هواشناسی 1402/12/10؛ هشدار نارنجی کاهش دما در 21 استان/ افزایش دما در کشور از شنبه

هواشناسی 1402/12/10؛ هشدار نارنجی کاهش دما در 21 استان/ افزایش دما در کشور از شنبه

ساینس بلاگ:

بر اساس تحلیل و پیش بینی نقشه هم اندیشی سازمان هواشناسی، امروز سامانه بارشی در نیمه شرقی ایران و نواحی مرکزی فعال است که موجب بارش برف، باران و وزش باد می شود. شدت بارندگی ها برای جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

فردا وزش باد شدید در شرق کشور و ادامه بارش برف در شرق خراسان رضوی ادامه دارد و در این روز سامانه بارشی به تدریج از سمت شرق حرکت می کند. کشور.

روز شنبه هفته آینده همچنان هوا در نواحی شرقی و جنوب شرقی گرم و در غرب کشور هوا آرام همراه با افزایش دما خواهد بود. یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور و در رشته کوه های زاگرس مرکزی و شمالی که در غرب، جنوب غرب، در برخی مناطق شمال غرب و در ارتفاعات قرار دارند افزایش نسبی دما رخ می دهد. ، فضایی آرام ایجاد کنید. افزایش ابر، بارش، برف و باران در مرکز آلبرز پیش بینی شده است.

دوشنبه هفته آینده با عبور موج وزش باد نیم درجه از جنوب غرب کشور در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران و برف خواهد بود.

روز سه شنبه آینده در شرق کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود و بعد از ظهر همان روز سامانه بارشی جنوب شرق کشور را ترک می کند.

به گزارش ساینس بلاگ، امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور، در برخی نقاط مرکز، در حاشیه جنوبی البرز مرکزی و شرقی و فردا جمعه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی می شود. کشور گاهی با گرد و غبار همراه است.

دمای هوا امروز در غرب کشور و فردا در شرق به نصف کاهش می یابد و تا پایان هفته آینده افزایش دما در اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود. امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و فردا دریای عمان فاجعه است.

توضیحات سیستم: کاهش قابل توجه حرارت

زمان شروع: پنجشنبه 12/10/1402

زمان پایان : یکشنبه 13/12/1402

نوع خطر: هیپوترمی شدید

حوزه اثر:

پنجشنبه 12/10/1402، جمعه 12/11/1402، شنبه 12/12/1402 و یکشنبه 13/12/1402: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، تهران، خراسان شمالی. خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و باختری، کوه گیلوه و بویار احمد، یزد، کرمان، فارس، تهران، البرز، قم.

تاثیر ریسک: آسیب به محصولات کشاورزی.

مشاوره:

از محلول های ضد یخ برای مقابله با باکتری هایی که هسته های یخ زدگی گیاهان را تولید می کنند، استفاده کنید.

کودهای اسید آمینه و پتاس و ترکیبات بور و روی به طور غیرمستقیم روی طوقه درخت اعمال می شود تا درخت در برابر سرما مقاوم شود.

ادامه افزایش رطوبت در مزارع و باغ ها با هدف تنظیم دمای محیط از طریق آبیاری خارج از تناوب.

پوشش نهال های جوان و درختان آسیب پذیر (پلاستیک سیاه، شکر، پلی اتیلن و نایلون).

تامین سوخت کافی و سرویس و راه اندازی تجهیزات گرمایشی و کنترل دما و رطوبت و به دلیل کاهش قابل توجه دمای هوا در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها.

تعمیر و نگهداری تاسیسات و سیستم های آبیاری تحت فشار به دلیل دمای پایین سطح.

از هرس درختان، افروختن آتش و ایجاد غبار در باغ ها (در ساعات اولیه صبح) خودداری کنید.

عدم وجود جنگ شیمیایی در دمای زیر صفر.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی 1402/12/10؛ هشدار نارنجی کاهش دما در 21 استان/ افزایش دما در کشور از شنبه" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی 1402/12/10؛ هشدار نارنجی کاهش دما در 21 استان/ افزایش دما در کشور از شنبه"، کلیک کنید.