کشف یک غار ماقبل تاریخ در گیلان+ عکس

آفتاب نیوز :

کشف یک غار ماقبل تاریخ در گیلان+ عکس

غاری جدید متعلق به ماقبل تاریخ در منطقه سیاهکلرود رودسر واقع در شرق استان گیلان کشف شد.

 میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه غار یادشده از جمله غار های ارزشمندی است که در منطقه جلگه ای قرار دارد اظهار کرد: این غار نخستین غاری است که در منطقه جنگلی و درپنج کیلومتری ساحل دریای کاسپین واقع شده است. 

وی با بیان اینکه غار یاد شده با طول ۲۵ متر عرض حدود ۲ تا ۳ متر و ارتفاع بین یک تا ۳ متر است که به دلیل وضعیت توپوگرافی داخل غار این اعداد متغیر است گفت: با توجه به بررسی های سطحی و مشاهدات عینی دهانه ورودی این غار به صورت دستکند است اما نیاز به مطالعات بیشتر دارد. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان قرارگیری غار شناسایی شده در نزدیکی ساحل کاسپین و در داخل جنگل های هیرکانی و کنار رودخانه پر اب از مزیت های این غار محسوب می شود. با توجه به بررسی های اولیه به نظر می رسد قدمت این غار مربوط به ماقبل تاریخ باشد.

جهانی با بیان اینکه ارائه نظرات دقیق تر نیازمند مطالعات و بررسی های ریشه ای و پژوهشی است افزود: در استان گیلان بیش از ۱۵۰ غار وجود دارد که تعدادی از آن ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و بخش عمده از این غار ها به عنوان جاذبه های گردشگری در طی چند سال اخیر معرفی شدند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف یک غار ماقبل تاریخ در گیلان+ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف یک غار ماقبل تاریخ در گیلان+ عکس"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه