نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن مدل Canon EOS 4000D Kit 18-55mm

طراحی بدنه 18-55 میلی متری کیت Canon EOS 4000D

در دوربین‌های DSLR و کیت Canon EOS 4000D 18-55mm، یکی از عجیب‌ترین طراحی‌ها حذف دکمه روشن/خاموش است. برای روشن یا خاموش کردن دوربین، باید از دکمه ای استفاده کنیم که برای انتخاب حالت عکاسی استفاده می شود.

در دوربین Canon EOS 4000D Kit 18-55mm Canon، دکمه Dial یا دکمه انتخاب حالت M/Av/Tv/S دوربین را خاموش می کند. هر بار که دوربین را روشن یا خاموش می کنیم، باید حالت عکاسی را انتخاب کنیم. همچنین چیدمان دکمه ها تغییر نکرده و هیچ کدام از دکمه ها با هم ترکیب نشده اند. قابلیت های هر دکمه به جای اینکه روی دکمه نوشته شود در کنار آن چاپ می شود.

دکمه های اصلی و مهم مانند ISO یا تعادل رنگ سفید به راحتی قابل دسترسی هستند. در جلوی دوربین، پایه پلاستیکی است. کسانی که دوربین کانن می خرند معمولا از کیت لنز همراه دوربین استفاده می کنند. اما پایه پلاستیکی برای استفاده با لنزهای سنگین ایمن نیست و به دوربین آسیب می رساند.

سنسور و پردازنده Canon EOS 4000D Kit 18-55mm

سنسور استفاده شده در دوربین Canon EOS 4000D Kit 18-55mm از سنسور 18 مگاپیکسلی استفاده می کند. البته رزولوشن این سنسور بیشتر از نیاز کاربران است اما قابل مقایسه با دوربین های DSLR امروزی نیست. همچنین پردازنده این دوربین DIGIC 4+ می باشد. حداکثر دامنه حساسیت به ISO 6400 می رسد

این پردازنده امکان فیلم برداری با کیفیت Full HD 1080p را فراهم می کند. خوشبختانه این ویژگی با توجه به سنسور بزرگ و باکیفیت دوربین، کیفیت فیلمبرداری قابل قبولی را نشان می دهد. سرعت عکسبرداری 3 فریم بر ثانیه بود. پردازش فایل خام 14 بیت است.

کیفیت تصویر و فیلم Canon EOS 4000D Kit 18-55mm

مهمترین چیزی که عکاسان مبتدی از دوربین DSLR انتظار دارند کیفیت عکس ها و فیلم ها است. عکس های باکیفیت و شفاف و با صرفه جویی در جنبه های مختلف، کیفیت سنسور APS-C بسیار خوب به نظر می رسد. عکس های گرفته شده با دوربین 18-55 میلی متری Canon EOS 4000D Kit کیفیت بالا و محدوده دینامیکی خوبی از تصاویر را نشان می دهد.

سرعت عکاسی 18-55 میلی‌متری Canon EOS 4000D Kit 3 فریم در ثانیه است. اگر به گرفتن سوژه های پرسرعت مانند عکاسی ورزشی، حیات وحش یا اکشن علاقه دارید، این دوربین برای شما کار نخواهد کرد.

باتری این دوربین با هر بار شارژ می تواند 500 عکس ثبت کند. این عدد برای یک روز عکاسی معمولی کافی است. این دوربین برای عزیزانی است که می خواهند دوربین را با موبایل خود تعویض کنند. این دوربین با سنسور بزرگ 18 مگاپیکسلی واقعی و لنز نهنگ روی دوربین، تصویری با جزئیات و عمق میدان خوب ارائه می دهد که بسیار زیباتر و قدرتمندتر از یک تلفن همراه است.

انواع فوکوس دوربین 18-55 میلی متری کیت Canon EOS 4000D

تعداد نقاط فوکوس در دوربین 9 نقطه ای زیاد نیست، اما دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار مداوم است که می تواند سوژه های متحرک را دنبال کرده و فوکوس را روی آنها قفل کند. تعداد نقاط فوکوس 9 نقطه در سایر دوربین های DSLR قدیمی در نظر گرفته می شود. در حال حاضر عکاسانی با دوربین هایی که نقاط کانونی آنها زیر 9 نقطه است عکس های فوق العاده زیبایی ثبت می کنند.

مشکل این نقاط این است که در مرکز کادر همگرا می شوند. شما باید یاد بگیرید که چگونه فوکوس را روی اشیاء در لبه کادر قفل کنید و تصویر را دوباره قاب کنید.

این دوربین دارای نقطه فوکوس مرکزی از نوع متقاطع بوده و نسبت به سایر نقاط حساس تر است. این نقطه نسبت به سایر نقاط مفیدتر است، به عنوان مثال هنگام عکاسی در نور کم.

سایر نقاط به اندازه کافی سریع هستند تا فوکوس روی سوژه را در نور مناسب قفل کنند. به دلیل کیفیت پایین نمایشگر و سرعت فوکوس پایین دوربین، استفاده از Live View برای عکاسی دشوارتر از منظره یاب اپتیکال آن است. اما زمانی که دوربین روی سه پایه قرار می گیرد و در حال عکاسی ماکرو یا طبیعت هستید، این عملکرد برای شما مناسب است.

مقایسه

کانن دوربین 18-55 میلی متری Canon EOS 4000D Kit را همزمان با دوربین 2000D عرضه کرد که تفاوت مهم بین این دو مدل اندازه سنسور آنهاست. Rect Canon از یک سنسور 24.1 مگاپیکسلی در دوربین 2000D استفاده می کند.

این در حالی است که دوربین Canon 4000D همانند دوربین 1300D به سنسور 18 مگاپیکسلی مجهز شده است. سنسور این مدل از عملکرد Dual Pixel Cmos استفاده می کند که وضوح و تشخیص اشیا را سریعتر می کند. دوربین 4000D شامل پردازشگر تصویر DIGIC +4 و فوکوس 9 نقطه ای است که این ویژگی ها در دوربین 2000D نیز وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی های مشترک این دو مدل می توان به فیلمبرداری Full HD و وای فای داخلی اشاره کرد (دوربین 2000D قابلیت اتصال از طریق NFC را نیز دارد).
طراحی منظره یاب و ارتباط بی سیم

صفحه نمایش پشت دوربین Canon EOS 4000D Kit 18-55mm، صفحه نمایش 2.7 اینچی با وضوح 230000 نقطه که کیفیت خوبی را در نمایش جزئیات تصویر نشان می دهد. امکان اتصال بی سیم WIFI وجود دارد. با نصب نرم افزار کانن قادر خواهید بود صفحه دوربین گوشی هوشمند یا تبلت خود را مشاهده کنید. که می توانید هم برای عکاسی و هم برای انتقال فایل عکس استفاده کنید.

با توجه به اینکه صفحه نمایش این دوربین عملکرد لمسی ندارد، می توانید با گوشی موبایل خود از راه دور دکمه شاتر را از طریق WIFI فشار دهید یا عکس ها را بزرگنمایی یا بررسی کنید. دوربین های DSLR معمولا یک منظره یاب اپتیکال یا اپتیکال روی خود دارند. این منظره یاب 95 درصد از تصویر را در کادر پوشش می دهد و 5 درصد باقیمانده اضلاع تصویر را نمی بیند.

نوع لنز Canon EOS 4000D Kit 18-55mm

دوربین Canon EOS 4000D Kit 18-55mm با پایه پلاستیکی، امکان استفاده از لنزهای Canon و لنزهای شخص ثالث ساخته شده برای Canon در این دوربین وجود دارد. با توجه به جنس پایه، پایه پلاستیکی ممکن است هنگام تعویض لنز سنگین به دوربین آسیب برساند.

لنز کیت همراه با 4000D EF-S 18-55mm III است. این لنز یکی از رایج ترین لنزهای کیت کانن است. این لنز کیفیت نسبتا خوبی دارد اما فاقد لرزشگیر تصویر است. دوربینی با حساسیت تا ISO 6400 و عدم تثبیت کننده تصویر، عکاسی در نور کم را دشوار می کند.

برای خرید این محصول با قیمت مناسب با فروشگاه های اینترنتی تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن مدل Canon EOS 4000D Kit 18-55mm" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن مدل Canon EOS 4000D Kit 18-55mm"، کلیک کنید.