هواشناسی ۷ تیر ۱۴۰۳؛ بارش و سیل تابستانی در راه ایران

هواشناسی ۷ تیر ۱۴۰۳؛ بارش و سیل تابستانی در راه ایران

ساینس بلاگ:

صادق ضیائان با اشاره به وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور از پنجشنبه تا جمعه (7 تا 8 تیر) افزود: در این مدت در ارتفاعات شمال غرب، رشته کوه های البرز و شمال شرق بارش باران رخ می دهد انتظار می رود کار کند. ابر و پوشش ابر در ارتفاعات، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و برف دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به هشدار نارنجی هوا برای بارش و ناپایداری جوی گفت: دید کم افقی و عمودی در مناطق کوهستانی، احتمال رعد و برق، سیل و وزش باد شدید دور از دسترس نیست.

به گزارش ساینس بلاگ، رئیس مرکز ملی پیش بینی مخاطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: تا اواخر وقت پنجشنبه شدت بارندگی ها در شمال و اردبیل، کوه های غربی و مرکزی آذربایجان شرقی ادامه دارد البرز، زنجان، قزوین، البرز و شمال تهران و با شدت کمتر در ارتفاعات گلستان و سمنان می تواند باعث سیل، رانش زمین و طغیان رودخانه شود. در این شرایط آب و هوایی، باید از فعالیت های مرتبط با کوهستان، از جمله کوهنوردی، دره نوردی، پروازهای تفریحی، کمپینگ و شب مانی خودداری شود.

به گفته ضیائیان، روز جمعه (17 تیرماه) بارش ها به ویژه در بعدازظهر و عصر در ارتفاعات البرز برای ساعاتی با شدت کمتر و زمان کمتر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تداوم هوای گرم در طول روز و افزایش تشعشعات فرابنفش در ساعات میانی روز در نیمه جنوبی کشور، کاهش خسارات ناشی از افزایش اشعه ماوراء بنفش را توصیه کرد . و در طول روز در نیمه جنوبی کشور گرم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: در سایر مناطق کشور به ویژه در نواحی شرقی و مرکزی کشور، گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران در روزهای پایانی هفته گفت: آسمان در ارتفاعات پایتخت تا اواخر وقت پنجشنبه نیمه ابری تا ابری و یخبندان خواهد بود. و احتمال بارش باران به ویژه در ارتفاعات وجود دارد و در روز جمعه آفتابی است، وزش باد در بعدازظهر به تدریج افزایش می یابد و در بعدازظهر و عصر رگبار و طوفان پیش بینی می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی ۷ تیر ۱۴۰۳؛ بارش و سیل تابستانی در راه ایران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی ۷ تیر ۱۴۰۳؛ بارش و سیل تابستانی در راه ایران"، کلیک کنید.