گشت زنی انتخاباتی پلیس فتا در فضای مجازی/ برخورد با مجرمان سایبری

گشت زنی انتخاباتی پلیس فتا در فضای مجازی/ برخورد با مجرمان سایبری

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فرجا تاکید کرد: پلیس با مجرمان گزینشی در فضای مجازی برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش آسانامجری علی محمد رجبی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: فضای مجازی متشکل از مردم و کاربران است و کاربرانی در شبکه های اجتماعی هستند که فضای محتوای این شبکه ها را ایجاد می کنند. محتوایی که در این شبکه ها تولید می شود توسط کاربران تولید می شود و اگر هر یک از آنها به نشریه آگاه توجه کنند و چنین اخبار کذبی را منتشر نکنند که منبع موثقی ندارد و حتی اخبار مضر را بازنشر نمی کنند. و آگاهانه احساس مسیولیت داشته باشند اگر وارد این موضوع شوند قطعا فضای مجازی سالمی خواهیم داشت.

وی درباره اینکه تبلیغات خیرخواهانه چقدر می تواند در سلامت انتخابات موثر باشد، گفت: فضای انتخابات در ایران کاملا مردمی است و علاقه به شهرهای کوچک بسیار زیاد است و در واقع انتخابات بار اصلی مبارزه است. در ایران. کشور زاده مردم است و نظام و کار کاملا مردمی است به خصوص در حوضه شهر این مکان به درستی دیده می شود. زمانی که حوزه تبلیغات انتخاباتی محبوبیت بیشتری پیدا کند. پاسخگویی کاندیداها و حامیان آنها کمک زیادی به برگزاری انتخابات عادلانه می کند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا درباره نحوه برخورد پلیس فتا با جرایم در این حوزه گفت: در قانون جدید انتخابات کشور مصادیق بسیاری از جرایم در حوزه انتخابات وجود دارد. مثلاً اگر به نامزدی به دروغ نسبت داده شود یا شایعه خروج و غیره شود، بر حسب نوع جرم با آن برخورد می شود و قانون برای کاندیداها شرایطی تعیین کرده است; مثلاً تعهداتی که خارج از اختیارشان است ندهند و مرکز مجازی خود را مشخص کنند و اطلاعاتی را برای جلوگیری از شایعه ارایه دهند.

رجبی ادامه داد: پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی طبق قانون و بر اساس سازوکار طراحی شده، گشت های سایبری خود را آغاز کرده و بحث های مختلفی را در خصوص انتخابات بر اساس آنچه به پلیس محول شده انجام می دهد و مانند سایرین. در انتخابات با مجرمان برخورد می شود تا انتخاباتی مفرح و امن را تجربه کنیم و با کسانی که بخواهند فضای انتخابات را بر هم بزنند و رای مردم کشور و آرامش انتخابات را در فضای مجازی مختل کنند به شدت برخورد می کنیم. .

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گشت زنی انتخاباتی پلیس فتا در فضای مجازی/ برخورد با مجرمان سایبری" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گشت زنی انتخاباتی پلیس فتا در فضای مجازی/ برخورد با مجرمان سایبری"، کلیک کنید.