ساعت کار ادارات از 15 خرداد، 6 صبح تا 13 است

ساعت کار ادارات از 15 خرداد، 6 صبح تا 13 است

ساینس بلاگ:

علی اکبر محرابیان در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه مهمترین برنامه وزارت نیرو در خصوص مدیریت مصرف برق در بخش اداری، تغییر ساعت کاری ادارات است که بر اساس مصوبه هیات دولت از خرداد ماه آغاز می شود، گفت: . ساعت 15 ساعت کاری ادارات از ساعت 6 صبح الی 13 خواهد بود و به این ترتیب مدیریت مصرف انجام می شود البته علاوه بر آن مصرف سرمایش نیز در نظر گرفته شود و دمای محیط نیز ثابت باشد. . دمای راحت 24 درجه.

در دولت سیزدهم ظرفیت تولید برق کشور 9000 مگاوات افزایش یافت

وی گفت: با گرم شدن هوا مصرف برق به سرعت افزایش می یابد و به همین دلیل مصرف برق کشور در هفته گذشته 600 مگاوات افزایش یافته و در هفته های آینده هزاران مگاوات به مصرف برق اضافه می شود. نکست شید گفت: برای مدیریت این شرایط از ابتدا دو برنامه مهم در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که برنامه اول شامل توسعه سدهای برق است. از ابتدای دولت 13 ساله تاکنون بیش از 9000 مگاوات برق به تولید برق کشور اضافه شده است و بیش از 20000 مگاوات نیروگاه در حال بهره برداری است که نیمی از آن حرارتی و نیمی دیگر است. سدهای انرژی تجدیدپذیر هستند. عمدتا نیروگاه های خورشیدی و گاهی نیروگاه های بادی).

وی مدیریت مصرف را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: در طول برنامه هایی که در بخش های مختلف نوشته می شود مدیریت مصرف به گونه ای است که با تماشای ساعات زمانی می توان انرژی بیشتری به دست آورد.

طرح برق رسانی به صنایع

محرابیان با بیان اینکه 90 درصد صنایع را صنایع کوچک و کارگاهی تشکیل می دهند، گفت: برای این صنایع محدودیتی در تامین برق وجود ندارد و به راحتی می توانند از برق استفاده کرده و محصولات خود را تولید کنند نکته اینجاست که میزان اشتغال در این صنایع بسیار قابل توجه است. صنایع متوسط که عمدتاً صنایع مستقر در شهرک های صنعتی هستند. فقط روزهای تعطیل برای این گونه صنایع محدود است و می توانند در 6 روز هفته به صورت شبانه روزی تولید کنند و در این روزها محدودیتی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: حدود 700 واحد صنعتی بزرگ در کشور وجود دارد که بیشتر آنها صنایع آهن، مس، آلومینیوم و سیمان هستند و برای این گونه صنایع برنامه ریزی شده مصرف و انرژی آنها به مرور زمان کاهش می یابد وی گفت: در زمستان سال گذشته و دو ماهه نخست امسال مصرف برق صنایع بزرگ کشور 15 درصد افزایش داشته است. این صنایع با استفاده از ظرفیت برق بدون محدودیت تولید خود را افزایش دادند و خود را برای شرایط آینده آماده کردند.

همکاری 40 درصد از مشتریان در صنعت برق

وی همچنین به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه مدیریت مصرف در بخش داخلی اشاره کرد و گفت: دو سال است که سابقه صرفه جویی در انعام داشته ایم و مردم در این ظرفیت همکاری بسیار خوبی داشته اند . به عنوان پاداش پس انداز، هزینه های خود را کاهش دادند. بر این اساس قبوض برق مشترکین خانگی که اقدام به کاهش مصرف می کنند با تخفیف و حتی رایگان است. ظرفیت و امکان مشارکت شرکت کنندگان در این طرح می باشد.

وی گفت: کمپین «انرژی با» از دیگر برنامه هایی است که در دست بررسی است. افرادی که در مصرف برق صرفه جویی کنند در قرعه کشی شرکت کرده و برنده جوایز مختلفی از جمله لوازم خانگی، بسته های اینترنتی، دوچرخه، لوازم الکترونیکی و 100 خودرو مربوط به این کمپین خواهند شد. این تبلیغات 360 درجه هستند، یعنی تبلیغات در محیط، فضای مجازی، سطح شهر و رسانه انجام می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساعت کار ادارات از 15 خرداد، 6 صبح تا 13 است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساعت کار ادارات از 15 خرداد، 6 صبح تا 13 است"، کلیک کنید.