خبر خوش برای سربازان

خبر خوش برای سربازان

ساینس بلاگ:

مجوز استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در ایستگاه های آتش نشانی روستایی از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح صادر می شود.

اشکان جعفر کریمی رییس دفتر هماهنگی خدمات شهری و دهیاری های کشور با اعلام خبر فوق گفت: این مجوز با رصد این دفتر صادر شده است. در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز ایستگاه های آتش نشانی روستایی برای رفع مشکلات دهیاری ها، صادره از سوی فرماندهی کل قوا که بر اساس آن امکان استفاده از نیروی انسانی محدود به مدت 2 سال با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد وجود دارد. ، و مقطع دکتری غیر پزشکی به ایستگاه های آتش نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و توسعه نیافته کشور اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: تاکنون 938 مرکز اطفای حریق در مناطق روستایی کشور ساخته شده است که بر اساس برنامه به تدریج بر تعداد این مراکز افزوده می شود تا بتوانیم خدمات اطفای حریق و ایمنی را در مناطق روستایی ارایه کنیم حداقل استانداردهای مورد نیاز جوامع کشوری

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی این اردوگاه ها تامین نیروی انسانی مورد نیاز است و با توجه به محدودیت منابع اعتباری در دهیاری ها، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی می تواند راه حل موثری برای رفع این مشکل باشد.

کریمی درباره اثربخشی این موضوع نیز گفت: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز فرماندهی کل قوا، بیش از 350 نیروی کماندویی جذب و در ایستگاه های آتش نشانی این مراکز فعال شدند. ایستگاه ها و ارایه خدمات حداکثر شبانه روزی یکی از آنهاست.

وی افزود: طبق برنامه در تعدادی از پایگاه ها، نیروهای تکاور علاوه بر خدمات اطفای حریق، آموزش های ایمنی را نیز به اهالی روستاها ارایه کردند که در بهبود وضعیت امنیتی روستاها بسیار موثر بود.

مدیر دفتر هماهنگی خدمات عمرانی و روستایی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص صدور مجوز جدید از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، جلسه ای به منظور هماهنگی جهت استفاده مناسب از این ظرفیت تشکیل شد. . دفتر سیاست گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده کشور در امور کارکنان و نمایندگان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه چالش های موجود در این حوزه و راه های رفع آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خبر خوش برای سربازان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خبر خوش برای سربازان"، کلیک کنید.