اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی

اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی

آسنا/اصفهان رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان گفت: برای حل مشکل آب شرب اصفهان با احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی به اصفهان بزرگ محقق می شود.

منصور شهرفروش در خصوص گرمای هوای اصفهان که از روز دوشنبه تا امروز ادامه داشت به خبرنگار ساینس بلاگ گفت: تاکنون به 53 نفر به دلیل گرما و آفتاب سوختگی به اورژانس و فوریت های پزشکی ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین 45 خودرو که دارای نقص فنی بودند در مسیرهای شهری و روستایی به دلیل جوش و سوختن لاستیک ها به دلیل افزایش دما امدادرسانی شدند. نمایندگان شرکت های توزیع برق، آب و فاضلاب نیز برای اصلاح و ترمیم 61 حادثه اقدام کرده اند.

این مقام استاندار تصریح کرد: حوادث اخیر به دلیل شدت و اختلاف گرما رخ داده است. اختلال در شبکه های آبرسانی ناشی از انسداد و نشت آب، قطعی برق و آتش سوزی تابلوهای برق، ترانسفورماتورها و شبکه های برق. این شرایط گرم تا روز یکشنبه (31 مرداد) ادامه خواهد داشت و نیاز به توجه بیشتری است.

فروشنده شیشه آخرین اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان را صادر کرد و افزود: با توجه به ادامه گرما و افزایش دما، مدیریت بحران استان اصفهان به شرکت های برق، آب و آب اعلام کرده است خدمات، جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه به موقع امدادرسانی، خدمات اورژانسی و کنترل حوادث.

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش بی سابقه دما در ماه های تیر و مرداد سال جاری گفت: کمبود شدید منابع آبی باعث شده درختان در فصل تابستان با ریزش و ریزش برگ ها از بین بروند . «پاییز امسال در درختان شهر اصفهان و شهرهای جاده زاینده رود دیده می شود، فشار آب در 5000 هکتار فضای سبز اصفهان و فضای سبز دانشگاه ها و صنایع، پارک ناژوان، کمربند فضای سبز شرق اصفهان و حبیب. آباد را می توان در پارک جنگلی دید.

وی افزود: افزایش دما، خشک شدن رودخانه زین و کاهش سطح آب و کیفیت آب چاه ها، خشک شدن قنوات و چشمه ها از دلایل از بین رفتن منابع آبی محلی و ایجاد آب است. فشار بوده اند. 16000 هکتار باغ کشاورزی. کمبود آب آشامیدنی نیز از پیامدهای آن است. هم اکنون آب 32 نقطه شهری، 356 روستا و 42 عشایر در سطح استان از طریق تانکر و موبایل تامین می شود.

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: در تامین منابع آب شرب در مواجهه با افزایش دما با مشکل مواجه هستیم. در شهرها و روستاهای واقع در پروژه آبرسانی بزور اصفهان 3 متر مکعب کمبود آب داریم و تعادل وجود دارد. همچنین در ظرفیت تولید برق این استان تفاوت وجود دارد و بیش از 1700 مگاوات برق کمبود داریم.

وی تاکید کرد: کمبود آب آشامیدنی سالم، مکرر و کم فشار در بسیاری از مناطق شهر اصفهان، شهرزاده، خمینی شهر، اردستان، نایین، ورزنه، هرند، گلجان، شاهین شهر و بهار، زیار، نجف آباد و روستاهای اطراف می شود

این مسئول استان اصفهان خاطرنشان کرد: حتی در شهرهای غربی و جنوبی چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین و میاندشت، سمیرم، تیران و کارون که در کنار آب انبارهای این استان قرار دارند، آب روستاها وجود دارد. یک راه حل. . آبرسانی به درختان نیز به دلیل قطعی برق و کمبود آب با مشکل مواجه است. وزارت نیرو در صدور پروانه آبرسانی، اجرای طرح های آبی و آبرسانی سیار اقدام جدی انجام دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: راه حل مشکل تامین آب شرب پاک، احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی به اصفهان بزرگ است. برای دستیابی به این هدف، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور باید در اجرای تعهدات خود در اعطای وام توجه بیشتری داشته باشند تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.

آبرسانی سیار در 356 روستا و 32 شهر

وی همچنین در خصوص محدودیت برق در بخش های کشاورزی، اداری و صنعتی اظهار داشت: روز گذشته (16 دی ماه) دمای هوا در 17 مرکز هواشناسی این استان بالای 40 درجه ثبت شد. بیشترین دمای روز گذشته در خور و بیابانک، بادرود و چوپانان ثبت شد. آران و بدگل، کاشان و اصفهان نیز با دمای 44 درجه، زواره و مهاباد با 46 درجه گرم بودند. در اردستان، چوپانان انارک، خور و بیابانک و زواره دمای هوا به حداقل 30 درجه می رسد.

این فروشنده شیشه گفت: با توجه به تاثیر افزایش دما بر کاهش راندمان تجهیزات الکتریکی و ایجاد حوادث آتش سوزی در تابلوها، پست های برق و ترانسفورماتورها به دلیل گرمایش تجهیزات شبکه و کابل های برق، تیم های امدادی شرکت برق و آتش نشانی شهرداری به آنها دستور داده شد که در حالت آماده باش باشند. آنها باید برای کنترل حوادث، بازسازی و تعمیر شبکه ها و ترانسفورماتورها به موقع اقدام کنند. شماره تلفن های اورژانس ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۲۱ شرکت برق نیز در خدمت مردم است.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: 143 تیم عملیاتی و فنی شرکت برق و 120 تیم عملیاتی مواد آب و پسماند آماده شده و برای تامین برق و آب و کار به موقع برای کنترل حوادث احتمالی تلاش می کنند. شبکه های توزیع

وی در ادامه گفت: آبرسانی سیار در 356 روستا و 32 شهر در حال انجام است. 320 تیم اورژانس شبکه بهداشت و درمان، راهداری، هلال احمر، پلیس راه، شهرداری و آتش نشانی نیز برای امدادرسانی در جاده ها، شهرها و روستاها مستقر شده اند.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: با توجه به افزایش غلظت آلاینده های جو در چند روز اخیر ناشی از گرد و غبار و ازن در سطح زمین، شاخص آلودگی هوا در شرایط ناسالم برای مردم قرار دارد. این آلودگی در شهرهای اصفهان، کاشان، آران و بیدگل و در شهرهایی در 50 کیلومتری شهر اصفهان قابل مشاهده است. عموم مردم به ویژه افراد آسیب پذیر و بیماران باید به رعایت قوانین بهداشتی و به حداقل رساندن سفرهای درون شهری تشویق شوند.

این مقام مسئول در این استان تصریح کرد: به کلیه مراکز تجاری، صنایع، صنایع و مغازه های چینی توصیه شده است که به الگوی مصرف حداکثری برق توجه کنند. با خاموش کردن سیستم های روشنایی در طول روز و در زمان حداکثر مصرف، تنظیم دمای کولر روی 24 درجه و نصب سایه بان ها بر روی کولرها می توان به این مهم دست یافت.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان اصفهان افزود: تاکید داریم همه دستگاه ها و دستگاه های اجرایی در صرفه جویی در مصرف برق و آب دقت کنند. کاهش 30 درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال 1400 و کاهش 60 درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری، استفاده از دیزل ژنراتور در ساعات پیک مصرف، سیستم های سرمایشی و روشنایی در پایان وقت اداری قفل. ساعات و تعطیلات از جمله اقدامات مزایا هستند.

وی خواستار رعایت احتیاط مشترکان خانگی در مدیریت مصرف شد و افزود: مشارکت در کمپین های حداکثر مصرف آب و برق و حداکثر مصرف برق و آب مورد توجه شهروندان باشد. پرهیز از مصرف آب غیر متعارف، شستن خودروها، آبیاری جاده ها و شستن حیاط و خیابان ها با آب آشامیدنی نیز مهم است و نباید فراموش شود.

این فروشنده شیشه گفت: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به موقع به افراد آسیب دیده از گرما، اورژانس 115 و 112 ماه سرخ در نظر گرفته شود. شماره تلفن های اضطراری 121 برای حوادث برق و 122 برای حوادث آب نیز به صورت 24 ساعته برای کمک به مردم در حوادث برق و آب فعال خواهد بود.

استان اصفهان با تاکید بر تامین نیازهای بهداشتی و ایمنی کارکنان مدیریت بحران تصریح کرد: عموم مردم نکاتی را در مقابل افزایش دما مد نظر قرار دهند. اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید بین ساعت 10 صبح تا 17 بعد از ظهر و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باید دغدغه همه باشد. استفاده از وسایل حفاظت فردی طبق توصیه های مراکز بهداشتی را فراموش نکنید.

این مسئول استان اصفهان گفت: رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و گیاهان و در کانال های آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، دریاچه ها، سدها و رودخانه های جاری در مناطق غربی و جنوبی این استان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. توسط مردم همچنین رعایت قوانین ایمنی در رانندگی و سفرهای جاده ای با هدف جلوگیری از حوادث رانندگی به ویژه در این زمان که با گرد و غبار و دید ضعیف مواجه هستیم، حائز اهمیت است.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اصفهان در انتظار احیای زاینده‌رود و فاز دوم آبرسانی"، کلیک کنید.