آشکارسازی ساختمان های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران

آشکارسازی ساختمان های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران

معاون سازمان آتش نشانی تهران از بدتر شدن وضعیت امنیتی پایتخت و کشف ساختمان ها خبر داد.

کامران عبدالله در گفت وگو با ساینس بلاگ. وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی در بازدید از ساختمان های عمومی، بلند و مهم پایتخت تهران 129 ساختمان را که از نظر ایمنی در وضعیت بحرانی قرار داشتند، کشف کرد. از این ساختمان ها شهرداری تهران، دادگستری و… جابه جا شده و همزمان اقدامات اطفای حریق برای ارتقای ایمنی در این ساختمان ها آغاز شده است. در نتیجه این اقدامات، تعداد ساختمان های دارای وضعیت ایمنی بحرانی در چند مرحله به 75 ساختمان رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 75 ساختمان در پایتخت از نظر سازمان آتش نشانی تهران در وضعیت بحرانی قرار دارند، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری خوب دادستانی تهران این ساختمان ها به مالکان تعیین و تذکر داده شد. همچنین تذکرات اولیه به مالکان و مدیران این ساختمان ها داده شد. همچنین به این افراد هشدار دادیم که در صورت عدم توجه به هشدارهای مربوط به قطع گاز، آب و برق این ساختمان ها، در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

معاون سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: برخی از مدیران این ساختمان ها با ما همکاری کردند و اقداماتی را برای امنیت انجام دادند. کارشناسان همچنین ابزارهای لازم برای ارتقای ایمنی را در قالب چک لیست در اختیار مدیران و مالکان قرار دادند. برخی از این اقدامات زمان بر است و به همین دلیل به آنها فرصت داده شد تا مسایل ناامن را حل کنند. برخی از آنها نیاز به داوطلب شدن داشتند و …

عبدالولی گفت: در نهایت با توجه به وضعیت هر بنا برای ایمن سازی آن زمان در نظر گرفته شد. برخی از مالکان نیز طرح های امنیتی و تاییدیه های آتش نشانی را دریافت کرده اند و برخی دیگر در حال انجام مراحل امنیتی هستند.

وی افزود: همانطور که گفتم در نتیجه همکاری خوب دادستانی، آتش نشانی و شهرداران منطقه، مقرر شد ساختمان با وضعیت بحرانی امنیتی که مالکان آن به نکات ایمنی توجهی ندارند، فاش کردن اجرا شد همچنین مرحله بعدی قطع شاخه هاست و پس از آن امکان آب بندی نیز وجود دارد.

این بخش را بخوانید:

آتش نشان ها ضابط قضایی می شوند

قوانین ایمنی ضعیف هستند

ایده های خطرناک

معاون سازمان آتش نشانی تهران گفت: البته باید بگویم که دست سازمان آتش نشانی در رابطه با ساختمان های ناایمن بسته است و دادستانی نیز در این موارد با ما همکاری داشته است. اما اینطور نیست که قانون خاصی وجود داشته باشد که به آتش نشانی اجازه دهد ساختمان های ناایمن را پلمپ کند. در واقع اقدامی که با کمک قوه قضاییه انجام می شود یک اقدام محلی است و باید در این زمینه قوانین و مقرراتی وضع کنیم و برخی قوانین را نیز اصلاح کنیم.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آشکارسازی ساختمان های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آشکارسازی ساختمان های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران"، کلیک کنید.