نقد و بررسی اسمو پلاس

اسمو پلاس

اسمو پلاس : حتما متوجه شده اید که هنگام فیلمبرداری دستانتان می لرزد. علاوه بر این، اگر در حال عکاسی هستید، علاوه بر دست دادن، لرزش شدید خود تلفن همراه هنگام راه رفتن یا دویدن نیز ممکن است در ویدیو شما را آزار دهد.

حتی فیلمبرداران حرفه ای با دوربین های حرفه ای و گران قیمت نیز با همین مشکل روبرو هستند. زیرا ضد لرزش تعبیه شده در دوربین های فیلمبرداری نمی تواند تمامی لرزش های احتمالی به خصوص لرزش های حین حرکت را از بین ببرد. برای حل این مشکل بهترین راه حل استفاده از گیمبال است.

گیمبال یک وسیله جانبی برای دوربین‌ها در انواع دوربین‌ها – حرفه‌ای، معمولی، دوربین تلفن همراه – است که وظیفه اصلی آن ثابت نگه داشتن دوربین و از بین بردن لرزش‌های کوچک و بزرگ است. بنابراین به گیمبال ها تثبیت کننده یا تثبیت کننده نیز می گویند.

اگر کمی در بازار به دنبال گیمبال های موبایل گشته باشید، حتما نام شرکت معروف DJI را شنیده اید. DJI به ساخت گیمبال و تثبیت کننده برای دوربین ها و تلفن های همراه معروف است. قبل از ورود گیمبال ها به بازار، استفاده از تثبیت کننده های سنگین سنتی و قدیمی انرژی زیادی از فیلمبردار می گرفت. به غیر از نیروی انسانی، زمان زیادی نیز در اختیار تیم فیلمسازی برای تدوین و مدیریت آنها گذاشته شد.

علاوه بر این، توپ های بازی فقط برای سینماگران و برای دوربین های سینمایی مدرن تولید می شوند. اما شرکت DJI مشکلات رایج استابلایزرها و استابلایزرها را در حین تصویربرداری در نظر گرفته و با کمک یک تیم خلاق انواع تثبیت کننده ها را هم برای دوربین های مدرن در صنعت فیلم و هم برای عکاسی با گوشی تهیه کرده است. یکی از جدیدترین و کاربردی ترین گیمبال های این شرکت Osmo Plus نام دارد که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

Osmo Plus چیست؟

Osmo Plus یک گیمبال دستی از DJI است که برای در دست گرفتن گوشی موبایل و همچنین عکاسی بدون گوشی یا دوربین خارجی مناسب است. Osmo Plus نسخه و مدل پیشرفته تری از Osmo است که در مقاله دیگری به طور کامل به آن پرداخته شده است.

تفاوت اصلی Osmo و Osmo Plus با سایر گیمبال های موجود در بازار وجود دوربین عکاسی با کیفیت نصب شده بر روی خود گیمبال است. در واقع با خرید Osmo Plus یا Osmo علاوه بر اینکه می توانید از آن به عنوان یک گیمبال حرفه ای تلفن همراه استفاده کنید، می توانید از دوربین جانبی آن برای فیلم برداری نیز استفاده کنید.

در واقع شما با یک تیر دو هدف را زده اید! با خرید Osmo صاحب یک دوربین با کیفیت و یک توپ بازی و استابلایزر حرفه ای هستید!

دوربین موبایل Osmo می تواند ویدیو و عکس های 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین دارای گزینه زوم 7 برابری است. زوم اپتیکال 3.5 برابر و زوم دیجیتال 2 برابر. می توانید به صورت کاملا دیجیتال روی سوژه مورد نظر خود زوم کنید و همزمان از کیفیت 1080 بهره ببرید.

بهتر است از یک میکروفون خارجی برای ایجاد یک ویدیو با کیفیت بهتر استفاده کنید. البته میکروفن داخلی Osmo نیز از کیفیت بالایی برخوردار است، اما همانطور که می دانید و در مطالب قبلی نیز اشاره شد، یک میکروفون اکسترنال با لوازم جانبی مخصوص همیشه می تواند کیفیت محتوای ویدیویی ما را چندین برابر کند.

شما می توانید Osmo Plus را از طریق WIFI و برنامه اختصاصی آن به نام DJI OSMO Smartphone یا DJI GO به تلفن همراه خود متصل کنید. این برنامه به صورت رایگان در پلی استور اندروید و اپ استور برای آیفون در دسترس است. با استفاده از این برنامه می توانید تلفن همراه خود را به Osmo Plus متصل کنید و آنچه را که از دوربین Osmo Plus روی تلفن همراه خود می بینید مشاهده و کنترل کنید. قابلیت فیلمبرداری و ثبت تصاویر تایم لپس با Osmo Plus یکی از کاربردهای اصلی Osmo Plus برای عکاسی است. با ترکیب استفاده از برنامه و ویژگی های شگفت انگیز Osmo Plus، ویدیوهای خلاقانه خود را مانند یک حرفه ای ایجاد کنید.

با دکمه های داخلی Osmo Plus همه چیز را کنترل کنید. می‌توانید با آن عکس بگیرید، شروع به ضبط کنید یا آن را با گزینه‌های سرعت بالا یا پایین در جهت‌های مختلف بچرخانید، بدون اینکه با نگهدارنده دوربین Osmo Plus کار کنید. یک دکمه جداگانه در پشت Osmo Plus وجود دارد که با فشار دادن آن می توانید نگهدارنده را در جای خود قفل کنید.

در حالت عادی پایه تکیه گاه با توجه به حرکت شما تکان می خورد و ارتعاشات احتمالی را خنثی می کند و خط دید دوربین را در یک جهت نگه می دارد. چه در حال راه رفتن یا دویدن هستید، دوربین را بالا یا پایین نگه دارید. اگر همان دکمه اختصاصی پشت Osmo Plus را دو بار فشار دهید، تنظیمات زاویه پایه نگهدارنده را دوباره تنظیم می کند و اگر این دکمه ها را سه بار فشار دهید، دوربین Osmo Plus به حالت سلفی می رود.

همچنین می توانید جهت چرخش پایه Osmo Plus را بدون استفاده از دکمه ها کنترل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی موبایل را روی قاب Osmo قرار دهید و با لمس صفحه نمایش در اپلیکیشن Osmo Plus جهت چرخش را تغییر دهید. این ویژگی های برجسته و سهولت استفاده از آن باعث شده بسیاری از فیلمسازان جوان و خلاق به خرید Osmo Plus بپردازند.

طبیعتا با توجه به تمامی امکانات، قیمت Osmo Plus نسبت به مدل هایی مانند Osmo معمولی گرانتر است. خرید Osmo Plus به دانستن نیاز شما به گیمبال تلفن بستگی دارد. اما به خاطر داشته باشید که با خرید Osmo Plus، امکانات بسیار بیشتری نسبت به یک گیمبال معمولی برای ساخت ویدیوهای خلاقانه خود خواهید داشت.
برای اطلاعات بیشتر یا Osmo Plus را بخرید می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه های اینترنتی تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی اسمو پلاس" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی اسمو پلاس"، کلیک کنید.