نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن مدل EOS 5D Mark IV به همراه لنز 24-105

معرفی دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105 برای عکاسی حرفه ای طراحی و عرضه شده است. تغییرات زیادی در دوربین Canon 5D Mark IV اعمال شده است اما در کل این دوربین شباهت زیادی به نسل های قبلی خود دارد.

عکاسی با فرمت 4K با پردازنده نسل جدید DIGIC 6+ و فوکوس همزمان روی 61 نقطه از تصویر مورد نظر است. این فناوری جدید، یعنی سیستم فوکوس خودکار سرعت عکسبرداری را افزایش می دهد که به طور کلی می توان گفت 7 فریم در ثانیه است. دوربین EOS 5D Mark IV همچنین مجهز به GPS و فناوری بی سیم NFC است که انتقال سریع اطلاعات از دوربین به رایانه یا سایر سیستم ها را تضمین می کند.

فوکوس دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

شرکت کانن در این مدل فناوری فوکوس خودکار پیشرفته و بسیار دقیق و سریعی را برای کاربران خود ارائه کرده است. فوکوس خودکار پیشرفته، تشخیص کنتراست 61 نقطه فازی و 41 نقطه متقاطع یکی از نقاط قوت این دوربین است و می توان گفت این فوکوس خودکار در شرایط کم نور و تاریکی نیز از این فناوری بهره می برد.

این مکانیزم پیشرفته می تواند برای تصاویر متحرک نیز کار کند و می توانید از این مزیت برای عکس های زنده و همچنین فیلم برداری دو پیکسلی استفاده کنید. همچنین می توانید از صفحه نمایش لمسی برای تنظیم فوکوس استفاده کنید. سنسور تصویر دوربین Canon 5D برای اولین بار در بین دوربین های فول فریم به صورت 30 مگاپیکسلی طراحی شده است که آن را به یکی از مهم ترین مزیت های آن تبدیل می کند.

عکاسی با دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

ردیابی سوژه با فوکوس خودکار Dual Pixel در هر دو حالت عکس و فیلم در Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105 عالی است. تشخیص چهره عالی و دقیق است و امکان تغییر ژست و جابجایی بین چند چهره در یک صحنه یک مزیت واقعی دوربین کانن است.5D Mark IV استفاده شده است. البته لازم است بدانید که Dual Pixel AF در 80 درصد فریم تا -4EV کار می کند. بنابراین مزیت بیشتری نسبت به سیستم فوکوس خودکار سنتی دارد. اگر در مکانی با نور کم قرار دارید و نمی توانید فوکوس خوبی با منظره یاب پیدا کنید، حالت DPAF را انتخاب کنید.

دوربین Canon 5D Mark IV DCI 4K/30p عکس می‌گیرد (DCI به این معنی است که برد وسیع‌تری نسبت به مدل معمولی 16:9، UHD 4K دارد.) علاوه بر این، خروجی HDMI فقط به 1080p محدود شده است. با کدک بهتر از استفاده از ضبط کننده خروجی برای 4K جلوگیری می کند.

با این حال، Dual Pixel AF و پنل لمسی به این معنی است که شما فوکوس صاف، دقیق و حرفه‌ای در ویدیو دارید و عکاسی تک نفره را تا حد امکان آسان می‌کند.

لازم به ذکر است که دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105 از فایل های Dual Pixel خام استفاده می کند. و امکان تنظیم دقیق برخی از پارامترهای تصویر از جمله فوکوس را فراهم می کند.

عکاسی با دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

Canon 5D Mark IV دارای یک سنسور کاملاً جدید 30.4 مگاپیکسلی فول فریم با تبدیل آنالوگ به دیجیتال روی تراشه است. مزیت این سنسور در دنیای واقعی جزئیات بسیار کمتر غیر ضروری در مقادیر حساسیت پایین است. عملکرد ISO بالا، همراه با بازتاب خوب رنگ JPEG و حفظ جزئیات حتی در بالاترین تنظیم ISO 32000، نقاط قوت 5D Mark IV هستند.

همانطور که در عکاسی در فضای باز و استودیویی مشاهده می کنید، JPEG های پیش فرض دوربین Canon 5D کمی محدودتر از نسخه های قبلی خود هستند و کنتراست کمتری دارند که البته در صورت نیاز به تغییر آن می توانید این کار را انجام دهید. کارشناسان ما متوجه شدند که تراز سفیدی به قسمت دیگری منتقل شده است.

دوربین Canon 5D Mark IV دارای فیلتر anti-aliasing می باشد که یک گزینه عالی و ضروری در این دوربین می باشد. ممکن است برخی از جزئیات را در تصویر از دست بدهیم، اما سیستم درون یابی دوربین Canon 5D این قابلیت را دارد که برای جبران از دست دادن جزئیات، وضوح مناسبی را در محدوده رنگ اضافه کند.

طراحی بیرونی دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

کانن برای ساخت بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم استفاده کرده است که آن را بسیار مستحکم کرده است. این دوربین برای تمامی شرایط آب و هوایی طراحی شده است و در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاومت بالایی دارد.

دوربین دیجیتال Canon EOS 5D Mark IV دارای صفحه نمایش LCD 3.2 اینچی تمام لمسی (لمسی) با دقت صفحه نمایش 1.62 میلیون نقطه است که کنترل فوکوس و تنظیمات را آسان می کند و همچنین از صفحه نمایش ضد انعکاس برای ما کار کردن در زیر نور خورشید و خارج از منزل آسان است.

لنز دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105 همچنین از فناوری فیلمبرداری 4K با رزولوشن 4096 در 2160 و حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه استفاده می کند. استفاده از وضوح Full HD با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه

دوربین Canon 5D برای ساخت فیلم های اسلوموشن بسیار مناسب است و همچنین در هنگام ضبط شاهد عمق رنگ 8 بیتی هستیم و می توان تصاویر 8.8 مگاپیکسلی را در فیلم استخراج کرد و در حافظه دوربین ذخیره کرد.

دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105 پیوند می خورد

فیلم های FULL HD را می توان از طریق پورت HDMI تعبیه شده در بدنه دوربین نمایش داد. کانن برای اینکه بتواند هم تصویر و هم صدا را به صورت همزمان مانیتور کند، یک میکروفون 3.5 میلی متری قرار داده است که به جک هدفون متصل می شود. لوازم جانبی این دوربین کار را برای علاقه مندان به عکاسی بسیار آسان کرده است.

فناوری NFC داخلی در دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

NFC یا Near Field Communication به لنز Canon EOS 5D Mark IV 24-105 اجازه می دهد تا به درستی و بدون خطا با دستگاه های اندرویدی ارتباط برقرار کند، بنابراین تنها یک ضربه برای انتقال فایل ها کافی است. این فناوری ارتباط با Connect Station CS100 را فراهم می کند و به راحتی می تواند عکس ها و فیلم های شما را بر روی دستگاه مورد نظر نمایش دهد.

مقایسه دوربین های Canon 5D MARK III و Canon 5D MARK IV

چیز دوربین Canon 5D MARK III دوربین Canon 5D MARK IV
پردازنده DIGIC 5+ DIGIC 6+
وضوح سنسور موثر 22 مگاپیکسل 30 مگاپیکسل
ابعاد سنسور APS-C فول فریم
حساسیت سنسور 100-25600 100-32000
فوکوس خودکار در حالت چشم فوکوس خودکار Dual Pixel فوکوس خودکار Dual Pixel
حالت های فوکوس خودکار انتخاب یک نقطه
به طور مداوم
تشخیص چهره
تشخیص کنتراست
پیگیری
تنها
چند منطقه ای
دست زدن به
مرکزی
مشاهده مستقیم
انتخاب یک نقطه
به طور مداوم
تشخیص چهره
تشخیص فاز
تشخیص کنتراست
پیگیری
تنها
چند منطقه ای
دست زدن به
مرکزی
مشاهده مستقیم
فیلمبرداری HD کامل 4K
سرعت عکسبرداری مداوم 6 فریم در ثانیه 7 فریم در ثانیه
سرعت شاتر 1.8000 ثانیه 1.8000 ثانیه
ابعاد بدنه 76 × 116 × 152 میلی متر 76 × 116 × 151 میلی متر
وزن بدن 950 گرم 890 گرم
باتری LP-E6 LP-E6N
قابلیت های ارتباطی NFC، WIFI NFC، WIFI و بلوتوث
تعداد شلیک در هر بار شارژ 950 فریم 900 فریم
فرمت عکس JPEG و RAW JPEG و RAW
صفحه نمایش TFT-LCD TFT-LCD
پوشش منظره یاب 100% 100%
بلندگو مونونوکلئوز مونونوکلئوز
میکروفون مونونوکلئوز مونونوکلئوز

خلاصه ای از مزایای دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

در مجموع می توان گفت که Mark 4 قرار است تا چندین سال در صدر پرفروش ها باقی بماند. برخلاف خط مشی نیکون، این سیاست کانن است که معمولاً هر سه یا چهار سال یک مدل به روز شده از خانواده 5 بعدی را منتشر می کند.

در مقایسه با مارک 3، مارک 4 گام جالبی به جلو برداشته است، به خصوص از نظر سنسور تصویر، اما نمی تواند مانند سری های قبلی، صنعت دوربین را متحول کند. Mark 4 به سادگی یک تکامل منطقی است که به انتظار طولانی پایان می دهد.

Mark 4 هنوز هم این توانایی را دارد که به کسانی که مشغول ساخت فیلم هستند کمک کند. علاقه مندانی که مارک 3 را در همان ابتدا خریداری کردند شکی ندارند که دوربین ها به اندازه کافی عمر کرده اند و زمان آن رسیده است که آنها را با این مدل جدید جایگزین کنند.

خرید دوربین Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105

بدون شک انتظارات از Canon EOS 5D Mark IV با لنز 24-105 زیاد است و این دوربین باید انتظارات کاربران کانن را برآورده کند. در سری دوربین های 5 بعدی، قابلیت های عکاسی و فیلم برداری حرفه ای با هم ترکیب شده اند تا انتخاب مناسبی برای ورود به دنیای حرفه ای ها داشته باشید.

این سری از دوربین ها دوربین های محبوبی هستند و سهم بازار زیادی دارند. برای اطلاع از قیمت و سفارش این دوربین بی نظیر می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه های اینترنتی تماس حاصل فرمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن مدل EOS 5D Mark IV به همراه لنز 24-105" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن مدل EOS 5D Mark IV به همراه لنز 24-105"، کلیک کنید.