نگرانی از ایمنی بازارگل شهید محلاتی/هشدار دادستانی به واحدهای نا ایمن

نگرانی از ایمنی بازارگل شهید محلاتی/هشدار دادستانی به واحدهای نا ایمن

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از هشدار دادستانی با ابراز نگرانی از وخامت امنیت بازار گل محلاتی خبر داد.

به گزارش ساینس بلاگ، علی نصیری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و حقوق عمومی دادسرای تهران، رییس کمیته حراست شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران و با اشاره به این سفر به همراه رییس سازمان آتش نشانی تهران وی گفت: فرماندهی حراست بازار محلی گل گفت: در این بازدید وضعیت امنیتی بازار محلی گل مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای عبور و مرور صادر شد.

وی در حال رفع موانع جاده ای در بازار، رفع مشکلات ترافیکی معابر اطراف بازار، رسیدگی به مسایل HSE و توجه به استانداردهای ایمنی در اطفای حریق، تخلفات ایمنی در این بازار است و گفت: هشدارهای لازم داده شده است در این راستا و برای برخورد با متخلفانی که تذکرات دستور دادستان را نادیده می گیرند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: تاکنون جلسات زیادی در خصوص توانمندی ها، چالش ها و نحوه تامین امنیت با نهادهای مرتبط با موضوع شهید محلاتی گل انجام شده است. بازار کارخانه و دادسرا با متخلفان در زمینه ایمنی این بازار برخورد کرده است. این اقدام به منظور نظارت بر ایمنی ساختمان ها و جلوگیری از تخلفات ایمنی صورت گرفته است.

نصیری همچنین از تخلفات امنیتی به انجمن صنفی و هییت اداری بازار گل خبر داد و گفت: نصب کنتور برق، کپسول آتش نشانی، نصب اضطراری در غرب، احداث ساختمان بازار گل. ساخت راهروها و رینگ در محوطه داخلی راهروهای خروجی، تهیه و نصب کپسول آتش نشانی، عقد قرارداد با پیمانکار HSE و برگزاری نمایشگاه و آموزش بازرگانی استفاده مستمر از گازهای اطفای حریق، جمع آوری خروجی های گاز غیر مجاز، ساختمان ها . پارکینگ ضلع جنوبی، عدم استفاده از کپسول گاز هلیوم، رفع موانع جاده ای از معابر داخلی، اجرای عملیات عملیاتی و … اقداماتی است که باید در بازار شهید محلات گل انجام شود.

وی ادامه داد: این سومین بازدید شهید شهید از بازار گل محلی در سه سال اخیر است. در سال 1401، زمانی که از این مکان بازدید کردیم، بسیار ناامن و آشفته بود. اکنون توجه دستگاه های مختلف به این بازار و ناامنی های آن بیشتر شده است. این بازار تعادلی است با استفاده ها و سوء استفاده های متعدد، فاقد ساختار جدی و تمامی ساختارها موقتی و غیراصولی است. گفتنی است در خیابان جنب گل بازار که جزء بازار نیست، نزدیک به 70 واحد اضافه شده و روز به روز بر تعداد این واحدها افزوده می شود.

نصری گفت: سال گذشته که از این بازار بازدید شد، وضعیت بهتر شده بود. بسیاری از مغازه ها کپسول آتش نشانی نصب کرده بودند. علاوه بر مغازه ها، 350 کپسول آتش نشانی نیز در این منطقه نصب شده است. در سال جاری حدود 16 جعبه آتش نشانی اضافه شد.

رییس سازمان مدیریت و پیشگیری بحران شهر تهران درباره تاثیر این سفر بر بهبود وضعیت امنیتی این بازار گفت: در سه سال گذشته وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است اما همچنان ناامنی های مهمی وجود دارد هستند تجاوزاتی در جاده ها وجود دارد و برخی مغازه ها 50 درصد از جاده را اشغال کرده اند که فضای پیاده روی است. در نتیجه در صورت بروز آتش سوزی که آتش نشانان باید در اسرع وقت خود را به محل حادثه برسانند و همچنین تخلف از ماده 100 وجود دارد، مشکل ایجاد می کند. در این جلسه مشترک دستوری صادر و مقرر شد در صورت رفع نشدن مشکل املاک غیرمجاز در سطح منطقه و معابر، مغازه های متخلف پلمپ شوند. همچنین مقرر شد جلسه ای به میزبانی شهرداری منطقه چهارده در خصوص مشکلات مالکیت زمین و احداث ساختمان های مناسب برای بازار حل شود

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نگرانی از ایمنی بازارگل شهید محلاتی/هشدار دادستانی به واحدهای نا ایمن" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نگرانی از ایمنی بازارگل شهید محلاتی/هشدار دادستانی به واحدهای نا ایمن"، کلیک کنید.