وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد

وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد

ساینس بلاگ:

نقشه های پیش بینی بارندگی هفتگی کشور بر اساس نقشه های احتمالی از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد ماه سال جاری برای هفته اول بارندگی (17 تا 23 اردیبهشت) در استان های همجوار البرز، زاگرس و در رشته کوه های شمال غرب، بارندگی را نشان می دهد بالاترین است. نرمال و کمتر از حد معمول در سایر مناطق. کانون های بارندگی شدید به 20 تا 60 میلی متر در شمال غرب، شمال زاگرس، نیمه غربی آلبر و حداقل در شمال شرق کشور قرار دارند.

طی هفته دوم احتمال بارندگی در نیمه شمالی کشور بیش از حد نرمال و در سایر مناطق کمتر از حد نرمال خواهد بود. در هفته های سوم و چهارم بارندگی در کشور نرمال خواهد بود. در هفته های پنجم و ششم در شمال غرب، نیمه غربی دریای خزر و مناطق جنوب شرق کشور بارندگی خواهد بود اما میانگین بارندگی در کشور کمتر از حد نرمال پیش بینی می شود.

نقشه های پیش بینی هوای هفته آخر کشور براساس نقشه های احتمال، میانگین دمای سواحل دریای خزر و خلیج عمان در هفته اول (27 تا 23 اردیبهشت) نرمال خواهد بود. دمای هوا بین 1 تا 4 درجه سانتیگراد کمتر از حد نرمال است و بیشترین کاهش (3 تا 4 درجه) در غرب و شرق کشور در شمال خلیج فارس است.

در نیمه غربی کشور و سواحل جنوبی طی هفته دوم دمای غیرطبیعی هوای منفی بین صفر تا دو درجه و در سایر مناطق یک تا سه درجه بالاتر از نرمال خواهد بود. دمای هوای هفته سوم در دو طرف کوه های آلبرس، غرب و شمال غرب و سایر مناطق 1 تا 2 درجه بالاتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی، دمای هوای کشور از چهارم تا ششم هفته جاری یک تا سه درجه بالاتر از نرمال خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد"، کلیک کنید.