متاهل ها خوشحال ترند یا مجردها؟

متاهل ها خوشحال ترند یا مجردها؟

ساینس بلاگ:

جاناتان راثول، اقتصاددان ارشد گالوپ، گفت: «هر راهی که این داده ها را تجزیه و تحلیل کنیم، متوجه می شویم که ازدواج از نظر ارزش های زندگی افراد دارای مزایای قابل توجه و قابل توجهی است.

به گزارش مجله ساینس بلاگ، از سال 2009 تا 2023، از 2.5 میلیون بزرگسال در ایالات متحده پرسیده شد که آنها به زندگی فعلی خود چه نمره ای می دهند. با این استاندارد، 0 بدترین امتیاز ممکن و 10 بالاترین امتیاز است. سپس از پاسخ دهندگان پرسیده شد که انتظار داشتند سطح شادی آنها در پنج سال آینده چقدر باشد.

بر اساس این نظرسنجی، برای پیشرفت، یک فرد باید زندگی فعلی خود را 7 یا بالاتر ارزیابی کند و انتظار داشته باشد که آینده او 8 یا بالاتر باشد.

در طول این نظرسنجی، افراد متاهل به طور مداوم سطوح شادی بالاتری را نسبت به همتایان مجرد خود گزارش کردند که بسته به سال بین 12 تا 24 درصد متغیر بود.

این شکاف حتی زمانی وجود داشت که محققان عواملی مانند سن، نژاد، قومیت، جنسیت و تحصیلات را تنظیم کردند.

تحصیلات عاملی تاثیرگذار در شادکامی است، اما داده ها نشان می دهد که بزرگسالان متاهل حتی بدون مدرک لیسانس نسبت به بزرگسالان مجرد دارای مدرک کارشناسی ارشد از زندگی خود رضایت بیشتری دارند.

برادفورد ویلکاکس، استاد جامعه شناسی در دانشگاه ویرجینیا و مدیر پروژه ملی ازدواج می گوید: «نژاد، سن، جنسیت و تحصیلات مهم هستند. اما به نظر می رسد ازدواج مهمتر از این عوامل است.»

وی افزود: ما موجوداتی اجتماعی هستیم و همانطور که ارسطو گفت ما برای برقراری ارتباط ساخته شده ایم.

حالا تفاوت در روش انتخاب شوهر

ایان کینر، مشاور و درمانگر خانواده و کارشناس روابط می گوید: “در کار خود در 10 سال گذشته شاهد تغییر تدریجی معیارهای انتخاب همسر از “عاشقانه” به “همراهی” بودم. مثل بهترین دوستانشان باشند، نه فقط عشق زندگیشان.”

اگرچه این ممکن است مسایلی را در مورد جذابیت زوجین به یکدیگر ایجاد کند، اما به این معنی است که این افراد شریک زندگی خود را بر اساس ویژگی هایی انتخاب می کنند که احتمالاً منجر به ثبات و رضایت طولانی مدت می شود.

دکتر مونیکا اونیل روانشناس می گوید: «مفهوم تعهد تجربه برقراری ارتباط با فرد دیگری است؛ و در بهترین حالت به معنای ارتباط با فردی است که پایگاهی امن و مطمین برای شما در مواجهه با هر مشکلی است. بودن.”

آیا برای خوشبختی باید ازدواج کنم؟

اگرچه می توان از این داده ها نتایج مهمی گرفت، اما نمی توانیم به طور قطعی به این سوال پاسخ دهیم که آیا ازدواج باعث افزایش شادی می شود یا خیر. کیفیت ازدواج ها می تواند بر اساس شرایط فردی، تغییرات اجتماعی و دیدگاه های فرهنگی در مورد ازدواج متفاوت باشد.

به عنوان مثال، داده ها نشان می دهد که در جوامعی که ازدواج اغلب یک ضرورت عملی است، نسبت به جوامعی که افراد احساس می کنند می توانند شریک زندگی خود را انتخاب کنند، تاثیر کمتری بر شادی دارد. و بودن در یک ازدواج ناخوشایند باعث نمی شود احساس بهتری در مورد زندگی خود داشته باشید. شاید کسانی که در ازدواج ناراضی هستند کمتر از افراد مجرد شاد باشند.

چه متاهل و چه مجرد، می توانید با برقراری ارتباط بهتر در مورد تعهدات خود با یکدیگر، شانس خود را برای داشتن یک رابطه شاد افزایش دهید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "متاهل ها خوشحال ترند یا مجردها؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "متاهل ها خوشحال ترند یا مجردها؟"، کلیک کنید.