نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon 90D

دوربین کانن 90D

دوربین Canon Canon 90D 18-135 یک مدل قدرتمند و قابل قبول در زمینه عکاسی و تصاویر مدرن می باشد. این محصول در مقایسه با دوربین های قبلی از همه لحاظ به روز شده است، از اندازه تصویری که تعداد بسیار عالی در حدود 33 مگاپیکسل را ثبت می کند تا اندازه فیلمبرداری که بزرگ ترین اندازه های 4K را در اختیار کاربر قرار می دهد.

سنسور و پردازنده دوربین Canon 90D

سنسور و پردازنده از مهم ترین اجزای دوربین هستند که تغییر در این دو حالت یک تغییر اساسی در دوربین تلقی می شود. دوربین Canon 90D 18-135 مجهز به سنسور 34 مگاپیکسلی APS-C است که شامل 32.3 مگاپیکسل موثر برای استفاده است.

شما می توانید از لنزهای ویژه برای دوربین های فول فریم استفاده کنید. البته، شما فقط می توانید 1.6 محصول را برش دهید. حداکثر اندازه تصویری که می توان با این سنسور ثبت کرد 6960 در 4640 پیکسل است.

این سنسور در کنار پردازنده DIGIC 8 قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان خواهد داد. اندازه تصویر افزایش یافته و دوربین می تواند به طور مداوم تا 10 فریم در ثانیه عکاسی کند. همچنین قابلیت افزایش عدد ISO تا 25600 استاندارد بوده و در حالت پیشرفته می توان این مقدار را به 51200 تغییر داد.

دوربین کانن 90D

نوع لنز برای دوربین Canon 90D

EOS 90D با تمام لنزهای EF و EF-S با حداکثر دیافراگم f/8 یا سریعتر سازگار است. در هنگام مشاهده تصویر در منظره یاب به شما کمک می کند تا با حداقل تابش خیره کننده و حداقل تاخیر مواجه شوید. بدون از دست دادن سوژه متحرک، تصویر مورد نظر را با کیفیت بالا می گیرد.

90D دارای لنز EF-S 18-55 IS STM است. لنز این دوربین دارای فاصله کانونی 18 تا 55 میلی متر است و به شما امکان ثبت تصاویر با میدان دید وسیع را خواهد داد.

فاصله کانونی F/3.5-5.6 همچنین به شما امکان می دهد در هر شرایط نوری با درجه جذب نور بالاتر، تصاویر واضح و درخشان بگیرید.

انواع فوکوس و نورسنجی در دوربین Canon 90D

دوربین Canon 90D 18-135 از نظر فوکوس بسیار هوشمندتر و دقیق تر از مدل های قبلی است. با وجود افزایش سایز عکس، این دوربین می تواند سریعتر و بیشتر از مدل های قبلی ضبط کند. این دوربین دارای 45 نقطه فوکوس چشمی است که هر 45 نقطه به صورت ضربدری است.

علاوه بر تعداد نقاط فوکوس، قدرت فوکوس در این مدل به قدری بهبود یافته که امکان ردیابی چهره در هنگام استفاده از چشمی وجود دارد.

همچنین امکان تغییر دستی نقطه فوکوس دقیق در حین عکسبرداری وجود دارد. هنگام عکاسی، با فناوری Dual Pixel به 5481 نقطه فوکوس دسترسی خواهید داشت که به جای صورت، روی چشم های سوژه تمرکز می کند که دقیق ترین نوع فوکوس است.

EOS 90D با داشتن یک سیستم فوکوس خودکار پیشرفته با حداکثر 5481 نقطه قابل انتخاب به صورت دستی، می‌تواند به گونه‌ای پیکربندی شود که با استفاده از طیف گسترده‌ای از حالت‌های قابل انتخاب که شامل AF چهره و ردیابی می‌شود، روی یک منطقه خاص در یک قاب زنده تمرکز کند. این دوربین دارای سنسور نورسنجی بسیار دقیق 220000 امتیازی است که نسبت به مدل قبلی 80D سی برابر افزایش یافته است.

بی سیم و باتری کانن 90D

از نظر امکانات ارتباطی، اتصال بی سیم مانند Wi-Fi و بلوتوث را به دوربین Canon 90D اضافه کرده اند که باعث کاهش مصرف باتری در هنگام انتقال فایل ها می شود.

شاتر مکانیکی آن سرعت 1/8000 ثانیه را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین در این مدل به لطف شاتر الکترونیکی کاربر قادر خواهد بود حداکثر سرعت 1/16000 ثانیه را داشته باشد.

اندازه عکس تا 33 مگاپیکسل را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این، این دوربین می تواند با ابعاد UHD 4K یا به طور دقیق تر 3840×2160 پیکسل عکاسی کند. در این مدل دوربین هنگام ضبط از تمام سطح سنسور استفاده می کند.

اما شگفتی کانن اضافه شدن فیلمبرداری Full HD 120p به این دوربین است که به کاربر اجازه می دهد تا چهار برابر کندتر از حد معمول تصاویر بسازد.

می توانید تصاویر ضبط شده خود را با فرمت RAW فشرده نشده در سایز S که نصف اندازه L است ذخیره کنید و فضای بیشتری برای فایل های دیگر خود داشته باشید.

دوربین کانن 90D

عکاسی Canon 90D

آنچه همه کاربران قبل از عرضه این محصول انتظار داشتند، یک تصویر 4K است. دوربین 90D می تواند ویدیوهایی با ابعاد UHD 4K یا 3840 x 2160 پیکسل ضبط کند. یکی از نکات قابل قبول در این زمینه استفاده از تمام سطح سنسور در هنگام تصویربرداری است.

اما شگفتی کانن اضافه شدن تصویربرداری Full HD 120p به این دوربین است که امکان ایجاد تصاویری تا چهار برابر بی صداتر از حد معمول را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اگرچه در حالت عکاسی با سرعت بالا، وضوح خودکار در دسترس نیست و دوربین از تمام سطوح سنسور استفاده نخواهد کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon 90D" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon 90D"، کلیک کنید.