جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟

جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟

حمل سرنشین اضافی در جاده ها با وسایل نقلیه عمومی تخلف است و به ازای هر نفر اضافه 90 هزار تومان جریمه می شود.

به گزارش ساینس بلاگ، بر اساس اظهارات محمد مختار سرپرست ریاست جمهوری در آن زمان، از بیست و سوم ماه زمری امسال، میزان تخلفات رانندگی پس از سال ها افزایش یافته است و کارشناسان حوادث رانندگی امیدوارند با این میزان جدید تعداد تخلفات افزایش یابد. تخلفات رانندگی کاهش می یابد و نظم ترافیکی بهبود می یابد. .

حمل مسافر اضافی در وسایل نقلیه عمومی در جاده ها یکی از تخلفاتی است که منجر به افزایش تلفات جانی در بسیاری از حوادث رانندگی شده است و در برخی موارد این موضوع به دلیل بی احتیاطی رانندگان باعث بروز حوادث رانندگی شده است با تمرکز بر این موضوع، با توجه به قانون «حمل مسافر در جاده‌های درون شهری و جاده‌های روستایی به ازای هر نفر با وسایل نقلیه عمومی» در شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها، جاده‌های درون شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی، جریمه می‌شود . 90 هزار تومان دنبال می شود.

در سایر شهرها جریمه این تخلف 60 هزار تومان و در روستاها 30 هزار تومان است.

به غیر از اتوبوس، این مبلغ جریمه شامل تاکسی، مینی بوس و وانت بین شهری نیز می شود.

میزان جریمه حمل یک مسافر اضافی برای هر نفر در وسایل نقلیه عمومی داخل شهر متفاوت است و در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، جاده های شهری و عوارض تجاری-صنعتی تنظیم می شود زون ها و در شهرهای دیگر 30 هزار تومان است.

برای مشاهده آخرین آمار سایر تخلفات رانندگی اینجا را کلیک کنید.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جریمه هر مسافر اضافه در وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری چقدر است؟"، کلیک کنید.