هواشناسی 12 اردیبهشت 1403 / تداوم بارش در 24 استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید

هواشناسی 12 اردیبهشت 1403 / تداوم بارش در 24 استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید

ساینس بلاگ:

کبری رفیع کارشناس اداره کل هواشناسی به تشریح وضعیت جوی چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه و روزهای بعد پرداخت و گفت: امروز وضعیت جوی استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همچنین وضعیت جوی جنوب در شرق و غرب آذربایجان بارندگی در استان های زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و باختری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد خواهد بود.

وی در ادامه گفت: به جز این مناطق، بارش ها برای فردا در رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ادامه دارد. همچنین بارش ها عمدتاً به صورت رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در برخی نقاط نیز رگبار گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: اخطار نارنجی در خصوص شدت بارندگی ها صادر شده است که کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب مرکز کشور، چهارمحال و بختیاری را در بر می گیرد. ، منطقه کهگیلویه و بویر را تحت تاثیر قرار دهد احمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر مشمول این اخطار نارنجی می شود.

رفیع ادامه داد: بنابراین در روزهای پایانی هفته هستیم و با توجه به احتمال تردد در جاده ها، مسافران باید مراقب باشند. به دلیل این شرایط جوی، احتمال طغیان جاده ها، طغیان فصلی رودخانه ها، رعد و برق، طغیان جاده ها، فرسایش جاده ها و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این، امکان آسیب دیدن محصولات باغی نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ساینس بلاگ، وی افزود: طی دو روز آینده در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز بارش باران و در این مناطق دریاها مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران تا ساعاتی دیگر امروز وزش باد شدید و شدید و آسمان کمی ابری خواهد بود. همچنین بیشینه دمای هوای امروز تهران 28 درجه و کمینه دمای هوا 19 درجه بالای صفر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی 12 اردیبهشت 1403 / تداوم بارش در 24 استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی 12 اردیبهشت 1403 / تداوم بارش در 24 استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید"، کلیک کنید.