کاهش 12 درصدی سوانح ریلی در سال 1402

به گفته مدیرکل اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اقدامات انجام شده، حوادث راه آهن با کاهش 12 درصدی در سال 1402 در مقایسه با 1401 مواجه شد.

به گزارش ساینس بلاگ، حمید گوگوچانی در مراسم تقدیر از برترین های ایمنی ریلی، بیان کرد: ممانعت از سیر واگن های باری شیر بسته (بدون ترمز)، اعزام قطارهای کامل و نصب دوربین های لکوموتیوهای باری، سه اقدام اساسی انجام شده در حوزه ایمنی راه آهن در سال گذشته بود. این اقدامات کاهش 12 درصدی حوادث راه آهن را در سال گذشته در مقایسه با سال 1401 به دنبال داشت.

همچنین در ادامه این نشست، محمدحسن اسماعیلی -رییس کمیسیون عالی سوانح راه آهن- بیان کرد: تا سال گذشته نیمی از واگن ها (8000 واگن باری) با شیر بسته ترمز حرکت می کردند اما اکنون حتی یک واگن با شیر بسته ترمز حرکت نمی کند. نداشتن حتی یک واگن شیر بسته (بدون ترمز) انقلاب بزرگی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به کاهش سوانح در سال 1402، گفت: ساماندهی پرداخت های کیلومتراژی، اعزام قطارها به صورت کامل، سایر اقداماتی بود که در نهایت کاهش سوانح را در سال 1402 به دنبال داشت. نصب دوربین های واگن ها اقدام مناسب دیگری بود که هزینه آن در برابر حوادث بسیار ناچیز است. امیدواریم کاهش سوانح سال به سال افزایش پیدا کند.

رییس کمیسیون عالی سوانح راه آهن با تاکید بر لزوم تکمیل کارنامه ایمنی در همه بخش ها، هشدار داد:  هرچه حوادث را جزیی و بی اهمیت تلقی کنیم، به حادثه بزرگتر تبدیل می شود و از این رو باید برای همه حوادث و اتفاقات اهمیت قایل شد.

ادامه دارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش 12 درصدی سوانح ریلی در سال 1402" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش 12 درصدی سوانح ریلی در سال 1402"، کلیک کنید.