نقد و بررسی دوربین کانن M6 Mark II

دوربین Canon M6 Mark II

Canon M6 Mark II یک دوربین بدون آینه 32.5 مگاپیکسلی APS-C است که در اطراف پایه EF-M کانن ساخته شده است. این مدل بدون آینه از بسیاری جهات جمع و جورتر از Canon 90D است که در همان زمان معرفی شد.

از نظر فیزیکی، بسیار شبیه به M6 است، اما با سرعت و ویژگی های بهبود یافته. اینها شامل سنسور با وضوح بالاتر، توانایی ضبط ویدیوی 4K و حالتی است که فایل های خام را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط می کند. نتیجه یک دوربین قدرتمند و جذاب است.

  • سنسور 32.5 مگاپیکسلی CMOS با AF دو پیکسل
  • عکاسی پیاپی با سرعت 14 فریم در ثانیه
  • حالت 30 فریم بر ثانیه Raw Burst (با ردیابی AF و بافر پیش عکس)
  • ویدیوی UHD 4K در 30p و 25p بدون برش / عرض کامل
  • صفحه نمایش لمسی 3.0 اینچی عقب می تواند 180 درجه بالا یا 45 درجه پایین بیاید.
  • منظره یاب الکترونیکی اضافی
  • پورت USB 2.0 با کانکتور Type-C

سنسور دوربین Canon M6 Mark II

Canon M6 Mark II حول یک سنسور جدید 32.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS ساخته شده است. این دوربین از طراحی اختصاصی Dual Pixel Canon استفاده می کند، که در آن هر پیکسل در واقع دو نیم پیکسل است: یکی از سمت چپ لنز و دیگری از سمت راست اطلاعات را می گیرد. از این طرح جداسازی می توان برای تخمین هر گونه جدایی بین تصاویر چپ و راست استفاده کرد و به دوربین اجازه می دهد تا عمق صحنه را درست مانند دید دوچشمی انسان تخمین بزند.

این اساساً به این معنی است که هر پیکسل به سیستم فوکوس خودکار دوربین کمک می کند، و به این معنی است که نوارهایی که گاهی اوقات می توانند به سایر سیستم های فوکوس خودکار تشخیص فاز روی سنسور نفوذ کنند، تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

دوربین می تواند تا 14 فریم در ثانیه یا 30 فریم در ثانیه برای انفجارهای کوتاه از ناحیه برش خورده سنسور فیلمبرداری کند. نگاه اولیه ما به شاتر الکترونیکی سرعتی در حدود 1/22 ثانیه (46 میلی ثانیه) را نشان داد، بنابراین اگر در حال عکاسی اکشن یا سوژه های متحرک در حالت شاتر الکترونیکی هستید، می توانید انتظار حرکت شاتر قابل توجهی داشته باشید.

فوکوس دوربین Canon M6 Mark II

دوربین Canon M6 Mark II دارای چهار حالت فوکوس خودکار منطقه ای برای انتخاب است:

  • چهره + ردیابی
  • نقطه ای AF
  • فوکوس خودکار 1 نقطه ای
  • منطقه AF

سه مورد آخر به شما امکان می‌دهد یک نقطه فوکوس خودکار را با اندازه‌های مختلف انتخاب کنید، با این که منطقه منطقه بسیار بزرگی را پوشش می‌دهد و دوربین هر چیزی که نزدیک‌ترین نقطه به آن منطقه است را اولویت‌بندی می‌کند. به طور کلی، ما دریافتیم که Face+Tracking در طیف وسیعی از موقعیت‌ها به خوبی کار می‌کند.

نقاط فوکوس خودکار مشخص شده با قرار دادن نقطه فوکوس خودکار روی یک سوژه ثابت (جایی که احتمالاً می خواهید از آنچه Canon فوکوس خودکار «One Shot» می نامد استفاده کنید) بهتر عمل می کنند. با این حال، برای اکثر عکس‌ها و هر موضوع متحرک، معمولاً دوربین را در فوکوس خودکار پیوسته (“عملیات AF: سروو”) و Face + Tracking رها می‌کنیم.

کیفیت تصویر Canon M6 Mark II

دوربین Canon M6 Mark II دارای دو حالت شاتر مکانیکی و الکترونیکی است. حالت مکانیکی کاملاً مکانیکی است، به این معنی که به نظر نمی رسد از شاتر الکترونیکی پرده جلو (EFCS) استفاده کند. شاتر کاملاً مکانیکی معمولاً خطر “شوک شاتر” یا نرم شدن جزئی تصویر به دلیل حرکت مکانیکی شاتر را به همراه دارد. ما هنگام عکاسی از صحنه استودیوی خود متوجه ملایم شدن افکت شدیم، اما به سختی متوجه شدیم که در هنگام عکاسی غیررسمی تر بر تصاویرمان تأثیر می گذارد.

حالت شاتر الکترونیکی برای عکاسی در محیط های حساس که سکوت مطلق مهم است مفید است، اما توجه داشته باشید که سنسور بسیار آهسته می خواند. اگر در حین عکاسی، سوژه خود را حتی در حد متوسط ​​قرار دهید، می‌تواند منجر به نوار نورپردازی مصنوعی یا افکت شاتر نورد (خطوط عمودی شیب دار) شود.

قیمت دوربین Canon M6 Mark II

با دوربین Canon M6 Mark II عکس گرفته شده است

اکنون عجیب به نظر می رسد که ضبط 4K را به عنوان یک ویژگی جدید تبلیغ کنیم، اما EOS M6 فقط می تواند 1080p ضبط کند. Canon M6 Mark II می‌تواند ویدیوی 4K را در تمام عرض سنسور خود فیلم‌برداری کند: یکی از اولین دوربین‌های کانن که این کار را خارج از محدوده Cinema EOS انجام می‌دهد.

EOS M6 Mark II می‌تواند ویدیوهای 4K در 30p یا 25p فیلمبرداری کند. کانن می گوید در سال 2020 از طریق به روز رسانی سیستم عامل، تصویربرداری 24p را اضافه خواهد کرد. اگرچه این دو دوربین اجزای زیادی را به اشتراک می گذارند، اما حیف است که حالت برش ویدیو با کیفیت بالاتری را که در EOS 90D ظاهر می شود، ندارد.

یکی دیگر از مواردی که M6 II را به عنوان یک دوربین سرگرمی جذاب تر می کند، در دسترس بودن لنزهای 16، 30 و 56 میلی متری F1.4 DN سیگما است. هر کدام با قیمت کمتر از 500 دلار و همراه با دوربین 22 میلی متری F2 و 32 میلی متری F1.4 کانن، می تواند به شما این امکان را بدهد که یک کیت کوچک EF-M را به عنوان دوربین اصلی یا دوم کنار هم قرار دهید.

اگر این امکان را به شما می دهد تا کیت کوچکی را که متناسب با نیازهای شما است کنار هم قرار دهید، Canon M6 Mark II یک انتخاب عالی است. از بسیاری جهات در کلاس خود بهترین نیست: فوکوس خودکار Sony a6400 بهتر است، فیلمبرداری Fujifilm X-T30 و همچنین محدوده لنز آن برتر است، در حالی که Nikon Z50 ممکن است ارگونومی بهتری داشته باشد. اما M6 II بالاترین رزولوشن را با عملکرد نویز عالی و محدوده دینامیکی دارد و در غیر این صورت در سراسر صفحه قابل رقابت است. مهمتر از همه، عکاسی با آن لذت بخش است.

در پایان مقدمه دوربین Canon M6 Mark II می‌خواهیم به شما اطلاع دهیم که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در فروشگاه های اینترنتی تماس بگیرید.

محصولات مرتبط: دوربین Canon M50، دوربین Canon EOS 5D Mark IV

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین کانن M6 Mark II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین کانن M6 Mark II"، کلیک کنید.