انجام 5 میلیون و 437 هزار تردد دریایی تا 11 فروردین

انجام 5 میلیون و 437 هزار تردد دریایی تا 11 فروردین

سخنگوی سفر های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز 1403 از انجام پنج میلیون و 437 هزار تردد دریایی از 24 اسفندماه تا 11 فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: جابه جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ساینس بلاگ از سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور در مورد آخرین وضعیت طرح تسهیل سفر های دریایی نوروز 1403 با بیان اینکه تا صبح یکشنبه 12 فروردین ماه، معادل سه میلیون و 230 هزار تردد مسافری دریایی به همراه دو میلیون و 207 هزار تردد گردشگری دریایی صورت گرفته است، افزود: جمعاً پنج میلیون و 437 هزار تردد دریایی از ابتدای طرح تسهیل سفر های دریایی نوروز 1403 (24 اسفند 1402) تا 11 فروردین ماه سال جاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی، 605 هزار دستگاه خودرو بین سرزمین اصلی و جزایر کیش و قشم جابه جا شده است و درعین حال 27 هزار تردد شناور مسافری، وظیفه جابه جایی و حمل مسافران عزیز را عهده دار بوده است.

سخنگوی سفر های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز 1403 با تاکید بر اینکه خوشحال هستیم که باتوجه به برنامه ریزی، نظارت، پایش و رصد مداوم همکاران سازمان بنادر و دریانوردی در همه مبادی مجاز مسافری و گردشگری دریایی شمال و جنوب کشور، هیچ گونه حادثه ای رخ نداده است، خاطرنشان کرد: همچنین جابه جایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.

شماره تماس 1550 جهت اعلام اضطرار دریایی

عفیفی پور اعلام کرد: مسافران دریایی می توانند از هر کجای استان های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهاررقمی 1550 جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارایه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

مسیر های تردد مجاز دریایی در هرمزگان

وی درباره مسیر های تردد مجاز دریایی در استان هرمزگان، گفت: تردد از بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، از بندر شهید حقانی بندرعباس به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک و بالعکس، از بندر پل به بندر لافت و بالعکس، از بندر شهید حقانی به جزیره بوموسی و بالعکس، از بندر آفتاب به جزیره کیش و بالعکس، از بندر چارک به جزیره کیش و بالعکس، از بندر شیب دراز به جزیره هنگام و بالعکس و تردد از بندر کندالو به جزیره هنگام و بالعکس از جمله مسیر های دریایی مجاز است.

سخنگوی سازمان بنادر در طرح تسهیل سفر های دریایی نوروز 1403 خاطرنشان کرد: تردد از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر بهمن قشم و بالعکس، از بندر لنگه به جزیره کیش و بالعکس و همچنین تردد از بندر لنگه به جزیره بوموسی و بالعکس به عنوان مسیر های پشتیبان در نظر گرفته شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انجام 5 میلیون و 437 هزار تردد دریایی تا 11 فروردین" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انجام 5 میلیون و 437 هزار تردد دریایی تا 11 فروردین"، کلیک کنید.