پرستاران خانه نشینی را ترجیح می‌دهند/ کمبود نیرو و افزایش مرگ و میر بیماران

پرستاران خانه نشینی را ترجیح می‌دهند/ کمبود نیرو و افزایش مرگ و میر بیماران

ساینس بلاگ:

محمدرضا شریفی مقام دبیر خانه سالمندان درباره این دیدار می گوید. وی اضافه کار اجباری و دستمزد 20 هزار تومانی برای هر ساعت اضافه کاری پرستاران را دلیل این جلسه عنوان کرد. به گفته وی، در صورت کمبود پرستار، آمار مرگ و میر بیماران افزایش می یابد، زیرا یک پرستار نمی تواند همزمان 15 بیمار را درمان کند.

بیمارستان به دلیل کمبود پرستار تعطیل است

محمدرضا شریفی مجدهم معتقد است: مسئولان وزارت بهداشت فکر می کنند فقط بیمارستان باید توسعه پیدا کند، مثلاً 40 درصد بیمارستان تازه تاسیس حکیم در جنوب تهران هنوز کم کار است، فعال نیست. همچنین 30 درصد درمانگاه مهدی در جنوب تهران به دلیل کمبود نیرو نتوانستند شروع به کار کنند. “این اتفاق می افتد زیرا پول در ساخت و ساز است.”

ما برای کشورهای دیگر پرستار تربیت می کنیم

ما بهترین و ماهرترین پرستاران را برای کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای حوزه خلیج فارس تربیت می کنیم. این نظر دبیر خانه سالمندان است: نیروها چندین سال در کشور فعالیت می کنند و در چارچوب تجربه و مهارت به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

دستمزدهای پایین پرستاران را مجبور کرد در خانه بمانند

پرستار رسمی با 15 سال سابقه کار 14900000 تومان حقوق می گیرد; 10 درصد از این مبلغ یعنی 1.400.000 تومان نیز بابت حق بیمه کسر می شود.

شریفی مجدا درباره حقوق پرستاران در کشورهای دیگر می گوید: «در حالی که حقوق پرستاران در آمریکا بین 4000 تا 6000 دلار است، در اروپا بین 3 تا 4000 یورو است. پرستار ما برای انجام این کار سخت ترجیح می دهد در خانه بنشیند و ماهیانه 15 میلیون تومان درآمد داشته باشد.»

برخی از پرستاران در بیمارستان زندگی می کنند

پرستاران زیادی از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و به دلیل دستمزد پایین نمی‌توانند خانه اجاره کنند: «پرستاران باید سه شیفت کار کنند و هیچ خانه‌ای را اجاره نمی‌کنند، زیرا اگر بخواهند خانه اجاره کنند، باید هزینه شیفت را بدهند. آنها ترجیح می دهند خانه ای اجاره نکنند و در همان بیمارستان بخوابند.

شریفی مقام درباره مرگ مشکوک پرستاران معتقد است: «مرگ های مشکوک در میان پرستاران بیشتر از آمار پزشکان می بینیم، دو هفته پیش پرستار جوانی که بسیار معروف بود در شیراز به طرز مشکوکی فوت کرد و یک پرستار برنامه ریزی شده در کرمانشاه خودکشی کرد.

وی درباره اعتصاب پرستاران گفت: اسفندماه سال گذشته شاهد برگزاری جلسات پرستاران در شیراز و کرج بودیم اما پرستاران در خارج از شیفت تجمع کردند و هیچکس کاری نشان نداد اما در هفته های گذشته در هر دو شیراز پرستاران تحصن کردند. پایین آمد و از کار افتاد و اتاق عمل تعطیل شد و عملا فقط بیماران اورژانسی توسط سرپرستان پذیرش می شدند.

چشم پرستار به دلیل تعرض دوستان بیمار بیرون زد

طبق آمار بیش از 30 درصد پرستاران در محیط کار خشونت فیزیکی را تجربه کرده اند. تاکنون خبری مبنی بر مرگ یک پرستار بر اثر حمله دوستان بیمار دریافت نشده است اما مرکز پرستاری یاسوج به دلیل حمله دوستان بیمار تعطیل شده است. گزارش‌هایی مبنی بر جراحات چاقو به گردن، قفسه سینه و مچ دست در اثر حمله دوستان بیمار دریافت کرده‌ایم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرستاران خانه نشینی را ترجیح می‌دهند/ کمبود نیرو و افزایش مرگ و میر بیماران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرستاران خانه نشینی را ترجیح می‌دهند/ کمبود نیرو و افزایش مرگ و میر بیماران"، کلیک کنید.