نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R Body

دوربین بدون آینه Canon EOS R Body را معرفی می کنیم

قبل از معرفی دوربین بدون آینه Canon Canon EOS R Body کاربران Canon منتظر دوربینی بودند که برخلاف نیکون از پایه دوربین DSLR قبلی آن شرکت یعنی EF mount پشتیبانی کند، اما نظر کارشناسان ما این است که Canon تصمیم درستی گرفته است.

اما برای استفاده از لنزهای سری EF در دوربین بدون آینه Canon EOS R، به یک مبدل نیاز است، اما عرضه یک پایه جدید با دیافراگم بزرگتر و فاصله فلنج کوتاه، مانند نیکون، این گزینه را تا زمان دیافراگم و دیافراگم بعدی در اختیار Canon قرار می دهد. لنزها باز کنید و حجم کمتری تولید کنید.

سنسور و پردازنده دوربین بدون آینه Canon EOS R Body

کانن تنها یک مدل با رزولوشن متوسط ​​30.3 مگاپیکسل معرفی کرد، بنابراین این مدل برای فیلمبردارانی که به دوربینی مناسب با وضوح بالا نیاز دارند و برای عکاسانی که به دنبال دوربینی مناسب با قیمت اقتصادی هستند کافی است.

سنسور دوربین کانن EOS R مشابه سنسور 30.4 مگاپیکسلی دوربین Canon 5D MARK IV است که مانند همان مدل دارای فوکوس خودکار DUAL PIXEL در آن سنسور است.

باید بگوییم که دوربین Canon EOS R دومین دوربین کانن با قابلیت ردیابی چشم است. حساسیت دوربین کانن از ISO 100 تا 40000 متغیر است و در پسوند به 102400-50 می رسد.

Canon EOS R Body Mirrorless Focus

کانن اعلام کرده است که این سیستم فوکوس در دوربین Canon EOS R می تواند تا EV-6 به خوبی کار کند که به معنای سرعت و دقت بالا در نور بسیار کم است.

سیستم فوکوس خودکار دوگانه Canon EOS R، فوکوس سریع و راحت را ارائه می‌کند، شبیه به فوکوس در ویدیو. این سیستم دو فتودیود مجزا در هر پیکسل را ادغام می‌کند تا یک شبکه گسترده و متراکم از عناصر جمع‌آوری کننده تشخیص فاز 5655 در اکثر سنسورهای تصویر فراهم کند تا تقاضای فوکوس برای کنترل سریع‌تر و مستقیم‌تر بر محل فوکوس کاهش یابد.

هنگام کار با تصاویر ثابت، این سیستم فوکوس برای دستیابی به فوکوس سریع و دقیق عمل می‌کند، و آن را برای عکاسی و ردیابی سوژه‌های متحرک ایده‌آل می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فوکوس بسیار مهم با هر عکس به دست می‌آید.

هنگام عکاسی با دوربین بدون آینه Canon EOS R Body، حالت Movie Servo AF فوکوس صاف و طبیعی را هنگام جابه‌جایی بین سوژه‌های مختلف یا فواصل مختلف در صحنه، و همچنین توانایی تنظیم حساسیت ردیابی، سرعت AF و ردیابی افراد دارای اولویت را فراهم می‌کند. .

عکاسی بدون آینه بدنه Canon EOS R

در دوربین بدون آینه Canon EOS R Body، تصویر در حین ضبط 4K برش داده نمی شود، اما می تواند نور بیشتری را جذب کند و یک عکس 4K در کانن با برش قابل توجه 1.7 برابر ثبت کند که این خبر بدی برای ولاگرها است، اما پس زمینه تصویر آنها نیز کمتر محو می شود.

دوربین بدون آینه Canon EOS R Body در رزولوشن پایین‌تر، به عنوان مثال در FULL HD 1080 ضعیف‌تر است و سرعت فیلم‌برداری اسلوموشن تنها 60 فریم در ثانیه است.

نکته مثبت این دوربین خروجی HDMI است که می تواند تصویر عمق رنگ 104:2:2 BIT را به ضبط کننده های خارجی ارسال کند که خبر خوبی برای فیلمبرداران است.

عکاسی با دوربین بدون آینه Canon EOS R Body

دوربین بدون آینه Canon EOS R Body می تواند فایل های 14 بیتی (CRW) و (C-RAW) را ضبط کند. سرعت عکاسی پیاپی آن در حالت تک فوکوس 8 فریم بر ثانیه و در حالت فوکوس پیوسته 5 فریم بر ثانیه است.

5655 نقطه قابل انتخاب در سیستم فوکوس خودکار Canon EOS R Dual Pixel وجود دارد که می تواند نقطه فوکوس را در شرایط کم نور تا 6-EV بدست آورد.

نحوه عملکرد عملکرد Dual Pixel RAW کانن به این صورت است که این مدل دو تصویر با کیفیت 30.3 مگاپیکسلی را به طور همزمان ثبت می کند، در هر یک از این تصاویر اطلاعات از نیمی از پیکسل کناری خوانده می شود.

مقایسه دوربین های Canon EOS RP و Canon EOS R

نظافت فاقد فوکوس است

چیز دوربین Canon eos rp دوربین eos r
پردازنده 8 DIGIC رقم 8
وضوح سنسور موثر 26 مگاپیکسل 30 مگاپیکسل
حساسیت سنسور 100-102400 100-102400
ابعاد سنسور فول فریم فول فریم
فوکوس خودکار در حالت چشم فوکوس خودکار Dual Pixel فوکوس خودکار Dual Pixel
حالت های فوکوس خودکار انتخاب یک نقطه
به طور مداوم
تشخیص چهره
تشخیص فاز
تشخیص کنتراست
پیگیری
تنها
چند منطقه ای
دست زدن به
مرکزی
مشاهده مستقیم
انتخاب یک نقطه
به طور مداوم
تشخیص چهره
تشخیص فاز
تشخیص کنتراست
پیگیری
تنها
چند منطقه ای
دست زدن به
مرکزی
مشاهده مستقیم
فیلمبرداری 4k 4k
سرعت عکسبرداری مداوم 5 فریم در ثانیه 8 فریم در ثانیه
سرعت شاتر 1.4000 ثانیه 1.8000 ثانیه
فرمت عکس JPEG و RAW JPEG و RAW
ابعاد بدنه 70 × 85 × 133 میلی متر 84 × 98 × 136 میلی متر
وزن بدن 485 گرم 660 گرم
باتری LP-E17 LP-E6N
قابلیت های ارتباطی وای فای وای فای
پوشش منظره یاب 100% 100%
صفحه نمایش TFT-LCD TFT-LCD
بلندگو مونونوکلئوز مونونوکلئوز
میکروفون استریو داخلی استریو داخلی

طراحی دوربین بدون آینه بدنه Canon EOS R

منظره یاب OLED دوربین بدون آینه Canon EOS R Body از EVF یا الکترونیکی ساخته شده و دارای کیفیت 3.69 میلیون نقطه است. این منظره یاب دارای بزرگنمایی حدود 0.76x است. علاوه بر جوی استیک (دکمه کوچک چند جهته) برای جابجایی بین نقاط رزولوشن، می توانید به راحتی با لمس صفحه لمسی، مکان نقاط رزولوشن را مشابه صفحه لمسی لپ تاپ تغییر دهید.

ویژگی بسیار مهمی که در این صفحه طراحی شده است، حالت لمسی مانند لپ تاپ های مک بوک است که قابلیت تغییر تنظیمات مختلف دوربین مانند ISO، سرعت شاتر، وضوح خودکار یا کنترل موارد مشابه را دارد.

علاقه مندان به عکاسی سلفی یا وبلاگ نویسی احتمالاً از اینکه صفحه نمایش 2.1 میلیون نقطه ای این مدل برخلاف دوربین های نیکون، توانایی چرخش کامل به جلو را دارد متعجب خواهند شد.

پیوندهای دوربین بدون آینه بدنه Canon EOS R

در کنار ویژگی هایی مانند Wi-Fi، بلوتوث، USB Type-C و NFC، نام قابلیتی که Canon در دوربین Canon 5D Mark IV قبل از این مدل از آن استفاده می کرد نیز به چشم می خورد. ویژگی Dual Pixel RAW در دوربین بدون آینه Canon EOS R یک ویژگی امیدوارکننده و عالی به نظر می رسد که برای استفاده از این ویژگی نیاز به دانش زیادی دارد.

نحوه عملکرد عملکرد Dual Pixel RAW کانن به این صورت است که این مدل دو تصویر با کیفیت 30.3 مگاپیکسلی را به طور همزمان ثبت می کند، در هر یک از این تصاویر اطلاعات از نیمی از پیکسل کناری خوانده می شود.

در مجموع، اگر بخواهیم آن را بنامیم، با ویژگی پیکسل دوگانه، این مدل چیزی در حدود 5655 نقطه رزولوشن را به شما ارائه می دهد. برای اینکه کاملا واضح و دقیق باشیم، 384 نقطه فوکوس فاز روی این سنسور تعبیه شده است و می توان از f/11 برای فوکوس استفاده کرد.

لنز بدون آینه Canon EOS R Body

کانن لنز زوم RF 24-105mm f/4l IS USM را در کنار دوربین بدون آینه Canon EOS R Body در نظر گرفته است. این لنز زوم استاندارد از فاصله کانونی گسترده تا تله فوتو متوسط ​​را پوشش می دهد و یک لنز جهانی محسوب می شود و حداکثر دیافراگم آن برای تمام فواصل کانونی ثابت و برابر با F4 است. این لنز را می توان در شرایط نوری مختلف در اکثر ژانرهای عکاسی استفاده کرد.

در این لنز، کانن از لرزشگیر استفاده می کند که اثرات لرزش دست و دوربین را در عکاسی و فیلمبرداری به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

حداقل فاصله کانونی لنز RF 24-105mm f/4l IS USM 45 سانتی متر است و ساختار نوری آن از 18 عنصر مختلف در 14 گروه استفاده می کند. لازم به ذکر است که قطر دهانه این فیلتر 77 میلی متر می باشد.

دوربین Canon EOS R Body بخرید

دوربین بدون آینه Canon EOS R همانطور که از کانن انتظار می رود دارای بدنه ای بسیار مستحکم و راحت بوده و خوشبختانه از تمامی مدل های مختلف لنزهای Canon EF و EF-S پشتیبانی می کند که برگ برنده ای برای موفقیت این سری از دوربین ها در بازار آینده صنعت عکاسی که علاقه مند به خرید هستند و از قیمت آن مطلع هستند می توانند با کارشناسان ما تماس بگیرند آژانس کانن زنگ زدن.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R Body"، کلیک کنید.