نقد و بررسی لنز 75-300 کانن

امروز در فروشگاه های اینترنتی به ارائه و بررسی خواهیم پرداخت لنز Canon 75-300 ما یک مدل Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III داریم. پس با ما همراه باشید

لنزهای Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III

لنز Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III از 13 لنز در 9 گروه استفاده می کند و برخلاف اکثر لنزهای تله فوتو، لرزشگیر اپتیکال ندارد.

بنابراین، برای کار در شرایط نور کم، باید از سرعت شاتر بالا برای جلوگیری از تار شدن تصاویر استفاده کنید.

لنز Canon EF 75-300mm III دارای دیافراگم متغیر است و بسته به فاصله کانونی از وایدترین تا حالت لنز تله فوتو، در عریض ترین حالت بین f/4 و f/5.6 و بین f/35 و f/ تغییر می کند. 45 در باریک ترین حالت.

دیافراگم لنز Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III

دیافراگم در این مدل تله فوتو کانن دارای 7 تیغه غیر دایره ای است و دایره های ایجاد شده توسط بوکه آن در پس زمینه به شکل 7 ضلعی قابل مشاهده خواهند بود.

ویژگی های موتور فوکوس Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III

در لنز Canon EF 75-300mm III، Canon از یک موتور DC استفاده می کند که کمی کندتر از موتور USM است. در هنگام ضبط صدای موتور در تصاویر ضبط شده شنیده می شود. بنابراین احتمالاً بهتر است به جای این مدل از لنزهای خانواده STM آن شرکت برای عکاسی با دوربین های کانن استفاده کنید.

بر روی بدنه این مدل تله فوتو کانن می توانید یک حلقه زوم بزرگ را مشاهده کنید و یک حلقه فوکوس دستی خوب دیده نمی شود.

لنز Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III

ابعاد 122 × 71 میلی متر
وزن لنز 480 گرم
ضد لرزش وجود دارد
نوع لنز لنز متغیر (vario)
قابلیت مقیاس بندی وجود دارد

لنز Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III

گروه بزرگی از خریداران لنز افرادی هستند که به چندین لنز مختلف برای عکاسی در شرایط مختلف علاقه دارند. به همین دلیل تولید لنز با قیمت مناسب این امکان را برای افراد تازه وارد به دنیای عکاسی و یا سایرین که علاقه ای به خرید لنزهای گران قیمت ندارند، می دهد تا لنزهای متفاوت و خاص را با قیمت مناسب خریداری کنند. در این متن نگاهی خواهیم داشت به لنز Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III که با قیمتی مناسب در اختیار عکاسان قرار گرفته است و این لنز زوم محدوده دید معمولی تا تله فوتو را ارائه می دهد. برای آشنایی بیشتر با این لنز با ما همراه باشید.

نیم نگاه

لنز Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III ساخت شرکت Canon که در اصل یک شرکت ژاپنی با کیفیت است. این لنز با فاصله کانونی 75-300 میلی متر آن را برای عکاسی تله فوتو و پرتره مناسب می کند. بنابراین این لنز می تواند برای دوستداران طبیعت، ورزش و عکاسی اکشن مناسب باشد. البته حداکثر دیافراگم آن امکان عکاسی با سرعت شاتر بالا را کاهش می دهد که علاوه بر عدم وجود استابلایزر، عکاسی تله فوتو را کمی سخت می کند. همچنین دست شما را برای عکاسی منحصربفرد در شرایط کم نور محصور می کند. در ادامه با جزئیات بیشتر با مشخصات این لنز آشنا می شویم.

طراحی بیرونی، قیمت پایین با کیفیت معمولی

لنز Canon EF 75-300 mm f/4.0-5.6 III از این نظر که علاوه بر فلز در سرنیزه و چند جا دیگر، از پلاستیک مرغوب در ساخت آن استفاده شده است که برای کیفیت کلی آن طبیعی است. ساخت و ساز اما عدم مقاومت در برابر عوامل طبیعی در کنار فاصله کانونی متغیر و فوکوس پر سر و صدا کیفیت چندانی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد. اگر قیمت آن را حدود 100 دلار در نظر بگیریم، در کنار معایب ذکر شده، می توان از بسیاری از معایب آن چشم پوشی کرد. برای عکاسانی که به عکس های حرفه ای نیاز ندارند، لنز زوم با این محدوده فاصله کانونی و کیفیت بدنه لنز معمولی می تواند مورد استقبال قرار گیرد. طول و وزن آن باعث نمی شود که به راحتی بتوان آن را لنز قابل حمل نامید، اما طول 12 سانتی متر، قطر نزدیک به 7 سانتی متر و وزن حدود 500 گرم آن را نسبت به سایر لنزهای با این فاصله کانونی سنگین کرده است. حجیم به نظر نرسید عدم وجود حلقه نصب سه پایه یکی دیگر از نقاط ضعف این لنز ارزان قیمت است که با توجه به وزن آن مشکل خاصی به نظر نمی رسد.

فاصله کانونی، کار برای مبتدیان برای آماتور

لنزها از نظر فاصله کانونی به دو دسته تقسیم می شوند. لنزهای زوم و لنزهای پرایم. لنزهای پرایم سبک‌تر و کم‌هزینه‌تر کیفیت تصویر بهتری را در فاصله ثابت به شما می‌دهند، اما لنزهای زوم باعث می‌شوند موقعیت کمتری برای عکاسی تغییر دهید و می‌توانید طیف وسیع‌تری از انواع عکس‌ها را با یک لنز بگیرید Canon EF 75-300mm f /4.0-5.6 III یک لنز زوم است که از فواصل نزدیک تر تا فاصله کانونی 300 میلی متری خود عکس های خوبی را برای شما می گیرد. زاویه دید آن از عکاسی معمولی در 75 میلی متر شروع می شود و به عنوان یک لنز تله فوتو در فاصله کانونی 300 میلی متر می تواند تصاویر را ضبط کند. اگرچه عدم وجود تثبیت کننده و دیافراگم f=4 استفاده از این لنز را به عنوان لنز تله فوتو یا برای عکاسی در شرایط کم نور دشوار می کند، اما در رده قیمتی خود فرصت های عکاسی همه کاره و لذت بخشی را برای مبتدیان ارائه می دهد. کاران فراهم می کند.

سرعت دیافراگم، عکسبرداری نرم

دیافراگم مربوط به مقدار نوری است که از لنز عبور می کند. حداکثر درجه دیافراگم f=4 در 75 میلی‌متر و f=5.6 در 300 میلی‌متر در لنز Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III به این معنی است که نباید انتظار عکس‌های خوب را در همه شرایط نوری، اما در نور و عکس‌های مناسب داشته باشید. در فواصل کانونی کوتاه‌تر عکس‌های خوبی ثبت می‌کند. به دلیل عدم وجود تثبیت کننده تصویر، عکس ها نمی توانند جزئیات را به طور کامل ثبت کنند و عکس های شما نرم تر می شوند. این بر بوکه تأثیر می گذارد و آن را ضعیف تر می کند. اما دیافراگم هفت تیغه می تواند در شرایط ایده آل این دوربین بوکه ایجاد کند.

نتیجه گیری

خرید لنز Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III برای مبتدیانی که علاقه مند به لنز همه کاره با قیمت مناسب هستند توصیه می شود. فوکوس پر سر و صدا، عدم وجود تثبیت کننده و دیافراگم کم را می توان در کنار قیمت مناسب و عکس های مناسب در شرایط خوب نادیده گرفت. از این لنز می توان به عنوان عکاسی خیابانی، پرتره و یا به عنوان لنز تله فوتو برای عکاسی از طبیعت استفاده کرد. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– فوکوس خارجی (تغییر طول لنز در حین فوکوس)
– عدم پشتیبانی از فوکوس دستی پیوسته (بدون فوکوس دستی در حین فوکوس خودکار)
– وجود سوئیچ برای تغییر حالت فوکوس دستی و اتوماتیک با موتور DC (که صدا و تاخیر آن محسوس است)
– 13 عنصر نوری در 9 گروه وجود دارد
– عدم نمایش مقیاس فاصله و مقیاس عمق میدان
– دارای حداقل فاصله کانونی 150 سانتی متر
– دارای قطر سوراخ فیلتر 58 میلی متر

لینک های مرتبط: فروشگاه های اینترنتی تعمیر دوربین های کانن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز 75-300 کانن" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز 75-300 کانن"، کلیک کنید.