چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است

آمادگی آتش‌نشانی برای بازدید ایمنی از خوابگاه‌ها و مراکز آموزشی/ هشدارهایی برای پیشگیری از حوادث در سال تحصیلی جدید

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: صرف هزینه برای ایمنی یک سرمایه گذاری است و مالکان باید قبل از وقوع حوادث از وقوع آن جلوگیری کنند.

سیدجلال مالکی در گفت وگو با ساینس بلاگ وی گفت: در انبارهایی که مواد منفجره و قابل اشتعال در آن قرار می گیرد مالکان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: نکته اول نوع انبار است. به عنوان مثال در حادثه آتش سوزی بزرگ انبار آهن و فولاد شادآباد آتش نشانان متوجه شدند که چسب ها در ظروف بسیار قابل اشتعال نگهداری می شوند که کاملا اشتباه است. به همین دلیل نوع نگهداری با توجه به ریسک این ماده بسیار مهم است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: قوطی های رنگ نیز بسیار خطرناک هستند و در صورت آتش سوزی و دمای بالا منفجر می شوند. همانطور که در این قسمت دیدیم در هر ثانیه تعداد زیادی از این قوطی ها منفجر می شدند و به هوا پرتاب می شدند.

ملکه گفت: نکته دوم ساختار این انبارهاست. چند میله پالت و یک ورق سقف نمی تواند سازه خوب و بادوامی برای نگهداری این ابزار خطرناک باشد. بلکه خود این ماده بسیار قابل اشتعال است و به سرعت از بین می رود و باعث سرایت آتش به مناطق دیگر می شود.

وی افزود: صاحبان این مراکز باید درک کنند که صرف هزینه برای امنیت هدر دادن پول نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: هر نوع آتش سوزی می تواند خسارات زیادی به همراه داشته باشد در صورتی که بتوان با رعایت برخی نکات ایمنی از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد و خسارات و تلفات را کاهش داد.

مالکی به صاحبان این انبارها هشدار داد که جان و مال آنها در خطر است. برای ایمنی اقدام کنید.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چند توصیه درباره ایمنی انبارها/ هزینه کردن برای ایمنی، سرمایه گذاری است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه