نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟

نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟

ساینس بلاگ:

در گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی آمده است که نرخ زاد و ولد در برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان به شدت کاهش یافته است و احتمالاً این کاهش به دلیل نگرانی های اقتصادی پایین خواهد ماند.

به گزارش رویترز، در مقاله‌ای، خانواده‌هایی که در بسیاری از کشورهای عضو سازمان توسعه اقتصادی و همکاری زندگی می‌کنند، در حال حاضر تصمیم می‌گیرند که در آینده بچه دار شوند یا نه.

نرخ باروری کل در این کشورها در سال 2022 به 1.5 فرزند به ازای هر زن خواهد رسید که از میانگین 3.3 در سال 1960 کمتر است. نرخ باروری بسیار پایین است و در کره 0.7 و در ایتالیا و اسپانیا 1.2 فرزند به ازای هر زن است.

میانگین سن زایمان زنان در اقتصادهای صنعتی بزرگ از 28.6 در سال 2000 به 30.9 در سال 2022 افزایش یافته است.

بر اساس داده های سازمان توسعه اقتصادی و همکاری، از سال 1935 تا 1975، در میان زنان متولد شده، درصد زنان بدون فرزند در استونی، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، لهستان، پرتغال و اسپانیا دو برابر شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟"، کلیک کنید.