تولید محصولات گلخانه ای در 189واحد گلخانه قزوین

تولید محصولات گلخانه ای در 189واحد گلخانه قزوین

به گزارش خبرگزاری ساینس بلاگ از قزوین؛ محمد پیله فروش، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این تعداد واحد گلخانه ای در مساحت بیش از 106 هکتار می باشد که انواع محصولات گلخانه ای را تولید می کنند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 75 واحد گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در استان فعال است که سطح زیرکشت این گلخانه ها بیش از 38 هکتار است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سالیانه 10هزار و 252 تن انواع محصولات گلخانه سبزی و صیفی و توت فرنگی در استان تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین در حال حاضر 25 واحد گلخانه گل و گیاهان زینتی در استان فعالیت دارند که بیش از 11 هکتار از اراضی کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی؛ در این واحدها دو میلیون و 930 هزار اصله درختچه، یک میلیون و 790 هزار شاخه بریده گلدانی و 218 هزار و 100 شاخه بریده تولید می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین 19 واحد گلخانه تولید نشا سبزی و صیفی و پایه رویشی در سطح 12 و نیم هکتار نشا سبزی و صیفی و پایه رویشی را تولید می کنند.

این مسیول یادآور شد: سالیانه 541 میلیون نشا سبزی و صیفی در این واحدها تولید می شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید محصولات گلخانه ای در 189واحد گلخانه قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید محصولات گلخانه ای در 189واحد گلخانه قزوین"، کلیک کنید.