برنامه های حج ایرانی ها در عربستان بدون تغییر اجرا می شود

برنامه های حج ایرانی ها در عربستان بدون تغییر اجرا می شود

ساینس بلاگ:

شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و ارشاد، حج و اوقاف که ساعاتی پس از شهادت رییس جمهور و هییت همراه در سانحه بالگرد تشکیل شده است، تاکید کرد: این خسارت ناشی از اقدامات بالگرد خواهد بود. افراد مذهبی بر تلاش ها تاثیر نگذارند. و در خدمت به زایران همگان عزم بیشتری نسبت به قبل در انجام وظایف خود داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب – نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که مدیریت این شورا را برعهده داشت، در حضور مقام معظم رهبری حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفت. (مانند). رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مردم شریف فرمودند: وظیفه ما تداوم خدمت رسانی به زایران در راه این زایران است و باید تمام تلاش خود را در خدمت زایران قرار دهیم.

رهبر حجاج ایرانی گفت: شهید آیت الله رییسی در مناطق مختلف در حال زیارت بودند. بزرگ ترین افتخار آیت الله رییسی تایید و حمایت رهبری برنامه ها و فعالیت ها بود.

نواب به توجه ویژه رییس جمهور به برنامه های حج و زیارت اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام شخصاً در جلسات شرکت می کرد و بر امور مختلف حج و زیارت به ویژه زیارت اربعین نظارت می کرد. در آخرین جلسه ای که برای هماهنگی امور با ایشان داشتیم دستور صریح حل برخی مشکلات از جمله امور ارزی را صادر کرد.

نماینده وزارت حج و اوقاف و نماینده وزارت حج و اوقاف این ضایعه را در تاریخ انقلاب به عنوان شهادت بهشتی متحمل خواهند شد و نشان می دهد که ایشان در امور علمای حج به دوستی اشاره کردند. شهید آیت الله رییسی و دوستی شهید آیت الله رییسی در زمینه خدمت رسانی به میهمانان. رحمان گفت: وی از همکاران آیت الله رییسی است که در امور طلاب وصلت داشت و در امور طلاب و حجاج غیرت باورنکردنی داشت.

نواب همچنین با تجلیل از شخصیت شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: ایشان به جبهه مقاومت علاقه خاصی داشتند و در کنار جایگاه حقوقی از اخلاق حسنه برخوردار بودند. او در برابر دشمن قوی بود و به دوستان خود محبت و احترام زیادی قایل بود.

وی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه به برنامه های مختلف مقام معظم رهبری و اداره حج و اوقاف ارشاد اشاره کرد و از مسیولان، مدیران و روسای فرهنگی و اجرایی وزارت حج و اوقاف خواست که این حادثه را به یاد داشته باشند. با تشریفات عالی اجرا شود. و انجام اعمال به نیابت از این عزیزان، روال طبیعی آن برای مراسم حج و انجام اعمال و مناسک زایران در فضایی آرام است.

سید عباس حسینی رییس سازمان حج و اوقاف نیز با تسلیت شهادت رییس جمهور و هییت همراه گفت: خدمات آیت الله رییسی و وزیر امور خارجه ایران در امور حج و زیارت هرگز فراموش نخواهد شد. ” در امور مختلف اجرایی مدیون عنایت و دستورات ایشان هستیم.

وی تصریح کرد: ما راه این زایران را در خدمت به زایران ادامه خواهیم داد و تمام تلاش خود را برای خدمت به میهمانان حق تعالی بکار می گیریم و این ضایعه با تلاش همکاران ما در امور حج و حج جبران خواهد شد. گذشته این مقایسه تاثیر زیادی ندارد. مصمم به انجام وظایف خود هستیم.

در ادامه این نشست مسیولان دستگاه های مختلف گزارشی از نحوه خدمات رسانی به زایران ارایه کردند. موضوع انتقال زایران از مدینه به مکه با قطار سریع السیر، جلب رضایت زایران از جمله مواردی بود که باید در اسرع وقت انجام شود. اندازه و ضعف های احتمالی آن نیز باید برطرف شود

رییس اداره حج و اوقاف افزود: در دو شب گذشته تمامی کاروان های ایرانی از مدینه به مکه مکرمه با قطار اعزام شدند و خدمات غذایی نیز در قطار به نحو مطلوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حضور زایران در روجه شریف طبق برنامه ادامه دارد، افزود: تاکنون بیش از سه هزار زایر ایرانی وارد مکه مکرمه شده اند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت دکتر سید علی مرعشی با اشاره به برنامه ریزی برای استقرار کادر پزشکی و درمانی در مدینه منوره و مکه مکرمه گفت: در مرحله امحای نهایی داروهای ارسالی از طریق آموزش و پرورش هستیم. ایران به سرعت در مراکز درمانی توزیع شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برنامه های حج ایرانی ها در عربستان بدون تغییر اجرا می شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برنامه های حج ایرانی ها در عربستان بدون تغییر اجرا می شود"، کلیک کنید.