یک توصیه به خانواده ها برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری

یک توصیه به خانواده ها برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری

یک جامعه شناس از خانواده ها خواست تا برای کاهش آسیب ها و حوادث ناشی از چاله چارنباش با فرزندان خود متحد شوند و این جشن را در محیطی خانوادگی و امن برگزار کنند.

غلامرضا علیزاده در گفت وگو با ساینس بلاگ وی با اشاره به چهارشنبه سوری و اقدامات خطرناکی که وارد این سنت شده است، اظهار کرد: اساساً جامعه دو نوع واکنش به تحریم ها نشان می دهد. اولین عکس العمل این است که عده ای کاملاً از موضوع حرام چشم پوشی می کنند. واکنش دوم افرادی است که این جنبه ممنوعه را در محیطی کوچک مانند خانواده و دوستان انجام می دهند.

وی افزود: شرکت در مراسم چهارشنبه سوری که سابقه ای طولانی در تاریخ ما دارد. برای بسیاری از مردم مهم است، اما اگر مانع از شرکت مردم در این مراسم شود؛ ممکن است رفتار متقابلی از خود نشان دهند. در طیف نوجوانان و جوانان می بینیم که هر کاری را که حرام است با اشتیاق فراوان انجام می دهند و اگر به کاری تشویق شوند از آن بی اعتنایی می کنند، بنابراین باید با این قشر خاص به گونه ای دیگر برخورد کرد و به نیازهای آنها رسیدگی کرد.

این جامعه شناس تصریح کرد: برخی از جوانان کشورمان در حالی با سوء تغذیه اجتماعی مواجه هستند که انرژی آنها به جایی نمی رسد و در شرایطی مانند چهارشنبه شاهد انفجار انرژی این قشر از جامعه هستیم.

علیزاده گفت: متاسفانه هیچ سازمانی در جامعه وجود ندارد که برای این دسته از افراد جشنواره و رویدادهای ویژه برگزار کند. این در حالی است که در کشورهای دیگر نهادهایی تاسیس شده است که به صورت مصنوعی یا در مقاطع مختلف برای رهاسازی انرژی جوانان، جشنواره ها و مسابقات مختلفی برگزار می کنند و به این نیاز جامعه پاسخ می دهند.

وی افزود: اگر چنین فضا و شرایطی ایجاد شود که جوانان و نوجوانان بتوانند در یک چارچوب کاملا قانونی و ویژه در جشنواره های مختلف شرکت کنند و رقابت سالمی با یکدیگر داشته باشند، این مسایل انرژی آنها خواهد بود تا به درستی صرف کنند. و از تجمع جلوگیری می کند، انرژی آن مسدود می شود.

استاد این دانشگاه ادامه داد: در حال حاضر نسلی را شاهد هستیم که به نصیحت گوش نمی دهند و با خیلی چیزها مخالفت می کنند، زیرا احساس می کنند به نیازهایشان اهمیت داده نشده است، به جای اینکه روز را جشن بگیریم، این شب را جشن بگیریم. سوری را به طور کلی ممنوع کنید، آنها را تشویق کنید که این شب را به عنوان یک سنت و به عنوان یک خانواده جشن بگیرند. موضوعی که چند سالی است و نه روز چهارشنبه توسط آتش نشانی پوش رسیدگی می شود، نگران کننده است.

علیزاده ادامه داد: متاسفانه امروزه در کشور ما روزهایی مانند چهاربانسوری را به شکلی خطرناک و غیرعادی جشن می گیرند که این درست نیست، زیرا جوانان به دلیل عدم آموزش و تجربه، محیط مناسبی برای ابراز احساسات ندارند. ” قادر به کنترل نیست. پس آنها شاهد حوادث ناگوار هستند.» ما در این روز هستیم.

سایر مواد توصیه شده:

ویدیو/ اجرای سراسری کمپین «چهارشنبه خطرناک نیست».

وی با تاکید بر اینکه خانواده در این شب نقش مهمی در تربیت و تربیت فرزندان دارد، بیان کرد: در این راستا باید زمینه آموزش و ایجاد فضای شادی در خانواده فراهم شود. البته یاد به این نکته توجه داشت که خود جوانان و نوجوانان نقشی در ایجاد این شرایط ندارند و خانواده و جامعه باید شرایطی را برای آنها فراهم کنند. زندگی شاد و شاد یکی از نیازهای مردم است و نهادهای مختلف باید در این زمینه فعال تر باشند.

مدرس این دانشگاه در پایان تصریح کرد: برای برانگیختن احساسات مردم به شرایط و محیط متفاوتی نیاز داریم تا در روزهایی مانند چهارشنبه کمتر شاهد حوادث ناگوار باشیم. بنابراین من اصرار دارم که خانواده ها در کنار فرزندان خود باشند و بر رفتار آنها نظارت داشته باشند.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک توصیه به خانواده ها برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک توصیه به خانواده ها برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری"، کلیک کنید.