وزنه برداری ایران با دو سهمیه در المپیک/ علی داودی به پاریس رسید

وزنه برداری ایران با دو سهمیه در المپیک/ علی داودی به پاریس رسید

علی داودی در جام جهانی تایلند با رکورد 454 کیلوگرم نایب قهرمان جام جهانی تایلند شد و دومین سهمیه المپیک وزنه برداری ایران را هم گرفت. آیت شریفی هم به سه مدال برنز رسید.

به گزارش ساینس بلاگ، رقابت گروه A دسته فوق سنگین جام جهانی وزنه برداری تایلند برگزار شد و علی داودی علاوه بر رسمی کردن سهمیه المپیک خود توانست  سه مدال نقره بگیرد. 

علی داودی  رکورد 202 یک ضرب، 252 دوضرب  و مجموع 454 کیلوگرم را ثبت کرد و به مدال نقره مجموع جام جهانی تایلند رسید. 

او در یک ضرب مدال نقره و در دوضرب هم نقره  گرفت.

آیت شریفی که در گروه B وزنه زده بود با رکورد 201 یکضرب، 246 دوضرب و مجموع 447 کیلوگرم مدال برنز را به دست آورد.

او در یک ضرب مدال برنز  و در دوضرب هم برنز گرفت.  

داودی پیش از این با ثبت رکورد 452 کیلوگرم در قهرمانی جهان 2023 عربستان و قرار گرفتن در رده چهارم رنکینگ المپیک، سهمیه المپیک را گرفته بود و تنها باید در جام جهانی تایلند که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک بود، شرکت می کرد تا این سهمیه رسمی شود.

ساعتی پیش آیت شریفی در گروه B دسته فوق سنگین به دنبال شکست دادن علی داودی بود تا سهمیه را بگیرد اما نتوانست رکورد مجموع بالاتری از داودی ثبت کند.

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، 10 نفر اول هر وزن المپیکی می توانند سهمیه بگیرند اما از هر کشور تنها یک نفر سهمیه می گیرد. داودی برای دومین مرتبه در المپیک شرکت می کند و او نایب قهرمان المپیک 2020 توکیو است. 

لاشا تالاخادزه در این مسابقات وزن کشی کرد اما وزنه نزد. گور میناسیان از بحرین هم در این گروه حضور نداشت و در گروه C شرکت کرد. 

ایران با دو سهمیه مصطفی جوادی در دسته 89 کیلوگرم و علی داودی در دسته فوق سنگین در المپیک پاریس حضور دارد. 

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک ضرب

داودی در یک ضرب وزنه 195 کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم، وزنه 200 کیلوگرم را انداخت. انتخاب سوم کادرفنی برای علی داودی وزنه 202 کیلوگرم بود و توانست این وزنه را با موفقیت بالای سر برد. او در یک ضرب صاحب مدال نقره شد. 

آیت شریفی که در گروه B وزنه زده بود با رکورد 201 کیلوگرم به مدال برنز رسید. 

لالایان وزنه بردار ارمنستان با 210 کیلوگرم مدال طلا گرفت.

حرکت دوضرب 

داودی در اولین حرکت، وزنه 240 کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم پشت وزنه 252 کیلوگرم ایستاد و با مهار این وزنه توانست رکورد شخصی خود را ارتقا دهد. 

نمیانده ایران از آخرین حرکت دوضرب انصراف داد. او در مجموع رکورد 454 کیلوگرم را ثبت کرد و توانست رکورد خود را در نکینگ المپیک دو کیلوگرم ارتقاء دهد. 

مدال آوران دسته فوق سنگین جام جهانی تایلند

1- لالایان از ارمنستان با رکورد 210 یک ضرب، 253 دوضرب و مجموع 463 کیلوگرم ( 3 مدال طلا) 

2- علی داودی از ایران  با رکورد 202 یک ضرب، 252 دوضرب و مجموع 454 کیلوگرم ( 3 مدال نقره) 

3- آیت شریفی از ایران با رکورد 201 یک ضرب، 246 دوضرب و مجموع 447 کیلوگرم ( 3 مدال برنز)

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزنه برداری ایران با دو سهمیه در المپیک/ علی داودی به پاریس رسید" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزنه برداری ایران با دو سهمیه در المپیک/ علی داودی به پاریس رسید"، کلیک کنید.