آماده باش مدیریت بحران تهران برای فعالیت 3 سامانه جوی تا 6روزآتی

آماده باش مدیریت بحران تهران برای فعالیت 3 سامانه جوی تا 6روزآتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از آمادگی این سازمان برای وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما از فردا تا شنبه هفته آینده هشدار داد.

به گزارش ساینس بلاگ، حمید یزدی ساینس بلاگ روز دوشنبه 31 فروردین لغایت پایان روز شنبه در خصوص فعالیت سه سامانه وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما در سطح زرد اخطاریه هواشناسی گفت: طی مدت مذکور پیش بینی سامانه اول بر اساس وزش باد شدید و بسیار شدید امکان خیزش گرد و غبار در مناطق حساس را دارد. سه شنبه در نیمه جنوبی تهران، چهارشنبه در نیمه جنوبی تهران به ویژه نیمه غربی و جنوبی، پنجشنبه در کل استان به ویژه جنوب و غرب و جمعه خواهیم بود. در بخش های جنوبی و غربی به استان تهران و شهروندان به ویژه ساکنان توصیه می شود برای مدیریت بحران، این مناطق از چادر زدن در کنار درختان کهنسال خودداری کنند.

یزدی ساینس بلاگ بر لزوم اطمینان از استحکام تابلوهای تبلیغاتی و ساخت و سازهای نیمه تمام توسط ذینفعان تاکید کرد و افزود: به کلیه کارگران عزیزی که در زمینه کار در ارتفاع و ساختمان فعالیت می کنند توصیه می شود فعالیت هایی که از آن استفاده می کنند. از مکان های مرتفع مانند. در مدت زمان تبلیغاتی از دکل ها و زنبورها خودداری کنید.

وی همچنین به کیفیت پایین هوا، احتمال افزایش گرد و غبار و کاهش دید اشاره کرد و گفت: افراد مبتلا به بیماری های جدی در صورت بروز گرد و غبار از بیرون رفتن خودداری کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران استان تهران نسبت به سامانه بارشی که از اول فروردین آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد هشدار داد و گفت: احتمال وقوع سیلاب وجود دارد. با توجه به افزایش سطح آب در مسیل ها و رودخانه ها، توصیه اکید مدیریت بحران به مردم این است که به دلیل ارتفاعات و احتمال ریزش بهمن در جاده ها و حاشیه رودخانه ها توقف کامل داشته باشند. هنگام سفر در کوهستان احتیاط کنید و از فعالیت های کوهستانی به ویژه صعود به ارتفاعات پرهیز کنید.

وی همچنین بر پاکسازی پل ها، کانال ها و آبراه ها تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی و کمکی خواستار آمادگی کامل شد.

یزدی ساینس بلاگ در استان تهران به ویژه در نیمه شمالی و جنوبی این استان در پایان هفته جاری و اولین روز هفته آینده دمای هوا بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش محسوسی خواهد داشت.با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی وی گفت: با توجه به این خطر، دمای هوا در مناطق شمالی و جنوبی کشور به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. احتمال یخبندان در طول شب در ارتفاعات و برخی از جاده های کوهستانی پیش بینی می شود، لذا از شهروندان و تمامی افرادی که قصد تردد در جاده های کوهستانی را دارند تقاضا داریم در هنگام رانندگی احتیاط کنند.

رییس اداره بحران استانداری تهران همچنین نسبت به احتمال افزایش مصرف حامل های انرژی با توجه به پیش بینی افزایش سرمای هوا در مناطق مرتفع این استان هشدار داد و گفت: از همه شهروندان تقاضا داریم دلیل افزایش مصرف انرژی را افزایش دهند. هوای سرد در مناطق مرتفع این استان. مدیریت ضروری مصرف انرژی

وی از اطلاع رسانی به اعضای دفتر مرکزی مدیریت بحران خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ سامانه مذکور، مدیریت بحران به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آماده باش مدیریت بحران تهران برای فعالیت 3 سامانه جوی تا 6روزآتی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آماده باش مدیریت بحران تهران برای فعالیت 3 سامانه جوی تا 6روزآتی"، کلیک کنید.