حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت

ساینس بلاگ:

مهرنگ رضایی افزود: با توجه به بارندگی های بهاری و رهاسازی آب از سدها، تراز دریاچه ارومیه امروز به 1270 متر و 33 سانتی متر رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته و نسبت به ابتدای آن 6 سانتی متر افزایش داشته است. سانتی متر ارتفاع. اکتبر 1402.

وی با بیان اینکه حجم فعلی دریاچه ارومیه به یک میلیارد و 770 میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: حجم آب این دریاچه نسبت به ابتدای سال گذشته یک میلیارد و 1150 میلیون مترمکعب است و در مقایسه با سال گذشته 170 افزایش یافته است. میلیون متر در مدت مشابه سال گذشته متر مکعب افزایش یافته است.

رضایی ادامه داد: از آذرماه سال گذشته 250 میلیون مترمکعب آب از سدهای آذربایجان غربی وارد دریاچه ارومیه شده که رهاسازی آب از پشت آغاز شده است. حوضه آبریز دریاچه ارومیه به سمت این دریاچه یک میلیارد و صد میلیون متر مکعب است.

رییس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی وسعت دریاچه ارومیه را 1300 کیلومتر مربع عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 170 کیلومتر مربع و 686 کیلومتر مربع افزایش یافته است. از آغاز سال 1402 م.

با تکمیل فاز دوم پروژه انتقال آب معدنی صاحب، سالانه 600 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه ارسال می شود و این پروژه تا سه ماه آینده تکمیل می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حجم آب دریاچه ارومیه افزایش یافت"، کلیک کنید.