نقد و بررسی دوربین کانن مدل 4000D

معرفی دوربین Canon 4000D

Canon 4000D جدیدترین محصول اضافه شده به خانواده دوربین های DSLR پایین رده کانن است که اخیراً تقریباً همزمان با یکی دیگر از محصولات این خانواده یعنی دوربین Canon EOS 2000D عرضه شده است.

دوربین Canon 4000D که در ایالات متحده با نام EOS Rebel T7 شناخته می‌شود، ارزان‌ترین دوربین DLSR (سری لنزهای قابل تعویض) این شرکت است که به نظر می‌رسد چیزی بیش از یک به‌روزرسانی جدید برای دوربین‌های قدیمی باشد.

این محصول برای کاربرانی است که تصمیم به خرید دوربین DSLR دارند اما قیمت برای آنها بسیار مهم است و دوربین Canon EOS 4000D ارزان ترین گزینه موجود کانن است که حتی از دوربین ارزان قیمت و ارزان EOS 1300D نیز بهتر است. هزینه کمتری خواهد داشت.

یکی از طراحی های خاص این مدل (و البته در بین دوربین های DSLR) حذف دکمه روشن/خاموش است. در این محصول از همان دکمه ای که برای انتخاب حالت عکاسی استفاده می شود به عنوان دکمه روشن و خاموش دوربین نیز استفاده شده است.

عملکرد این سوئیچ شما را به یاد تلویزیون های پارس بسیار قدیمی ایران می اندازد که سوئیچ برای تغییر صدای تلویزیون در پایان چرخش آن را خاموش می کرد. در این محصول دکمه شماره گیری یا دکمه چرخشی که حالت های M/Av/Tv/S را انتخاب می کند در انتها دوربین را خاموش می کند.

چشمی و صفحه نمایش دوربین Canon 4000D

صفحه نمایش پشت Canon 4000D قطعا ضعیف ترین صفحه نمایش دوربینی است که در یک دوربین DSLR در سال های اخیر دیده ایم. صفحه نمایش 2.7 اینچی با رزولوشن 230000 نقطه کیفیت چندان خوبی برای نمایش جزئیات تصاویر نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که دوربین کانن 4000D مجهز به ارتباط بی سیم وای فای است و با استفاده از برنامه مخصوص دوربین های کانن قادر به مشاهده قاب دوربین بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند یا تبلت و همچنین استفاده از آن برای عکاسی و لمس شاتر خواهد بود. و انتقال فایل های تصویری

از آنجایی که صفحه دوربین دارای عملکرد لمسی نیست، فشار دادن دکمه شاتر از راه دور با تلفن همراه یا زوم روی تصاویر و بررسی دقیق آنها از طریق وای فای قطعا برای شما بهتر عمل خواهد کرد.

فوکوس 9 نقطه ای و فوکوس خودکار در دوربین Canon EOS 4000D

فوکوس 9 نقطه ای در بین سایر دوربین های DSLR قدیمی در نظر گرفته می شود. دوربین Canon 4000D علاوه بر 9 نقطه فوکوس مجهز به فوکوس خودکار پیوسته است.

که اجسام متحرک را در این نقاط دنبال می کند و تمرکز را روی آنها ثابت نگه می دارد. نقطه ضعف این نقاط فوکوس این است که شلوغی زیادی به سمت مرکز کادر وجود دارد و شما باید از همان ابتدا یاد بگیرید که چگونه فوکوس را روی اشیاء در لبه‌های کادر قفل کنید و تصویر را دوباره قاب کنید.

این دوربین دارای نقطه فوکوس مرکزی از نوع متقاطع بوده و نسبت به سایر نقاط حساس تر است. این نقاط بیشتر از سایر نقاط مورد استفاده قرار می گیرند، به خصوص هنگام عکاسی در نور کم. در نور مناسب در جاهای دیگر، سرعت خوبی برای قفل کردن روی سوژه دارند. علاوه بر این، دوربین دارای عملکرد Live View است.

اما با کیفیت پایین صفحه نمایش و سرعت فوکوس پایین دوربین، استفاده از نمای زنده برای اکثر موقعیت های عکاسی دشوارتر از منظره یاب اپتیکال است. اما زمانی که دوربین روی سه پایه است و در حال عکاسی ماکرو یا طبیعت هستید، Live View برای شما مناسب است.

مقایسه دوربین Canon 4000d با دوربین Canon 1300D

دوربین کانن مدل 4000D با توجه به اینکه مدل کانن 2018 است اما همچنان از تراشه قبلی کانن است اما یک محصول استاندارد برای آن دسته از کاربرانی است که تصمیم به خرید یک دوربین پیشرفته ارزان قیمت دارند اما مدل قدیمی از این دسته در کانن هنوز در دسترس است. سبد خرید Canon 1300D برای خریداران موجود است.

برای خرید دوربین Canon 4000D می توانید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین کانن مدل 4000D" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین کانن مدل 4000D"، کلیک کنید.