مدیریت بحران کشور: هشدارها در مورد گرما را جدی بگیرید

مدیریت بحران کشور: هشدارها در مورد گرما را جدی بگیرید

سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به موج گرما در بسیاری از نقاط کشور از مردم خواست هشدارها و توصیه های سازمان هواشناسی در خصوص افزایش دما و افزایش دما را جدی بگیرند.

به گزارش آساناسازمان مدیریت بلایای کشور با اشاره به علل بی‌سابقه موج گرما و توصیه‌های مدیریت بلایا و هشدارهای هواشناسی برای به حداقل رساندن خسارات، اعلام کرد: موج گرما یکی از بدترین سال‌های اخیر بوده و یکی از مهمترین بلایای طبیعی، ال نینو است. پدیده و افزایش گازهای گلخانه ای ناشی از تغییرات آب و هوایی که از جنوب شرق آسیا شروع شد و در خاورمیانه نیز ظاهر شد.

در مواقع اضطراری تمامی تجهیزات مربوطه در حالت تاریک بوده و تمهیدات لازم برای افزایش طول عمر و استفاده از نیروهای امدادی در مناطق پرخطر اندیشیده شده و مردم توصیه های کارشناسان را برای حفاظت در برابر گرما جدی بگیرند.

تغییر اقلیم عامل اصلی بروز بلایای طبیعی از جمله سیل و موج گرما است و برای پیشگیری از این حوادث مدیریت بحران کشور و کلیه اعضای اداره مرکزی آمادگی و برنامه ریزی لازم و همکاری سازمان های محترم را دارند. مردم کشور می توانند در کاهش آسیب ها کمک زیادی کنند. در این صورت افراد آسیب پذیر و به ویژه گروه های حساس باید از تردد غیر ضروری و تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند.

کودکان، سالمندان و بیماران بیشتر مستعد ابتلا به گرما هستند. البته همه افرادی که در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که هشدارهای موج گرما را جدی نمی‌گیرند یا نمی‌توانند گرمای شدید را تحمل کنند، ممکن است به بیماری‌های مرتبط با گرما مبتلا شوند و این بیماری‌ها می‌توانند بسیار ناراحت‌کننده باشند. توجه به توصیه های کارشناسان و رعایت نکات ایمنی در این شرایط می تواند جان انسان ها را نجات دهد.»

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور روز گذشته در گفت وگو با ساینس بلاگ، از آمادگی مدیریت بحران برای رسیدن به موج شدید گرما در کشور خبر داد و گفت: دستگاه های مختلف این سازمان توصیه های لازم را برای رسیدن به موج گرمای شدید در کشور ارائه کرده اند. شما. موسسات

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مدیریت بحران کشور: هشدارها در مورد گرما را جدی بگیرید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مدیریت بحران کشور: هشدارها در مورد گرما را جدی بگیرید"، کلیک کنید.