دیده بان حقوق بشر: دولت ها ارسال تسلیحات برای اسراییل را متوقف کنند

دیده بان حقوق بشر: دولت ها ارسال تسلیحات برای اسراییل را متوقف کنند

سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای خواستار توقف ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورها شد.

به گزارش ساینس بلاگ، دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای اسراییل در 31 اکتبر بدون هیچ هدف نظامی به یک ساختمان مسکونی در غزه حمله کردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: حمله اسراییل به ساختمانی در غزه 106 غیرنظامی از جمله 54 کودک را به کام مرگ برد و این اقدام یک جنایت جنگی است.

دیده بان حقوق بشر سازمان ملل همچنین تاکید کرد: دولت ها باید انتقال تسلیحات به اسراییل را متوقف کنند و از تحقیقات دیوان بین المللی کیفری در فلسطین حمایت کنند.

از هفتم اکتبر 2023 که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت های نوار غزه به شکل گسترده ای ویران شد و فاجعه انسانی بی سابقه ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حملات 180 روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه 14 هزار و 500 کودک و 9 هزار و 560 زن فلسطینی به شهادت رسیده اند.

در این بیانیه آمده است که 73 درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می گیرند، زن و کودک هستند.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دیده بان حقوق بشر: دولت ها ارسال تسلیحات برای اسراییل را متوقف کنند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دیده بان حقوق بشر: دولت ها ارسال تسلیحات برای اسراییل را متوقف کنند"، کلیک کنید.