاره به آتش نشانی شهرداری بوکان و تجهیزات سازمان حفاظت از حیوانات گفت: مردم برای کمک در صورت غرق شدن با این سازمان تماس بگیرند.

وی گفت: یک نفر برای کمک در عملیات امداد و نجات و بیرون آوردن اجساد غرق شدگان از این سازمان به سازمان آتش نشانی بوکان اعزام شده است و دو ناجی غریق متخصص نیز به طور مستمر در این شهر مشغول به کار هستند.

سد شهید کاظمی یا سد بوکان یکی از بزرگترین سدهای گلی ایران است که در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوکان قرار دارد.

سد بوکان برای کنترل سیلاب و استفاده از آب بر روی رودخانه زرینا و سد دیگری در سمت جنوب شرقی رودخانه برای آبیاری اراضی زیرین احداث شد. سد بوکان دارای طول تاج 530 متر و ارتفاع پایه 50 متر است که در سال 1383 با افزایش حجم مخزن سد، حجم کل مخزن سد به 762 میلیون متر مکعب رسید.

این سد علاوه بر تامین آب بسیاری از شهرهای بوکان، منداب و تبریز، سالانه بیش از 100 میلیون مترمکعب آب شرب را نیز آبیاری می کند و مورد استفاده بخش صنعت و عجب شیر و حدود 55 هزار هکتار از زهکش های کشاورزی قرار می گیرد آذرشهر در آذربایجان شرقی است

بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۲ نفر در سد و زرینه‌رود بوکان غرق شدند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۲ نفر در سد و زرینه‌رود بوکان غرق شدند"، کلیک کنید.