نابسامانی در نرخ کرایه سواری‌های بین شهری

نابسامانی در نرخ کرایه سواری‌های بین شهری

ساینس بلاگ:

معمولا در تعطیلات چند روزه در کشور، شهرهای شمالی یکی از اصلی ترین گزینه های سفر هستند. بخش قابل توجهی از مردم با وسایل نقلیه شخصی به شهرهای شمالی کشور سفر می کنند.

برخی از افراد ترجیح می دهند برای سفر از خودروهای اجاره ای استفاده کنند. در میان شهرهای شمالی کشور، ساری یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر است و کرایه ها در بخش حمل و نقل عمومی همیشه آشفته است.

شرایط به گونه ای است که برخی شرکت ها تا 1.5 میلیون تومان بیشتر از قیمت مصوب از مسافران دریافت می کنند.

رحمت الله حاجی محمدعلی، رئیس اجرایی اتحادیه بهره برداران کرایه بین شهری کشور می گوید: کرایه های بین شهری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته و کرایه های خارج از نرخ مصوب تخلف است.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده قیمت های بالاتر از قیمت مصوب می توانند به دفاتر حمل و نقل سازمان راهداری در حاشیه پایانه ها مراجعه و شکایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کرایه مصوب برای سواری تهران – ساری 475 هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه کرایه سواری بین شهری کشور در پاسخ به کرایه 750 هزار تومانی یک شرکت در مسیر تهران – ساری گفت: این تخلف است و مسافران باید از این شرکت شکایت کنند.

حاجی محمدعلی تصریح کرد: روند رسیدگی به شکایت دعوت از شرکت و رسیدگی به تخلفات در کمیسیون ماده دوازدهم قانون است. در نهایت شرکت متخلف جریمه خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت ها برای مسیرهای مختلف در دفاتر خود کرایه نصب کنند.

به گزارش ساینس بلاگ، پیگیری ها نشان می دهد که جریمه کمیسیون ماده 12 این قانون از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای توقف یا تعطیلی شرکت ها به مدت حدود یک سال و نیم تعیین شده است. این تغییر رویه باعث شده تا اجرای جریمه ها مانند گذشته بازدارنده نباشد و برخی از شرکت ها به دلیل اندک بودن جریمه ها، رویه خود را تغییر ندهند.

در برخی موارد، یک شرکت پس از هفته ها نظارت بر فروش بلیت در کمیسیون ماده 12، از 1 تا 3 میلیون تومان جریمه شده است. مبلغی که قابل مقایسه با درآمد غیرقانونی شرکت مذکور نیست.

کارشناسان حمل و نقل معتقدند راه حل چنین مشکلاتی اخذ جریمه است و با این پول مشکل حمل و نقل و کرایه ها حل نمی شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نابسامانی در نرخ کرایه سواری‌های بین شهری" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نابسامانی در نرخ کرایه سواری‌های بین شهری"، کلیک کنید.