هشدار رییس جمهور پیشین فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین

هشدار رییس جمهور پیشین فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین

نیکولا سارکوزی، رییس جمهور پیشین فرانسه با انتقاد از تصمیم اعزام نیروهای غربی به اوکراین هشدار داد که جهان در حال حاضر «بر لبه یک آتشفشان می رقصد.»

به گزارش ساینس بلاگ، سارکوزی در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لو فیگارو که چهارشنبه منتشر شد از این سیاست به شدت انتقاد و تاکید کرد که از پیدایش یک راه حل صلح آمیز برای درگیری و گفت وگو با روسیه حمایت می کند.

او همچنین «تردیدهای جدی» درباره استقرار نیروهای خارجی در اوکراین ابراز کرد.

سارکوزی گفت: نمی توانم خودم را متقاعد کنم که کشور [لیو] تولستوی و [اونوره دو] بالزاک به جنگ بروند. آیا حتی به عواقب آن فکر کرده ایم؟

وی همچنین مخالفت خود را با الحاق احتمالی کی یف به اتحادیه اروپا یا ناتو اعلام کرد.

به گفته رییس جمهور پیشین فرانسه، این امر «به هیچ وجه مشکلات کنونی این کشور با روسیه را حل نخواهد کرد» و تنها باعث تقویت نفوذ آمریکا در اروپا خواهد شد.

سارکوزی افزود: اگر منتظر بمانیم تا یکی از طرف ها برای پایان دادن به جنگ تسلیم شود، باید خود را برای انفجاری با عواقب ناگوار آماده کنیم. جهان بر لبه یک آتشفشان می رقصد.

امانویل ماکرون، رییس جمهور فعلی فرانسه پیش تر احتمال اعزام نیرو به اوکراین را رد نکرده و مدعی شده بود که چنین اقدامی می تواند در صورت «پیشروی روس ها از خطوط مقدم و درخواست اوکراین» انجام شود.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار رییس جمهور پیشین فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار رییس جمهور پیشین فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین"، کلیک کنید.