هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود

هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود

ساینس بلاگ:

پیش بینی و پیش بینی کلی سازمان هواشناسی نشان می دهد تا روز شنبه آینده آسمان در بسیاری از نقاط کشور صاف و افزایش نسبی دما در این مدت پیش بینی می شود.

بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و در کردستان، کرمانشاه و استان های نیمه شمالی الهام بارش باران پیش بینی می شود.

سامانه بارشی روز یکشنبه هفته آینده علاوه بر استان های مذکور در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی فارس تقویت می شود.

همچنین در دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: سرعت باد و ارتفاع موج دریا

مهلت : چهارشنبه 18/11/1402

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد تا 30 گره و حداکثر ارتفاع موج تا 2 متر در مناطق ساحلی و بیش از 2 متر در مناطق دریایی.

حوزه اثر:

چهارشنبه 18/11/1402: نواحی ساحلی و ساحلی استان های بوشهر و هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و نواحی سواحل تنگه هرمز و خلیج عمان.

تاثیر خطر: اختلال در ترافیک و فعالیت های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، شکستن تورهای ماهیگیری و خطر غرق شدن شناگران، آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی و اختلال در سکوهای نفتی.

توصیه ها: ممنوعیت فعالیت های ماهیگیری و تفریحی و محدودیت تردد شناورهای سبک، محدودیت ورود و خروج شناورها به بنادر، ممنوعیت فعالیت های پشتیبانی دریایی، اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت های دریایی، دریایی و سکوهای نفتی، آمادگی برای آسیب های احتمالی توسط دریایی. اپراتورها

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج دریا

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه 18/11/1402

نوع خطر: حداکثر افزایش سرعت باد تا 28 گره و حداکثر ارتفاع موج تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و ساحلی (با تاکید بر افزایش سرعت باد).

حوزه اثر:

چهارشنبه 18/11/1402: نواحی ساحلی و ساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان.

تاثیر خطر: خطر شنا، آسیب به تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به قایق های سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت های ساحلی و ساحلی.

توصیه: ممنوعیت شنا و غواصی، ممنوعیت فعالیت های ماهیگیری، محدودیت تردد قایق های سبک و تفریحی، اقدامات لازم برای ورود و خروج کشتی ها در بنادر و حمایت از فعالیت های صنایع ساحلی.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود"، کلیک کنید.