طرح مدیریت بحران تهران برای حل مشکل سیل در کنارک سیستان و بلوچستان

طرح مدیریت بحران تهران برای حل مشکل سیل در کنارک سیستان و بلوچستان

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بلایای طبیعی استان تهران از برنامه ریزی برای رفع مشکلات سیل در شهرستان کنارک خبر داد و گفت: این اداره کل مشکلات و مشکلات سیل در این شهرستان را پیگیری و حل خواهد کرد

علی نصری در گفت وگو با ساینس بلاگ. وی با اشاره به اعزام تیم پیشگیری و مدیریت بحران از تهران برای کمک به سیل زدگان کنارک استان سیستان و بلوچستان گفت: تیمی از تهران متشکل از آتش نشانان، آب و برق چند نفر از جمله مسیولان هستند. و گروه های پایدار غیره برای کمک به ولایت کنر سیل زده فرستاده شدند و در مجموع 12 روز در آنجا خدمت کردند.

وی افزود: طبق اظهارات تیم امداد و نجات در روز اول که تیم ما از تهران به سمت کنارک می رفت، خانه و زندگی هموطنان به طور کامل زیر آب رفته بود. پس در روز اول به آنجا رسیدند. از صبح تا ساعت 11 شب در آب بودند و از خانه هایشان آب می کشیدند.

نصری بیان کرد: علاوه بر حجم کار که بسیار بزرگ بود، شرایط آب و هوایی نیز بسیار سخت بود اما این تیم تلاش کرد تا هر چه سریعتر این عزیزان را به زندگی عادی بازگرداند. متاسفانه نحوه توسعه شهری در این مناطق دارای مشکلات اساسی است. یعنی خانه ها زیر سطح خیابان هستند و این باعث می شود آب وارد خانه ها شود و با بارش کم باران به خانه ها سرازیر شود. همین موضوع باعث شد تا همکاران ما چندین بار آب یک خانه را تخلیه کنند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بخشی دیگر از مشکلات منطقه فرهنگی است. مثلاً مردم محل زباله های خود را به جای دیگری نبرده و در جای خود سوزانده اند.

وی گفت: سال ها است که در این منطقه کانال های آبی کشیده نشده است. وی افزود: به جای ایجاد شبکه سطح آب در این منطقه؛ بعد از هر بارندگی ده سانتی متر خاک شسته می شود و این یعنی سطح خانه های ناشی از این سدها بسیار کمتر از جاده های دیگر است.

نصیری گفت: مقرر شد کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بلایای استان تهران به این موضوع رسیدگی کنند و طرحی برای حل مشکل آب های سطحی اجرا کنند و شبکه ای در این حوزه ایجاد شود. کانال مرکزی هم ساخته شد اما برای ادامه این روند باید برنامه ای برای بالا بردن کرسی شهر در کمیسیون بیست و پنج نفره انجام شود. کمک های فنی و مهندسی در این زمینه ها مورد نیاز است. همچنین شهرداری ها باید پای کار بیایند.

وی افزود: به عنوان دستگاه مدیریت بحران خواهان حل مشکل آب منطقه کنرک هستیم و امیدواریم این طرح ها به زودی آغاز شود.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح مدیریت بحران تهران برای حل مشکل سیل در کنارک سیستان و بلوچستان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح مدیریت بحران تهران برای حل مشکل سیل در کنارک سیستان و بلوچستان"، کلیک کنید.