نقد و بررسی لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM

امروز به معرفی و بررسی لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM می پردازیم. پس با ما همراه باشید

عملکرد کلی لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM

کانن یکی از پیشروترین تولیدکنندگان تجهیزات تصویربرداری است. لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM در گروه «لنز پرایم» این شرکت قرار دارد. این لنز را می توان یکی از محبوب ترین انواع لنزهای EOS Prime دانست.

اساساً به این معنی است که لنز فقط یک فاصله کانونی دارد. به طور خلاصه، میدان دید ثبت شده در تصویر را مشخص می کند. فاصله کانونی یعنی: اگر می خواهید به یک جسم نزدیک شوید، باید خودتان این کار را انجام دهید و به سمت شی بروید.

این ویژگی ممکن است در ابتدا یک نقطه ضعف در دسته لنزهای زوم باشد. اما Canon در یک ویژگی مزایایی دارد. به طور کلی، لنزهای پرایم کوچک‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر هستند. لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM نیز از این قاعده مستثنی نیست. نیازی به گفتن نیست که این لنزها وضوح بی نظیری را در نقطه کانونی به شما می دهند.

مزایای لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM

ساختار لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM از 6 عنصر در 5 گروه تشکیل شده است. این به این معنی است که لنز دارای 6 عنصر نوری است که به 5 گروه تقسیم می شوند. از آنجایی که این یک لنز درجه یک است، بسیاری از چیزها مفید نیستند. همچنین این عدد کم ممکن است گزینه بهتری برای گرفتن عکس های شارپ باشد.

این لنز بی دلیل چاق نیست و با توجه به کاربری ساخته شده و قیمت گذاری شده است. اندازه لنز حدود 70 40 40 میلی متر و وزن آن 160 گرم است.

لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM دارای قابلیت فوکوس خودکار است. این ویژگی به همراه تنظیمات دستی همیشه در دسترس، عکاس را در محدوده کانونی راحت می کند. بهتر است بدانید حداقل فاصله لنز تا سوژه 35 میلی متر است.

اندازه دیافراگم فیلتر این لنز 49 میلی متر است. این اندازه هیچ ارتباطی با فاصله کانونی 50 میلی متری و حداکثر دیافراگم ندارد. این عدد فقط به قطر فیلتر لنز اشاره دارد. این اندازه روی کیفیت تصویر تاثیر چندانی ندارد.

عمق میدان لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM

بزرگترین تنظیم دیافراگم منظره یاب (f/1.8) است. این عدد در واقع بر عمق میدان تصویری که می گیرید تاثیر می گذارد. F/1.8 معمولا برای پرتره بهتر است. محدوده کوچکتر در ناحیه کانونی لنز خواهد بود. با این حال، می توانید به راحتی با این لنز عکس های منظره بگیرید.

این لنز با 7 تیغه چرخان در طرح دایره ای با 7 تیغه در طراحی دیافراگم، تصاویری واضح با پس زمینه تار ثبت می کند و نتیجه کار شما را بسیار زیبا می کند. در واقع این لنزها لنزهای جذابی می سازند که هر عکاسی را فریب می دهند

عمق میدان کم این لنز نه تنها یک نقطه ضعف است، بلکه یک ویژگی منحصر به فرد است. عمق میدان کم به لنز اجازه می دهد تا روی سوژه فوکوس کند و کمتر از سوژه بر روی لنز فوکوس کند. بنابراین، اگر سبک عکاسی شما به عمق میدان کم نیاز دارد، مانند عکاسی پرتره یا عکاسی گیاهی، این لنز توصیه می شود.

فوکوس لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM

لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM با سری EOS بسیار سازگار است. پایه استاندارد EF است. EF مخفف Electro-Focus است. این فوکوس خودکار توسط یک موتور الکتریکی تعبیه شده در لنز هدایت می شود. بنابراین می توانیم بگوییم که به یک استارت اتوماتیک نگاه می کنیم.

فاصله کانونی محبوب 50 میلی متری یکی از ویژگی های مشترک این لنز است. سرعت شاتر بالا این لنز را برای عکاسی در نور کم بسیار کاربردی کرده است. نور بیشتری را در زمان کمتری به سنسور دوربین می رساند.

اگرچه فوکوس شنیده می شود، اما Canon با استفاده از فناوری STM این نویز را تا حد ممکن کاهش داده است. استپر موتور وظیفه کنترل موقعیت و سرعت را بر عهده دارد. عکاس می تواند به سرعت به سوژه دیگری برود و بلافاصله عکس بعدی را بگیرد.

استفاده از لنز Canon EF 50mm f/1.8 STM

اگر در حال فیلمبرداری هستید، با این لنز یک عکس سینمایی تمیز و تمیز خواهید داشت. به طور کلی دسته لنزهای پرایم قابلیت فیلمبرداری خوبی دارد. با عمق میدان کم و تاری پس زمینه این لنز، فوکوس کردن روی قسمت خاصی از میدان دید دوربین آسان است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا ویدیوی واضح ضبط کنید.

فاصله کانونی 50 میلی متری به شما این امکان را می دهد که از فاصله ای مناسب کادر را با سوژه پر کنید لنز Canon EF 50 mm f/1.8 می تواند گزینه خوبی برای عکاسی پرتره، اکشن و حتی در شب باشد. اگر به عکاسی از لامپ ها علاقه دارید، این لنز می تواند نیازهای شما را در آن زمینه نیز برطرف کند.

این لنز کانن با Canon 90D، Canon 80D، Canon 6D MARK II، Canon 850D، 250D، Canon EOS R، Canon 2000D، Canon 5D MARK IV، Canon M50 و Canon EOS سازگار است.

کاربران گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با کارشناسان ما در تنها فروشگاه های اینترنتی تماس حاصل فرمایند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM"، کلیک کنید.