اتصالات جهانی 5G به 1.76 میلیارد می رسد

اتصالات جهانی 5G به 1.76 میلیارد می رسد

صنعت ارتباطات از راه دور بی سیم شاهد یک سال رشد و نوآوری بی سابقه بود که با حرکت غیرقابل توقف فناوری 5G به پیش رانده شد.

به گزارش ساینس بلاگ، تحلیل داده های Omdia نشان می دهد با شتاب گرفتن اتصالات 5G تا پایان 2023 و افزوده شدن 700 میلیون اتصال جدید، مجموع اتصالات به 1.76 میلیارد در سراسر جهان رسید.

کریس پیرسون، رییس بخش توسعه 5G آمریکا با بیان اینکه صنعت ارتباطات از راه دور بی سیم برای آینده ای متصل آماده می شود، گفته است آمریکای شمالی در حال حاضر پیشگام توسعه و پذیرش 5G است و 29 درصد از سهم تمام اتصالات منطقه را در اختیار دارد.

این منطقه تجربه رشد خیره کننده 64 درصدی سالانه را در اتصالات 5G دارد و تا پایان سال 2023 به 197 میلیون اتصال دست یافته است. در همین زمینه، آمریکای لاتین نیز شاهد پیشرفت قابل توجهی در اتصالات نسل های چهار و پنج بوده و تا پایان سال 2023 به 582 میلیون اتصال رسیده و 39 میلیون اتصال آن مربوط به 5G بوده است.

این شرکت تصویری از چشم انداز توسعه مخابراتی را ترسیم کرده و گفته تا پایان سال 2028 تعداد اتصالات 5G جهانی به 7.9 میلیارد خواهد رسید و پیش بینی می شود که آمریکای شمالی تا همان سال به 700 میلیون اتصال نسل پنجم دست یابد.

به گفته کریستین پایولین، تحلیلگر اصلی Omdia انتظار می رود ترافیک داده های فناوری این نسل، حدود 76 درصد از کل ترافیک داده ها را به خود اختصاص دهد.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتصالات جهانی 5G به 1.76 میلیارد می رسد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتصالات جهانی 5G به 1.76 میلیارد می رسد"، کلیک کنید.