نکات ضروری که زائران اربعین باید بدانند

نکات ضروری که زائران اربعین باید بدانند

ساینس بلاگ:

جمعیت هلال احمر اعلام کرد: زائران اربعین با رعایت نکات اولیه بهداشتی و پزشکی می توانند سفر راحت و ایمن تری را تجربه کنند.

توصیه به زائران هلال احمر: زائران اربعین 10 تا 15 روز قبل از شروع سفر فعالیت بدنی (مثلاً پیاده روی) زیادی داشته باشند تا بدن برای این سفر طولانی آماده شود.

قبل از سفر از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید و مشکلات حاد دندانی خود را حل کنید. گرم کردن کوتاه و حرکات کششی قبل از شروع سفر و همچنین خنک کردن قبل از اقامت مهم است

بهتر است در ساعات اولیه روز و نه در ساعات میانی که آفتاب مستقیم به عراق می تابد، بروید. با پیاده روی طولانی پا احساس خستگی می کند و برای جلوگیری از این امر توصیه می شود آن را فقط با روغن زیتون مالیده و با گلاب یا آب گرم ماساژ دهید تا خستگی برطرف شود. تنظیم خواب نقش مهمی در کاهش خستگی ناشی از دویدن دارد.

بهتر است زمان خواب خود را طوری تنظیم کنید که در طول روز احساس خستگی نکنید.

در پیاده روی اربعین بهتر است عینک طبی به همراه داشته باشید. به طور متناوب راه بروید و استراحت کنید و هرگز راه نروید.

از آنجایی که کلاه گرم، عرق و ماسک برای پیاده روی ضروری است، کلاه و کلاه آفتابی همه این کارها را انجام می دهند و باید آب و هوا را تغییر دهید.

اگر عرق می کنید مراقب باشید با باد سرد روبرو نشوید. اگر هوا خیلی گرم است می توانید پارچه یا روسری را خیس کنید و بپوشید.

با توجه به آب و هوای خشک عراق و هوای پاییزی و عرق کردن، احتمال خشک شدن پوست بیشتر است، بنابراین آب فراوان بنوشید و در این مورد روغن بادام شیرین انتخاب خوبی است.

از سوی دیگر، دویدن به عنوان ورزش باعث افزایش گرما و خشکی بدن می شود، بنابراین کسانی که مزاج گرم و خشک دارند باید بیشتر مراقب باشند.

تا حد امکان از نوشیدن چای خودداری کنید، زیرا ادرار آور است و به خصوص از چای و ادویه های عراقی قوی و شیرین خودداری کنید. اگر دوست داشتید، چای را با آب جوش رقیق کنید.

از کفش های طبی سبک با بند استفاده کنید و عجله نکنید. لایه برداری از کف پا تا بالای دست می تواند مفید باشد، به خصوص برای افرادی که پوست حساس و لطیفی دارند.

بار خود را بلند نکنید تا به شانه و ستون فقرات فشار نیاورید و از کیف استاندارد استفاده کنید و کمربندها را به طور خاص سفت کنید.

ماساژ شبانه را فراموش نکنید. می توانید قبل از آن دوش آب گرم بگیرید، اما هرگز دوش آب سرد نگیرید.

در پیاده روی اربعین از مصرف ادویه های تند و آب و نوشابه همراه غذا خودداری کنید. در صورت ضعف کشمش و بادام یا خرما یا حشیش انتخاب های مناسبی هستند و هر کدام را به آرامی و به مدت طولانی مثلا در 10 دقیقه میل کنید.

بهتر است هنگام دویدن از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید. همچنین نوشیدن آب لیمو بعد از غذا توصیه می شود تا غذای شما به راحتی هضم شود. خوردن پیاز هنگام غذا از مسمومیت جلوگیری می کند.

از احتباس ادرار و مدفوع خودداری کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب. مقداری خشر تمیز همراه خود ببرید و اگر خود و دوستتان یبوست دارید یک قاشق خشر را با آب جوش مخلوط کنید و ناشتا.

غرغره کردن آب و نمک در شب برای جلوگیری از عفونت گلو توصیه می شود. اگر لقمه آویشن باشد برای پیشگیری از گلودرد نیز مفید است. در صورت وجود، از ترکیب آب لیمو و عسل برای تقویت ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی استفاده کنید.

اگر با گرما سردرد دارید، ماساژ موضعی شقیقه با روغن رزماری یا روغن بنفشه مفید است. در هنگام سرماخوردگی از خوردن غذاهای سرخ شده و ترشی خودداری کنید.

از دستمال کاغذی شخصی استفاده کنید و مرتب دستان خود را بشویید، اگر حالت تهوع دارید آویشن و نمک را با کمی آب بخورید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نکات ضروری که زائران اربعین باید بدانند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نکات ضروری که زائران اربعین باید بدانند"، کلیک کنید.